Varulvsleken omg 4.5
Nu startar leken!
Länk till fråge- och anmälningstråden: http://marsvin.ifokus.se/discussions/52151f8fce12c458a5000e90-varulvsleken-4-fragor-och-anmalningar?discussions-1
Intro
Som de hade väntat… Långt efter jul var vintern grön och blöt. Men nu hade det äntligen snöat och det i flera dagar. Denna dag var temperaturen perfekt och vinterns snögubbetävling kunde genomföras.
Byborna gick man ur huse och byggde de mest fantasifulla snöfigurer. De tävlade i lag och juryn bestod av byrådet. De fick väldigt svårt att kora en vinnare bland stora vanliga snögubbar med morotsnäsa, snödjur och fantasifigurer. Där fanns en katt med långa morrhår, en svan och en varg mitt i ett språng. En av gubbarna var misstänkt lik byrådets ordförande och en snögumma hade fått låna karamellkokerskans förkläde. Till slut enades juryn om ett vinnande bidrag. Det blev en snö-Kalle-Anka som vann första pris.
Dagen avslutades med bullkalas i bystugan. Sen gick alla mätta och belåtna hemåt. Kvar på den vita ängen stod snöfigurerna när skymningen övergick i mörker. Snövargen såg hotfull ut i det svaga månljuset. Den stod på bakbenen och hade käften öppen. Glaskulorna i ögonhålorna glimmade till. När de sista byborna såg sig om över axeln var det fler än en som tyckte att vargen såg ut som en människa.
Det är natt.
Vi väntar på att (via PM till lekledaren)
- Varulvarna ska komma överens om sitt offer.
- Ängeln ska välja vem som ska skyddas.
- Sökaren ska utse vem siaren ska få veta rollidentitet på.
Deadline söndag 23 februari kl 21.00
DELTAGARE I OMGÅNG 4.5:
01. MelvinMimmiLufsen 02. Nitra98 03. LadyP 04. akittehmonster 05. Bello_O 06. Strindberg07 07. Rmk02 08. Tjattehonung 09. Candy123 10. Lurvas11 11. Svarttusch 12. Sandra-B 13. Gogrisen
ROLLER I OMGÅNG 4.1
Goda
1 Siare
1 Sökare
1 Ängel
1 Martyr
6 vanliga bybor
Onda
1 Varulvsdemon
2 varulvar
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
Jag hade nästan glömt hur kul det är att bygga med snö även om man inte vann tävlingen XD, nej nu skall jag börja söka mig till säng imorgon blir det att stor städa stugan
🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂
😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓
Å vad roligt det var med snögubbetävlingen idag, även om min snöhund mest såg ut som en förvuxen morot. Inte alls som den stora vargen som någon hade byggt, den såg otäckt verklig ut, jag fick nästan en lite olustig känsla rentav! Drömmer väl mardrömmar om den i natt nu, jag som är så lättskrämd. Nej nu ska jag inte jaga upp mig här i mörkret, usch vilken livlig fantasi jag har. Nu blir det sängen så jag är pigg i morgon, då ska jag bygga mig ett snöfort och starta snöbollskrig mot grannen! :)
Vilken härlig "snöbyggardag" det har varit! Riktigt mysigt var det när alla bybor var samlade! :) #2 Nitra98, får jag vara med i ditt snöbollskrig imorgon? Självklart är jag på din sida! ;)
Vilken dag! Jag älskar att bygga snöfigurer, även fast det kanske inte alltid blir som man tänkt sig… Aja, huvudsaken är ju inte att vinna, utan att ha roligt. Vilket vi hade!
Men den där vargen som någon eller några gjorde var ju riktigt läskig, nästan så att man blev riktigt rädd när man såg den.
Åh, snöbollskrig! Jag är med imorn!
Nej nu ska jag försöka sova… Eller nej, tror jag sitter uppe och läser min bok en stund till.
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Jaa, alla får vara med på snöbollskrig, förlorarna bjuder på varm choklad! ;)
Vad kul jag hade! Jag kommer på snöbollskriget. Men nu behöver jag ge min hund Nutty mat.
Animals are all you need.
Vilken underbar dag det var idag! Är absolut med på snöbollskrig i morgon! 😃
Hälsningar Lurvas11
Ja snöbollskrig vore ju toppen! Min snögubbe blev inte den bästa jag gjort, men otroligt roligt att göra!
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Vad roligt det är att vintern äntligen har kommit till oss, även om det väl egentligen är lite sent med vinter nu i slutet av februari…
Riktigt skoj att bygga snögubbar/-skulpturer också, även om man inte hade en chans att vinna. Kalle Anka var verkligen jättefin! Den där vargen gillade jag inte alls, riktigt otäckt att den ser så verklig ut tycker jag… ! :-s
Efter att ha tillbringat så mycket tid ute i snön idag så lär man ju i alla fall sova gott inatt känner jag.
Nu ska jag dricka lite varm choklad och slappa en stund framför den tända brasan med en trevlig bok innan det är dags för sängen. En dag imorgon också, snöbollskrig tycker jag låter toppen - jag vill gärna vara med! :-)
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
Äntligen snö! Juryn gillade visst inte snöskorpioner, undrar varför?
Men jag ska absolut vara med i snöbollskriget! Kan hända att jag råkar kasta snöskorpioner på er
Medarbetare på Sheltie Ifokus.
Den där vargen var fint gjord men den skrämde mig väldigt mycket. Det var något skumt med den, men jag kan inte komma på vad.🤔
Ja den där vargen var riktigt läskig faktiskt :O Men underligt, jag kan inte minnas vem som gjorde den? Jag var ju i andra änden och gjorde min snögubbe…
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Urk för kalla kårar så fort jag tänker på den där vargen asså..
Hälsningar Lurvas11
Ja, nu när ni säger det så såg den där vargen lite underlig ut, nästan lite skrämmande… Jag kollade inte så ingående på den, men jag gick förbi när när jag skulle gå och hämta dricka i ståndet bredvid juryn, och då var det ingen där. H*n kanske bara gick på ett toalettbesök.
Faktiskt… Nä vi måste faktiskt ta och undersöka den närmre imorrn efter snöbollskriget!
