Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettaktivering
Läst 1109 ggr
jossanElsa♥
3

Ta ut marsvinen?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej jag undrar när man kan ta ut sina marsvin hur varmt måste det vara ute ?Jag vill gärna ta ut mitt marsvin nu när hon är ensam så hon har nåt att göra.

Min blogg www.petsandmakeup.blogg.se kolla gärna in den 😉

Fridaaaa
2

Jag brukar köra på 15-16 plusgrader, och torrt på marken innan jag tar ut, samt inga kalla vindar 🙂

Nu är det för kallt.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

jossanElsa♥
0

Ok då vet jag

Min blogg www.petsandmakeup.blogg.se kolla gärna in den 😉

zapx71
1

Men du kanske kan plocka in lite gott gräs så blir hon nog glad.

Ellociraptor
0

Du kan alltid låta henne springa runt på golvet eller i en säng eller något, det blir ett kul äventyr när det är för kallt ute. :P

noisette
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag bor i Frankrike och senaste dagarna har de varit vamt sa … brukar undvika kalla vindar men, i marsvinens hemland är det väl int alltid sa varmt tror jag sa dom kanske tal mer än vad man tror!? 🤔

[rumelle]
2

Jag kör på regeln att om jag själv kan sitta i gräset utan jacka och tycka att det skönt så duger det nog åt marsvinen också.

Ellociraptor
0

#5 Marsvin kommer från Sydamerika, det är generellt ganska mycket varmare där än under den svenska vintern. :P

noisette
0

… jo men svalt under vintern ända! Och i frihet lever dom ju ute.

Fridaaaa
2

#8 Fast ändå betydligt varmare än svensk vinter 😉 Sedan kan man inte till 100% jämföra vildfödda marsvin med tammarsvin heller.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

SandraBjörklund
0

Brukar ha mina ute när det är minst 17-20 grader både i luften och på marken.

Ellociraptor
2

#8 Svalt och minusgrader är ju inte samma sak dock. Och marsvinsarten vi har som husdjur lever ju inte vilt, så det är svårt att säga hur de skulle vilja ha det. :P