Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: sjukdomarohyraskador
Läst 942 ggr
AngelicaP
0

Vetrinär i södra skåne

Är det nån som kan rekommendera en bra vetrinär i Sjöbo-Tomelilla-Ystad-Skurup-svedala området? Jag har varit hos smådjurskliniken i Ystad tidigare men fick inget jättepositiv intryck av dem.

Fridaaaa
0

Fågelkliniken i Hjärup, Lund? De är bra på marsvin.
Vet inte hur långt du har dit.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

AngelicaP
1

Tack för tipset, jag ringde dit o hon jag pratade med var helt underbar. Fick en tid imorgon 😃

Fridaaaa
0

#2 Vad skönt, hoppas det går bra 🙂
(ipad/iphone smileysar fungerar tyvärr inte här, blir fyrkanter om man sitter vid vanlig dator tyvärr)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

mammagrön
0

Hoppas det funkar bra men OM det inte skulle kännas bra så har jag ett tips till. Jag har inte provat honom själv men har honom på min "prova" lista…

http://www.veterinar-schonbeck.se/

Jag har hört flera säga mkt gott om honom. Även ang marsvin men har inte hunnit prova än…

Jag är "utprovningsfas" eftersom min smådjursvet sen 22 år har lagt ner. 

Jag har en hundvet jag trivs med…men det är så långt att köra. Till hästarna har jag andra veterinärer…

Fialotta89
0

Det finns väl en veterinär i Borrby som ska vara bra.

Dolly-Fifi
0

Fågelkliniken är kanon!

AngelicaP
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Behöver prata av mig lite, jag är orolig för min Brownie. Vi var hos fågelkliniken i torsdags o de konstaterade att han har någonting i tarmen men de kan inte se vad.. Han får nu metacam och zantac men är inte bättre… Som det ser ut nu får vi åka till vetrinären igen o ta blodprov, eventuellt ville de ta ultraljud på honom. Mina funderingar är många, har han ätit något olämpligt? Isåfall vad o när skulle han gjort det? Borde han inte bajsat ut det? Är det nåt annat, en tumör eller något? Hur mycket pengar är jag beredd att lägga på honom. Som sagt frågorna är många.. Någon som varit med om något liknande?

cinderellaghost
0

Får man fråga vad brownies "avelsnamn" e eller vad det heter. Vart han kommer ifrån och så?

AngelicaP
0

Jag köpte honom o hans kompis av en granne som tröttnat på dem. De hade köpt dem i djuraffären i Lomma.

cinderellaghost
0

Jaha för bor i samma trakter som dig verkar det som och mina ena gullunge är väldigt lik brownie så tänkte om de kanske var släkt men är det nog inte då :)