Tänker också på det att jag faktiskt aldrig såg någon vid vargen…
Hälsningar Lurvas11
Jag såg inte heller någon vid vargen.
Det var alltså inte bara jag som reflekterade över det? Hm, skumt minst sagt måste jag säga.
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Med ett belåtet flin tog varulven som kläckt idén att det skulle göras en snövarg med sig sina kumpaner ut på jakt. Den stora besten hade hört hur det pratats sent på kvällen. "Trodde de verkligen att jag var så dum att jag själv var med och gjorde snövarulven? Dumma bybor! Nu kommer de säkert att misstänka dem jag fick att göra "vargen". De trodde att det var deras egen idé. Om nu ens de tröga byhåleborna kommer på vilka det var. Kom mina ludna kamrater! Snart ska vi festa."
De tre varelserna rörde sig ljudlöst genom byn. Alla sov i sina stugor utom Sökaren. Något hade h*n sett där ute bland snöfigurerna. Ännu mer hade h*n känt när en av byns innevånare gick förbi Sökaren och log. Det leendet fick småhåren att resa sig på Sökarens armar. "I morgon bitti kommer Siaren att veta om jag sökt och funnit någon som inte är vad den ser ut att vara", tänkte Sökaren och sände sin tankekraft till de goda andar som skyddar de renhjärtade.
I sin stuga låg bybon och drömde att hon flög bland ulliga moln. En hisnande känsla av lycka fick henne att le i sömnen. Inget märkte hon när de tre bestarna smög sig in. Barmhärtigt nog slapp hon vakna när vassa tänder ändade hennes liv.
Varulvarna lämnade den sargade kroppen och slickade blodet från tassar och ansikten. Ut i natten smög de och försvann lika ljudlöst som de kommit. Fullmånen sken över byn som snart skulle vakna till något de inte ens sett i sina värsta mardrömmar.
De goda andarna sände budskapet till byns siare. Men hon hörde inget och skulle aldrig mer se något i sin kristallkula. Varulvarna hade dödat Siaren Sandra-B.
DET ÄR DAG.
Vi väntar på att:
Byborna ska rösta och lyncha en deltagare
För att rösten ska vara giltig ska namnet på deltagaren skrivas med fetstil. Röstar man med en telefon skriver man ***namnet***.
t ex: Jag röstar på Mirinda eller ***Mirinda***
Rösterna måste vara publicerade i lektråden senast vid deadline. Man får ändra sin röst ända fram till deadline. Namnet ska skrivas på sättet som beskrivs här ovan, för att ändringen ska gälla.
DEADLINE tisdag den 25 februari kl 22.00
DELTAGARE I OMGÅNG 4.5:
01. MelvinMimmiLufsen
02. Nitra98
03. LadyP
04. akittehmonster
05. Bello_O
06. Strindberg07
07. Rmk02
08. Candy123
09. Lurvas11
10. Svarttusch
11. Sandra-B, siare (varulvsoffer natt 1)
12. Gogrisen
ROLLER KVAR I OMGÅNG 4.1 (döda)
Goda
(1 Siare )
1 Sökare/Siare
1 Ängel
1 Martyr
5 vanliga bybor
Onda
1 Varulvsdemon
2 varulvar
Sammanlagt 11 deltagare efter natt 1
En liten påminnelse för tydlighetens skull:
Siaren är död. Men siarens uppdrag lever. Sökaren får nu själv svaren på sina frågor och har möjlighet att visa byborna vägen.
Eftersom Sandra-B inte fått någon som helst vetskap om era roller får hon sätta upp sig på reservlistan om hon vill.
Vad har hänt!? Jag var på min dagliga morgonpromenad, och gick händelsevis förbi stugan där sandra-b bor, och såg gigantiska fotspår blandat med vad jag trodde var blod… Och ack så rätt jag hade, vila i frid fina granne och siare… Vad kan detta vara!?
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Hur kan det vara sant?? Sandra-B….. siare…. nej usch vad hemskt! Vad eller vem är den skyldige till det?
Aaaatchuooo! Här har man legat nerbäddad med feber och halsont, helt ovetande om snön som kommit och alla händelser i byn. Insnöad har man ju blivit också! Ack så skönt det är nu när feberdvalan har försvunnit och man kan tänka klart igen.
Dock så vaknar man upp med en snövägg utan för dörren, men det får man väl leva med när man bor mitt ute i skogen. Nu är den i alla fall bort skottad! Usch! Jag är verkligen inget stort fan av snö, kallt och vitt, nej tack! Men trots det måste man medge att det är väldigt vackert ute nu, med dom snötäckta granarna och den orörda snön som täcker ängarna…eller orörd och orörd, visst finns det lite spår här och var, rådjur, älg, räv och … varg? Inte visste jag att det fanns vargar i dom här skogarna…
Men aja, vad mycket man har missat när man har legat nerbäddad. Snögubbstävling! Inte för att snö är mitt rätta element men det hade varit kul att kolla på!
Snöbollskriget låter däremot inte som något för mig… Men ni är alla välkomna hem till mig för varm choklad och nybakta bullar efteråt när ni behöver tina upp ;)
Men vad är det som står på? Varför har alla samlats framför älskade Sandra-B's stuga? Vad är det ni säger?! Djur som slet henne i stycken?! Nää, hur kan det här ha hänt?! Vila i frid älskade och kloka Sandra-B, som alltid visste allt om alla!
Only the dead fish follow the stream...
Jag hör rop och skrik och jag springer ut genom dörren, när jag kommer fram ser jag och de andra byborna och sandra-B ligger i sin säng helt förblöd med ett leende på sina läppar, jag ger ifrån mig ett skrik och faller handlöst på knä och stryker handen över hennes hår
Men… Vad är det för som händer i byn? Stackars Sandra-B :( Men hon verkar ju inte ha vaknat under attacken i alla fall, det är ju tur det i alla fall :(
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Tack gud att hon inte led som svarttusch sa!
