Utställning Kallhäll 15/3
Snart är det sista anmälningsdatum (3/3) för utställningen i Kallhäll. Själv skickade jag in min anmälan nyss. Utställningen i Folkets hus ligger väldigt nära pendeltågsstationen, så det är lätt att ta sig dit. Det finns bra med parkeringsplatser, affärer och ställen att äta på. Kom gärna dit och titta även om ni inte ställer ut.
Mina anmälda djur:
I Pet blev det 4 egenuppfödda self/nonself-ungdomar
Iceboy DEW
Icegirl beige magpie
Ludvig lilac fox
Teodor chokolate magpie/fox
I ras "Ekskogens" Eyal nonself lilac magpie som Eulwen fött upp.
Det skall bli jättekul att visa upp dem, de ingår alla i lilacprojektet
Jag har anmält fyra damer till petclass.
SCH GP Chokladfabrikens Pansy Parkinson, nonself black magpie
GP "Ekskogens" Botti, nonself orangeagouti/golden
Flockdjurs Isis, nonself beige magpie (alla tre kullsyskonen kommer att vara där)
Chokladfabrikens Quagga, nonself lilac magpie
Isis och Quagga ingår i samma lilac projekt som marsvinen i #1😃
Jag kommer!
Det blir:
Zeta, pet
Alpha, pet
Otto, pet
Chokladfabrikens Eowyn, pet
Abicos Grådvärg, ras
Hill's Bacchus, ras och pet
Är lika exalterad som vanligt, älskar utställningar! 🥳
Och jag har en tenta jag måste skriva på den lördagen… Väldigt dålig planering av Stockholms Universitet må jag säga. 🤓Har verkligen sett fram emot den här utställningen och till och med trimmat bråkpelle (som jag strykt de senaste två anmälningarna/utställningarna just för att trimningen är så dryg på honom).
Hade planerat ställa:
Arcticas Albin, nonself black himalaya, i RAS.
Flockdjurs Qaramell och Villa Cavias Yang i PET.
Får se om vi lyckas lösa det ändå!
Åh vad kul! Jag bor inte långt från Kallhäll, skall nog ta mig dit bara för att titta :D
Jag har precis anmält fyra grisar i Pet, både i officiella och Klubbmästerskapet.
Z, de golden hane.
Carina, dutch hona
Sahara, soffron hona.
Ginger, virvelkornings hona.
Dotra har anmält två grisar dubbelt upp.
Norosette, rya sheltie jona.
Esmeralda, choklad magpie hona
😃
Jag har anmält! Blir första utställningen sedan i somras! Som jag har längtat!! :D Det blev:
POY4-12 Silvia - Pet & KM-Pet
Hill's Tokfia - Pet & KM-pet
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se
Hahaha Hoppe, gick lite fort från mobilen. Men nya raser och kön är väl spännande 😉
Så, anmälning och betalning kom iväg i sista minuten som vanligt!
Albin i ras och km ras.
Qaramell i pet och km pet.
Yang får stanna hemma, han är för nervös och eftersom jag troligen inte kommer visa honom själv så får han vänta till nästa utställning och jag får jobba vidare på att vänja honom vid stök. :)
Men nästa gång… nästa gång tar jag med mig halva gänget! *utställningsabstinens*
Nu var det länge sen jag var på marsvinsutställning. Jag vill gärna komma och titta på alla era fina grisar och träffa trevliga marsvinsägare. Våra marsvin lämnar w o. De stannar hellre hemma och smaskar lördagsgodis.
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
Imorgon gäller det :) är alla peppade nu såhär kvällen innan?