Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: boendeinredning
Läst 1789 ggr
Evelina!
0

150x70 - hur många marsvin?

Som rubriken lyder, hur många marsvin får (bör) man ha i en 150x70 cm stor bur?

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

CaptainBunchie
0

Det är lagligt att hålla upp till 7 marsvin om jag nu räknat rätt. (Helt vansinnigt.)
Rekommenderat är väl max 3-4 stycken skulle jag gissa på.

Vill påpeka att jag kommer "utifrån" och varken har eller har haft marsvin, så har inga erfarenheter. :)

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Evelina!
0

Åh herregud, sju stycken! Jag skulle satsat på max fyra, men bra då vet jag! Kommer inte ha fler än tre i den buren i vilket fall som helst (om jag nu ska ha några).

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

emmaaslund
0

Håller med om att 3-4 stycken låter lämpligt 🙂

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

marsisen
0

Förlåt om jag frågar, men hur många ska det va i en bur på 120? Har just nu tre marsvin i en 120bur, men ska köpa en 150

animal power <3

[rumelle]
0

Hade mina två i en 120 x 60 cm bur och det kändes som att det var i minsta laget. Så i en 150 hade jag inte haft fler än 3, men helst 2.

Frida B
0

#4 det är lagligt med 3 men jag skulle väl sätta 2 st i den.

I en sådan bur skulle jag sätta max 5 st. Har en sådan stor bur till mina 2 nu, kanske ska sätta ner en tredje. Tycker det är ltie stor plats för mina 2 gamlingar som egentligen inte behöver den platsen nu :p Men dom har möjligheten, vilket är det som räknas.

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

marsisen
0

#6 Ja det känns ju väldigt trångt för dom, även om det tredje marsvinet är liten som en guldhamster:P

Vad bra, då kan jag nog sätta mina tre i 150;)

animal power <3

djurflikkan
0

kan man ha två marsvin i en 100 x 58. eller blir det för litet?

Frida B
0

#8 ja, det kan man.

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Linnea1990
0

Ja har mina 3 i en 150x70 ja tycker de blir lite nätt med alla hus å tunnlar men de funkar å de trivs bra

Fridaaaa
0

#8 Det är lagligt för tre marsvin. Så det kan du ha. Men sedan beror det själv på hur pass man tycker att det passar. För mig hade det känts för litet för två marsvin med hus och annat med som ska få plats 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

marsisen
2

Just nu har jag tre i 150 x 80 cm nu🙂

animal power <3