Vad är det jag hör? Sandra-b? Va…? *Springer till hennes stuga och sätter mig tillsammans med de andra byborna vid hennes säng*
Hälsningar Lurvas11
Ånej, Sandra-B död? Vem kan ha gjort något så hemskt? Jag trodde detta var en fridfull liten by där man kan känna sig trygg men nu är allt bara sorgligt och otäckt! Skönt att vår kloka siare inte verkar ha lidit i alla fall, vila i frid Sandra…
Idag på morgonen skulle jag rasta Nutty. När jag gick förbi Sandras hus såg jag massor av folk. Jag gick dit och såg ett lik. DET ÄR SANDRA!😮
RIP Sandra. 🌺
Måste skjuta fram deadline en timme (har ändrat i uppdateringen).
NY DEADLINE TISDAG 25/2 KL 22.00.
Ni kan förstås rösta tidigare om ni vill och eventuellt ändra rösten ända fram till deadline.
Vad är det som står på vid Sandra-B's stuga? Va, vår siare,död? Hoppas verkligen att du slapp lida kära bybo, kommer sakna dej enormt, Du var en så snäll granne! *tänder ett ljus till ditt minne* Vad säger ni bybor, vill ni komma och fika en stund lite senare och prata om det som hände Sandra-B? Självklart står jag för kaffe/te/saft och fikabröd!
#31 Jag kommer gärna.
Hälsningar Lurvas11
#31 jag kommer oxå
Rmk02 uteblev från leken. Sandra-B tar över hennes roll.
Uppdaterad deltagarlista:
DELTAGARE I OMGÅNG 4.5:
01. MelvinMimmiLufsen
02. Nitra98
03. LadyP
04. akittehmonster
05. Bello_O
06. Strindberg07
07. Sandra-B f d Rmk02
08. Candy123
09. Lurvas11
10. Svarttusch
11. Sandra-B, siare (varulvsoffer natt 1)
12. Gogrisen
ROLLER KVAR I OMGÅNG 4.1 (döda)
Goda
(1 Siare )
1 Sökare/Siare
1 Ängel
1 Martyr
5 vanliga bybor
Onda
1 Varulvsdemon
2 varulvar
Sammanlagt 11 deltagare efter natt 1
Är det någon som har sett någon konstigt, eller lagt märke till om någon främling varit i byn? För inte kan väl någon av våra rara grannar ha gjort något sånt här?
#31 Kommer oxå. Men #35 det enda jag har märkt nu är att inte akkitehmonster visat sig så mycket… H*n behöver inte ha gjort nåt men det vekar lite konstigt bara!
LadyP och Sandra-B har inte heller visat sig särskilt mycket men det behöver som sagt inte betyda något. Jag tror nog snarare att om någon vi känner är skyldig så håller den sig framme lite mer för att verka oskyldig.
#31 Jag kan inte komma. Nutty har blivit sjuk och måste träffa veterinär. Och du som gör så goda bullar.
Ett tips är att följa efter de stora bestarnas fotspår. Om inte Nutty hade varit sjuk så skulle han kunna nosa efter spår.
Jag kommer också gärna, vill få ett stopp på det här, vill inte att det här ska ske igen, jobbigt nog att förlora en av våra bybor :( Om ni vill kan jag ta med min kola-paj.
Hälsningar Malin <3
Min hemsida

Fy för att vara död - stygga ulvar, men nu är jag tillbaka i ny roll! ;-) Vet inte vad jag ska tro, men något måste göras åt det här så att inte ytterligare någon råkar illa ut :-s Men vem kan ha gjort något sådant och varför?
**SMF 237 Sweet Dream's
Bullar och dricka är framdukat så det är bara att komma! :) Vi måste prata om allt som hänt, det kan väl inte vara någoj av våra kära grannar som gjort detta? (Jag röstar nu då jag inte kan senare) Jag röstar på ****akkitehmonster**** då h*n ej visat sej mycket, jag vet att det är fler som inte har visat sej särskilt mycket.
Jag har träning så jag kan inte skriva på några timmar. Kommer hem lite före deadline. Det känns för tidigt att rösta nu.
Jag antar att hemskheterna ställde in snöbollskriget vilket känns väldigt sorgligt. Att förlora en älskad bybo är bland det värsta som kan hända och vi måste ta redan på vem som gjorde det! Jag har ingen aning, jag kan bara inte tro att någon utav mina kära grannar skulle vilja oss andra ont! Jag önskar att jag kunde få ett litet ljus på saken…Ingen som sett eller hört något?
Ehm, känner att jag också måste rösta nu. Akkitehmonster, du får min röst denna gång. Den enda gång du pratat så sa du bara en liten mening. Dom onda kanske ser till att synas men i detta fallet känns det inte så… Om du nu är ond så kanske du inte hittar nåt sätt att smälta in på?
Jag tror att Akkitehmonster är oskyldig, man går inte och gömmer sig om man är skyldig tror jag för det kan verka lite uppenbart. Jag lutar mer åt att de som hållit sig framme är skyldiga, men vem av dem? Det finns ett par stycken som jag misstänker och jag måste välja en av dem, så min röst faller på Lurvas11.
Jag har faktiskt ingen aning just nu, är mest bedrövad över att vi måste lyncha en av våra kära grannar… Men nåja, jag röstar på Gogrisen
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Jag röstar på *** strindberg07*** har ingen aning om varför utom följer endast min magkänsla

Det här är inte lätt… Har misstankar mot ett par deltagare, men är givetvis inte helt säker på något. Om man ska utgå från tidigare omgångar så är det ofta den som knappt visar sig som misstänks i början - något som brukar visa sig vara helt fel, även om deltagaren ifråga ändå röstas bort. Jag tror därför inte att akittehmonster är skyldig. Åtminstone inte så att jag vill lägga min röst där nu… Min röst idag hamnar på ***LadyP*** - finns kanske en orsak till att hon har feber och ont i halsen…
**SMF 237 Sweet Dream's
Med väldigt lite att gå på så väljer jag att lägga min röst på Gogrisen
. Jag vet inte varför, men magkänslan säger att hon har något fuffens för sig.
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Kanske är dags för mig att lägga min röst snart…HU, vad jobbigt, det är ju förtidigt att bilda några misstankar… Ni som påstår att ni har några misstankar hur tänker ni? Vad har ni för motiveringar?
Jag röstar på Akkitehmonster eftersom hon inte har visat sig. det gör mig osäker.
Jag antar att dom flesta går på magkänsla och det skulle jag också gjort om jag hade någon men min mage är onaturligt tyst för tillfället… Därför beslutar jag mig för att dra lott så att det blir slumpen som avgör och att det blir rättvist. Jag håller tummarna för att ödet är på oss godas sida!
Det blir så att Svarttusch får min röst den här omgången! Jag ber till gudarna att det är sant!
(inser att jag precis missat röstningen *suck*) -Vad är det jag hör? Råkade somna i soffan framför brasan och vaknade precis av en folkmassa på torget utanför stugorna. Vad är det ni diskuterar? Jag springer snabbt ut för att delta men inser snart det är försent när jag kommer fram till folkmassan. Jag ställer mig på tå för att försöka se något och eftersom att jag är en av de kortare i byn måste jag verkligen anstränga mig för att se något bland alla huvuden. Det ända jag uppfattar är en hel del rop och skrik, pekande fingrar och diskuterande människor.
Hälsningar Lurvas11
Byborna var chockade och väldigt oförstående. Hur kunde något så hemskt hända i deras lilla fridfulla by? Ond bråd död… Människoätande vargar… Det var som en otäck saga. Men i sagorna spricker trollen när solen går upp. I sagorna kommer det en modig riddare och dräper draken. Hur skulle de, som bara var sårbara och rädda bönder, våga ge sig ut efter en okänd dråpare? Vad skulle de göra?
Ett par av byborna föreslog att de skulle träffas och prata om saken. De bakade och ordnade med kaffe och saft. Visst kändes det skönt att ha något att göra och att slippa sitta ensam hemma, men det var svårt att komma på vad som skulle hjälpa dem att ta reda på vad eller vem dråparen var. Alla hade frågor, men ingen fann några svar.
Samtalet gick allt trögare. En tung stämning spred sig. De började snegla förstulet på varandra. Någon som saknade en av grannarna var den första som sade högt vad alla tänkte; Kunde den skyldige vara någon i byn? Misstankar riktades mot ett par bybor som de inte sett på ett tag. Den allra tystaste av grannarna fick ett par emot sig. Några andra trodde ont om den som hade gett sig iväg ett tag med sin hund. Två av byborna hade precis motsatt uppfattning. De trodde att den skyldige var någon som var på plats och hade mål i mun.
Till slut bestämde de att de skulle rösta om vem de tänkte ställa mot väggen. Åsikterna gick ordentligt isär. Sex olika bybor fick röster. Akkitehmonster fick flest.
De begav sig till Akkitehmonsters stuga. De bankade på dörren. "Vem är det?" frågade en darrande röst inifrån stugan. "Det är dina grannar. Vi vill att du kommer ut", svarade en av dem med myndig stämma. Men när Akkitehmonster kikade ut genom fönstret och såg deras bistra miner ville hon inte alls komma ut. De bröt upp dörrren och tog sig in.
De såg att Akkitehmonster var halvvägs upp på stegen till vinden. Hon öppnade luckan och hävde sig upp. De uppretade byborna rusade fram och klättrade snabbt efter henne. "Så klart hon är skyldig. Hon försöker ju smita. Låt henne inte komma undan!", ropade de upphetsat.
Akkitehmonster sprang över vindsgolvet och klängde upp på repstegen som hängde från luckan i yttertaket. En av byborna högg tag i hennes fot. Hon sparkade och bybon fick bara en sko kvar i handen.
Akkithemonster var livrädd och kravlade ut på det ishala taket. Hon reste sig och sprang. Så halkade hon och föll. Byborna kastade sig över henne. Hon fick flera hårda slag och hasade mot takkanten halvt medvetslös. Där blev hon liggande vid stuprännan. De knuffade ner henne så att hon föll med huvudet före ner på förstutrappen av sten. Det blev dödstyst. Byborna stirrade ner på Akkitehmonter som låg alldeles still. Det rann blod nerför trappstenarna.
När byborna tagit sig ner från taket och ut ur huset, gick de fram och tittade ner på sin granne. Det fanns inget liv i hennes blick. En bybo föll på knä och vände lite på Akkitehmonsters huvud. Skallen var krossad. De borde väl vara nöjda, men en otäck tanke tänktes av mer än en. Inte såg hon ut som en bestialisk mördare? Borde det inte märkas på något sätt? Tänk om de tagit miste? Nej, hon hade ju betett sig hur skyldigt som helst.
Sanningen gick upp för dem en efter en; De hade lynchat den helt oskyldiga bybon Akkitehmonster. "Så fruktansvärt! Hur kunde vi ta så fel?"
Men tre av dem som stod runt kroppen hade inte alls tagit fel. Omärkligt hade de drivit på så byborna gjort som de ville. De var mycket nöjda bakom sina förskräckta och ledsna miner.
Det är natt.
- Sökaren/Siaren ska välja vems roll den vill veta.
DEADLINE: Torsdag den 27 februari kl 21.00
DELTAGARE I OMGÅNG 4.5:
01. MelvinMimmiLufsen
02. Nitra98
03. LadyP
04. akittehmonster - bybo (lynchad dag 1)
05. Bello_O
06. Strindberg07
07. Sandra-B f d Rmk02
08. Candy123
09. Lurvas11
10. Svarttusch
11. Sandra-B - siare (varulvsoffer natt 1)
12. Gogrisen
ROLLER KVAR I OMGÅNG 4.5 (döda)
Goda
(1 Siare )
1 Sökare/Siare
1 Ängel
1 Martyr
4 vanliga bybor (1)
Onda
1 Varulvsdemon
2 varulvar
Sammanlagt 10 deltagare efter dag 1
Nää! Tog jag fel ändå?! Jag som tyckte att det verkade… rätt? Men det är ju inte så lätt i början.. Vila i frid Akkitehmonster:(
Nej det får inte vara sant! Inte ännu en död bybo! Och nu är dennes blod på våra händer! Nu skrattar nog mördarna gott som lyckats ta livet av två oskyldiga grannar!
Å så fruktansvärt Akkitehmonster, ett sånt hemskt slut du fick! Jag trodde ju att du var oskyldig men det är visst några som är ute efter blod och nu måste vi samarbeta för att stoppa dem, men vem kan man lita på? Vila i frid Akkitehmonster…
(Bra spelat alla! Synd att ni misstänkte mig! Skriver inte mycket så syns inte mycket. Men sociala fobin sitter i! Lycka till alla!!!!! )
Nej! Inte en till bybo borta :( Stackars akittehmonster :( Det är tydligt att hur mycket man skriver eller inte skriver inte alltid hänger ihop med ifall man är god eller ond.
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Nej! :'( R.I.P akittehmonster
Nej! Hur kunde jag ta så fel!? Jag litade på min magkänsla den här gången och det verkade misstänksamt att bara säga några få meningar med tanke på allt som hänt. Vila i frid kära bybo, Du saknas oss!

Jag är så ledsen att vi har mist inte bara en utan två helt oskyldiga byinvånare, den ena dessutom siaren… Undrar verkligen vad som händer inatt, för det känns verkligen inte som om eländet tar slut redan nu… :-s
**SMF 237 Sweet Dream's
Jag är ledsen akkitehmonster. Du skrev inte så mycket så jag röstade på dig. RIP🌺
Jag är rädd! Jag törs inte sova. tänk om det som hände siaren händer mig.
Nu börjar det bli hög tid för de nattaktiva att PM:a sina val till mig.
Med tanke på att förra deadline var kl 22 och någon/några kan ha missat att det var 21 denna gång så senarelägger jag deadline en timme.
Ny deadline kl 22.00 i kväll torsdag 27/2
Det var en stjärnklar natt. Det var så kallt att snöfigurerna fått hårda ishudar. Fram till snövargen, som var så otäckt lik en människa i mörkret, kom tre liknande figurer smygande. Den största gick fram och tittade på snövargen som h*n ansåg vara en varulv. "Nog är den snygg. Men jämfört med oss ser den allt rätt tanig ut," sade den största ulven och spände musklerna inför sina ludna kamrater.
Det knorrade i magarna på de andra två. "Kom nu! Jag vädrar människoblod. Sovande mumsbitar ligger där och bara väntar på oss", sade en av de andra. "Ja, en riktigt mör en ska vi ha!" viskropade den tredje ulven och de gav sig in i byn med långa språng i den knarrande snön.
Framme vid huset där deras utvalda offer bodde stannade de och tittade på dörren. Den såg inte särskilt stark ut; gistet trä och med gamla rostiga gångjärn. Den första ulven tog sats och kastade sig mot dörren. Den knakade och sprack, men lås och gångjärn höll. Den andra ulven vräkte sig mot sprickan och ett par brädor gick av så de kunde kika in.
På övervåningenvaknade Nitra98 av oväsendet och förstod att hon var i livsfara. Minnet av siaren Sandra-B´s sönderslitna kropp blixtrade förbi när hon for upp ur sängen och grep efter sin tunga sänglampa. Den var av gediget silver och var det enda hon hade att försvara sig med. "Jag tänker inte dö utan strid", sade hon till sig själv.
Då brakade dörren in och ulvarna tumlade omkull på golvet. Det gav Nitra98 lite tid att ställa sig i skydd av ett skåp så att hon inte syntes från sovkammardörren. Tunga steg hördes i trappan.
Bybon höjde sin lampfot över huvudet och gjorde sig beredd att slå den i skallen på de som var på väg att ge sig på henne. Det var flera. Det hörde hon.
Men ingen levande varelse dök upp i dörrhålet. Istället såg Nitra98 ett bländande ljus därute ovanför trappan. Det var som om en blixt ljudlöst slagit ner i hennes hus. Förundrad smög bybon fram och kikade. Hon såg en stor vit varelse stå ovanför trappan med ryggen åt hennes håll. På ryggen satt två stora vita vingar.
I trappen stod tre dödsförskräckta varulvar. Ängeln höjde sina händer mot dem. Från dem slog blixtar ut och svedde varulvarnas pälsar. Nitra98 segnade ner på golvet. Hon hade svimmat av chocken.
I vild panik rusade ulvarna ut ur Nitra98´s hus. De tjöt och vrålade hela vägen mot skogsbrynet.
När Nitra98 vaknade till sans undrade hon varför hon låg på golvet. Hon visste att hon hade drömt en mardröm, men aldrig förr hade hon gått i sömnen. Hon begrep först ingenting. Hon var glad att hon vaknat ur den rysliga drömmen. Sen kände hon den svaga stanken av svedd päls….
Skräck och lättnad for genom Nitra98 på samma gång när hon förstod att mardrömmen varit verklig.
Ängeln räddade Nitra98´s liv denna natt.
Det är dag.
Vi väntar på att:
För att rösten ska vara giltig ska namnet på deltagaren skrivas med fetstil. Röstar man med en telefon skriver man ***namnet***.
Rösterna måste vara publicerade i lektråden senast vid deadline. Man får ändra sin röst ända fram till deadline. Namnet ska skrivas på sättet som beskrivs här ovan, för att ändringen ska gälla.
DEADLINE lördag den 1 mars kl 21.00
DELTAGARE I OMGÅNG 4.5:
01. MelvinMimmiLufsen
02. Nitra98 (ulvarnas val natt 2, räddad av ängeln)
03. LadyP
05. Bello_O
06. Strindberg07
07. Sandra-B f d Rmk02
08. Candy123
09. Lurvas11
10. Svarttusch
12. Gogrisen
Goda
(1 Siare )
1 Sökare/Siare
1 Ängel
1 Martyr
4 vanliga bybor (1)
Onda
1 Varulvsdemon
2 varulvar
Sammanlagt 10 deltagare efter natt 2
Ursh vilken hemsk natt! Jag sov på något konstigt vis och kände mig kallsvettig när jag vaknade nyss. Även om de är tidig morgondag tar jag ändå som vanligt mitt morgon kaffe i ena handen och dagens tidning i andra och går ut på verandan för att njuta av morgonsolen. När jag sitter här med mina sömninga ögon och tittar upp ur tidningen efter en stund så fastnar min blick direkt på en liten pälstus som ligger på marken strax framför verandan. Jag suckar djupt och tänker: Har granens katt återigen varit här utanför min stuga? Blir så fruktansvärt irriterad eftersom jag sagt till henne flera gånger att jag inte vill ha katten här eftersom jag är allergisk. Jag ställer ner kaffet på bordet och reser mig upp och går till pälstussen för att kunna kontrollera att de verkligen är grannens katts päls. Och förvånad må ni tro när jag kommer fram och ser att denhär pälsen är grå och inte alls av samma sort och kvalitet som grannens katt har. Tankarna vandrar genast iväg till vad det kan vara för djur och ser i fantasin hur ett par varulvar varit utanför stugorna. Fnissar för migsjälv. Tänka sig vilken fantasi man har trots att tiden som barn försvann för längesedan.
Hälsningar Lurvas11
Åååh gäsp!!! Morgonsolen kryper fram och jag bestämmer mig för att ta en liten promenad. Men när jag passerar Nitras stuga ser jag något konstigt… päls! Jag springer fram och knackar febrilt på dörren och vilken lättnad! Där står Nitra89! Får jag komma in?
Åååh gäsp!!! Morgonsolen kryper fram och jag bestämmer mig för att ta en liten promenad. Men när jag passerar Nitras stuga ser jag något konstigt… päls! Jag springer fram och knackar febrilt på dörren och vilken lättnad! Där står Nitra89! Får jag komma in?
Jag gick ut genom dörren och sträcker på mig. Fåglarna kvittrar och det är en härlig morgon. Men när jag vänder på mit huvud ser jag en massa pälst tussar utanför nitra98's jag springer dit allt vad jag orkar och förväntar mig en förskräcklig syn, men när jag väl kommer fram ser jag nitra98 alldeles skräckslagen och jag går fram till henne ich ger henne en lång stor kram och och hon berättar en lång hämsk historia om varulvar och men som tur var räddade ängeln henne från bestarna. Jag ger henne en till kram innan vi börjar samla ihop pälstussarna.
Ja snälla Bello_O, kom in! Och tack söta Candy123, en kram behövde jag verkligen nu. Kom gärna ni andra också, jag vill inte vara ensam nu! Fy vilken hemsk natt, jag är alldeles skärrad fortfarande.. Käraste ängel, hur ska jag någonsin kunna tacka dig, ord räcker inte till!
Jag bjuder på frukost till alla som vill komma in en stund, här finns nybakt bröd så det räcker till alla. Skulle någon vilja gå ut och kika till hönsen och plocka in lite ägg bara?
Vad är det jag hör?! Monstren var hos Nitra inatt? Men en ängel skrämde iväg dom? Va fantastiskt!! Underbart! Vad glad jag blir! Men stackars Nitra, hu vad läskigt det måste ha varit! Men så bra att du klarade dig igenom det helskinnad! Tack älskade ängel! Jag visste väl att det fanns någon godhjärtad här i byn!
Gäsp.😴Till slut lyckades jag somna. Men vad är det jag hör? Har Nitra98 blivit attackerad och överlevde.🙂Underbart! Jag kommer gärna. Jag vill veta vad som hände. Hur klarade du dig? #72 Får jag ta med Nutty?
Gogrisen, självklart är även Nutty välkommen! 🙂
Nu klarade jag mig enbart tack vare ängeln men nästa gång har jag nog inte samma tur. Vem som helst kan bli attackerad och vi kan bara hoppas att vår ängel klarar att beskydda oss alla!
Frågan är bara vilka de onda är, de är minst tre stycken i alla fall, det såg jag allt i natt. Tyvärr skymtade jag mest bara huggtänder och raggig päls, ängeln stod ju emellan så jag såg inte mycket mer. På ett sätt var det förstås skönt att slippa se mer av de otäcka bestarna men å andra sidan hade jag kanske känt igen dem om jag sett dem bättre.
Tänk om det är någon av mina rara grannar? Jag vill inte tro det.
Vad är det som händer? Jag kunde inte somna inatt så jag försov mig ordentligt! Nitra attackerad, men skonad av en ängel? Vilken tur du hade Nitra! Jag kommer med en gång och kollar självklart till dina höns!
Hälsningar Malin <3
Min hemsida

Kära nån, vad är det som har hänt? Har något hänt hos Nitra? Skyndar mig bort till henne och ser att det redan finns folk där. Får berättat vad som har hänt. Känner mig chockad, tacksam, arg och rädd på samma gång. Vad är det egentligen som pågår här i vår lilla by?
**SMF 237 Sweet Dream's
Tack Svarttusch, själv har jag fullt sjå att koka kaffe åt alla och berätta om natten, alla undrar såklart vad som pågår och jag tycker att några sneglar oroligt omkring sig, de vet nog inte vem man kan lita på nu. Det är det värsta, att det kan vara vem som helst!
Jag tänker på att jag röstade på Lurvas i går och så blev jag attackerad i natt. Jag kan inte släppa den tanken.
#78 Ja det kan vara något. Jag tror på dig för du blev attackerad och blev räddad av ängeln. Det betyder att du måste vara god.
Påminner om röstning senast kl 21.00 ikväll. Vet att man kanske har annat för sig på lördag kväll, men rösta tidigt i så fall för att inte missa helt!
Lurvas, som missade förra, måste delta i röstningen för att inte bli diskad.
Vad är det jag hör? Har Nitra98 blivit attackerad av varulvar!? Tur att du överlevde, tack ängeln!
Nu börjar det jobbiga… Hur ska vi kunna lyncha någon av våra grannar? Men, vi måste. Tyvärr.
Jag är inne på samma spår som Nitra98. Om man ska gå på magkänslan också, så känns det som om Lurvas11 inte är det han utger sig att vara…
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Jag röstar redan nu och jag väljer att rösta på Lurvas igen, min motivering hittar ni i mitt tidigare inlägg, #78
MelvinMimmiLufsen : God Nitra98: God! LadyP : God Bello_O: God? Strindberg07: Ond Sandra: God Lurvas11: Ond Svarttusch: God Gogrisen: Ond? Obs detta är ändast vilda gissningar!
Många här verkar misstänka Lurvas, kan inget annat än att hålla med. Att Nitra blev attackerad efter att ha röstat på hen och att hen själv inte röstade får mig att ana oråd i dennes stuga. Och min magkänsla säger inte emot!
#83 Intressant, själv går jag i exakt samma tankar! Har du någon motivering?
Jag röstar på Lurvas11. Bara för jag litar på Nitra.
#83 Vi har också samma tankar om Gogrisen och Lurvas men jag måste tänka lite mer innan jag röstar. Eftersom jag inte kan rösta på båda.
Även jag röstar på Lurvas11, har samma motivering som Nitra98.
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Har en känsla att jag kommer glömma bort att rösta om jag inte gör det nu. Kommer ändå inte ändra mig så… Lurvas11 får min röst, hoppas bara att vi har rätt nu!!
Jag röstar på ***lurvas11*** har oxå samma motivering som nirta98
Vänta vänta va? Jag?! Varulv? Jag är ingen varulv! Lovar! Snälla lyssna på mig! Ändra eran röst innan de är försent! Jag lovar med hela mitt hjärta att jag är en helt vanlig bybo, precis som ni!
Hälsningar Lurvas11
Jag röstar också på ****Lurvas11**** min anledning till det är samma som Nitra98:as.
Förlåt att jag varit frånvarande idag, har haft fullt upp :/
Det är alltså inte bara jag som får onda aningar av Lurvas11? Det är ju onekligen lite läskigt att Nitra blev attackerad precis efter hon lagt en röst på just Lurvas11. Därför väljer jag också att rösta på Lurvas11. Måtte vi få tag på en skyldig nu!
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Aja verkar som att jag blir lynchad idag. Snälla bybor, ändra era röster! :'( Jag är bara en bybo! Jag lägger min röst på ***svarttusch*** För de är den ändå jag känner mig misstänkt emot.
Hälsningar Lurvas11
Äsch, jag kom för sent! Om så bara 10 minuter;(

iFokus strulade för mig under kvällen, lyckades tyvärr inte komma in förrän nu. Min röst hade dock legat kvar på LadyP så det hade inte gjort någon skillnad.
**SMF 237 Sweet Dream's
Byborna samlades hemma hos Nitra98 som så mirakulöst överlevt en varulvsattack. Nu visste de vad angriparna var, men inte vilka. För den grymma sanningen var att nattens ludna bestar var helt vanliga bybor på dagarna.
Nitra98 hade funderat över varför just hon blev angripen. Kunde det vara att hon misstänkt Lurvas11 förra gången de försökte hitta en skyldig? Hon hade blivit tämligen säker på sin sak och lade den första rösten på Lurvas11. Inga protester hördes. Tvärtom fick hon medhåll av de andra. Lurvas var det ingen som sett till sedan tidig morgon.
Byborna gick i samlad tropp för att söka efter Lurvas11. Hennes hus var tomt. Men små fotspår gick från förstutrappen, runt huset och bort mot en liten bod. Därinne på några fårskinnsfällar låg Lurvas11 och sov. Byborna bankade på boddörren och en yrvaken Lurvas11 kom ut.
Hon verkade totalt omedveten om vad som pågått hemma hos Nitra98. När de anklagade henne så ruskade hon på huvudet. "Hur kan ni vara så dumma? Vad är det Svarttusch har lyckats lura i er? Jag är en oskyldig bybo. Det är Svarttusch ni ska syna i sömmarna." Svarttusch bara fnös och ingen av de andra lät sig påverkas.
Inne i boden fann de två kraftiga rep. De surrade Lurvas11 med det ena och tog med sig det andra när de släpade iväg henne. Hon fräste och stretade emot. Men byborna var eniga om att de fångat rätt person, så det hade hon inget för. Det började skymma och några tände facklor.
Byborna drog sitt offer mot skogsbrynet. Där slängde de det andra repet över en kraftig gren på den största tallen. De gjorde en snara och lade den runt halsen på Lurvas11. Nu var hon tyst och lika vit i ansiktet som den gnistrande snön. De ledde fram den gamla åkarkampen Brunte och satte Lurvas11 på honom. De sträckte repet och surrade det runt tallens stam.
"Har du några sista ord?" frågade en av byborna. Lurvas11 stirrade stint på dem. De backade för hennes svarta, brännande blick. Rösten var stadig och hård som stål: "Det här kommer ni att få ångra." Någon skrek. Brunte blev skrämd, så gammal han var, och kastade av sin ofrivillige ryttare. Han satte av i sken ut i skogen.
Med ett hårt ryck bröts Lurvas11´s nacke. Kroppen dinglade fram och tillbaka i repet. När kroppen snurrade runt så att byborna såg sin grannes ansikte skedde något som fick deras nackhår att resa sig. Lurvas11´s välbekanta drag försvann och istället såg de ett grinande vilddjurs drag. De sneda, gula ögonen blänkte i facklornas sken.
Bybor, ni har dödat er första varulv!
Det är natt.
DEADLINE söndag den 2 mars kl 21.00
DELTAGARE I OMGÅNG 4.5:
01. MelvinMimmiLufsen
03. LadyP
05. Bello_O
06. Strindberg07
07. Sandra-B
08. Candy123
09. Lurvas11 - varulv (lynchad dag 2)
10. Svarttusch
12. Gogrisen
Goda
(1 Siare )
1 Sökare/Siare
1 Ängel
1 Martyr
4 vanliga bybor (1)
Onda
1 Varulvsdemon
1 varulv (1)
Sammanlagt 9 deltagare efter dag 2
Yes!! Äntligen! Efter en död och en nästan död, så var det äntligen vår tur att döda en vidrig best! Haha! Där fick ni allt dumma varulvar!
Vänta bara Dumma bybor! Än är inte slaget vunnet. Jag ska nog få min hämnd. Lita på det…!
Hälsningar Lurvas11
Underbart, jag var inte ute och cyklade då! Härligt att ha fått tag på åtminstone en av odjuren! :)
Nu är det bara att hålla tummarna för att vi alla överlever natten, hur ska jag kunna sova när jag vet att det finns fler otäcka bestar där ute?
Yes!! Nitra du hade rätt:D och såklart ni andra också. Alla tummar upp för er!!
Yess vi fick en!!
Yes, gudarna ler mot oss! En borta, två kvar…Vi ska fixa det här, vi bybor retar man inte upp så lätt utan konsekvenser, vi ska nog få fatt på er era lurviga monster!
Själv är jag väldigt misstänkt mot Sandra-B som tydligen har något emot mig…#95 har du någon motivering till varför du inte litar på mig? Allt jag kan säga till mitt försvar just nu är att jag är god men det skulle väl en lurvig best också påstå så det är upp till dig om du vill tro på det eller inte…
Åh så härligt att vi hade rätt om en skyldig! Nu är det bara att fortsätta såhär.
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
MelvinMimmiLufsen : God Nitra98: God! LadyP : God Bello_O: Ond Strindberg07: Ond Sandra: God Svarttusch: God Gogrisen: God Ändrade lite på min lista ifall jag inte överlever natten
#104 Candy123, jag är lite inne på samma spår men är nyfiken på hur du tänker? Och hur tänker ni andra, har ni några teorier? Jag tittar förstås lite extra på dem som ville lyncha Akittehmonster, där kan man kanske hitta en fuling.
#105 just vem som lag första (övriga) rösten/(rösterna) på arkkittemonster, hur deom har röstat, när dom har röstat, vad dom sakt de senaste dagarna, vilka som stuckit ut, vilka som hållit sig undan osv
Jag har varit på pingisläger och tävling hela helgen och sov över där så därför har jag inte kunnat Skriva.
Yes! Våran första, och förhoppningsvis inte sista ulv! Men kommer att sakna Lurvas11… Nu återstår två kvar. Candy123, jag skulle vilja höra motiveringen till varför du tror just Bello_O och strindberg07! Och hur kan du vara så säker på att det just är dom? Nitra98 är garanterat god, det har vi ju fått bevisat. Sandra-b, det skulle vara roligt att höra din motivation till att du är så säker på Lady P?
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Påminnelse till den/de av de nattaktiva som ännu ej PM:at lekledaren.
Bara en dryg timme kvar till deadline nu. Kl 21.00 måste ängelns, sökarens/siarens och varulvarnas PM komma in.

Det är inte så att jag är helt säker på att LadyP är ond, den enda jag är säker på (utöver mig själv) är Nitra. Det är dock något med LadyP's sätt att skriva som får mina varningsklockor att ringa. Jag vill mer än gärna få någon form av belägg att jag har fel. Omvärderar gärna mina misstankar, som inte bara är riktade mot LadyP.
**SMF 237 Sweet Dream's
#110 okej, för jag håller nämligen med. Tycker det verkar som om någonting inte står rätt till, men kan inte sätta fingret på vad det är. Känns bara som att Lady P döljer någonting.
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Två hämndlystna och mycket hungriga varulvar smög försiktigt in i den sovande byn. De saknade sin syster och tänkte inte ge sig förrän de utplånat byn eller dött på kuppen.
De visste precis vart de skulle gå. Inte dit alla antagligen trodde att de skulle. Åh nej, de var listigare än så. De hade inte lust att tampas med den där otäcka ängeln en gång till. De såg lite luggslitna ut i pälsarna där ängelns otäcka blixtar hade bränt dem.
Ett litet ljus brann i stugan de styrde sin kosa mot. Där inne vakade en av de bybor som natten innan klarat sig undan varulvarna. Hon hade grubblat länge för att utröna ondskans ursprung. Någonstans i byn fanns en person som ulvarna säkerligen ville ha ur vägen så fort som möjligt. Och så fanns det en till. Det lilla bybon kunde göra ville hon få gjort. Men hon var väldigt tveksam.
Varulvarna gillade inte att deras tilltänkta offer var vaken. Det riskerade att bli så mycket skrik och stök då. Men de hade ju bestämt sig. Nu gällde det bara att komma åt bybon där inne utan att alarmera hela byn.
En av varulvarna kastade en hård snökoka på fönstret. Det skrällde i glaset. Bybon flög upp och sprang fram till fönstret. Hon tryckte näsan mot glaset för att försöka se ut och inte bara mötas av sin egen spegelbild i det svarta fönstret.
Glaset krossades av ett stor kloförsedd tass som kopplade ett järngrepp runt nacken på bybon och slet ut henne. Hon landade på ansiktet i snön och hann varken skrika eller kämpa emot när varulvarna slet och bet livet ur henne. Snön under fönstret färgades röd av blod. Det var den stackars MelvinMimmiLufsens blod. Det var inte bara oskyldigt blod - det var änglablod. Varulvarna hade fått sin hämnd. Mätta och belåtna återvände de till sin varma lya.
Varulvarnas nattamat blev alltså byns ängel MelvinMimmiLufsen.
Det är dag.
Vi väntar på att:
DEADLINE tisdag den 4 mars kl 21.00
DELTAGARE I OMGÅNG 4.5:
01. MelvinMimmiLufsen - ängel (varulvsoffer natt 3)
03. LadyP
05. Bello_O
06. Strindberg07
07. Sandra-B
08. Candy123
10. Svarttusch
12. Gogrisen
Goda
(1 Siare )
1 Sökare/Siare
(1 Ängel)
1 Martyr
4 vanliga bybor (1)
Onda
1 Varulvsdemon
1 varulv (1)
Sammanlagt 8 deltagare efter dag 2
Jag förstår inte vad det är som gör er misstänksamma…Jag fattar att det är hårda tider just nu, och det är just därför vi goda måste hålla ihop! Jag har ingenting ont att dölja! Jag lovar och svär på att jag inte är någon lurvig best! Om jag var det skulle jag knappast ha röstat som jag gjort…
Jag gillar inte att vår älskade by är på gränsen att splittras…Dom onda försöker vända oss goda mot varandra, speciellt nu när dom förlorat en av deras egna så kommer dom göra vad som helst för att få spelet över på deras sida…
Och vi måste vara smarta och stoppa dom! Vi har redan tagit en, "bara" två kvar, om vi håller ihop så fixar vi det här!
Själv tänker jag bomma igen huset inatt. Här ska inga ulvar komma, men om dom kommer är jag beredd, med mitt kära gevär bredvid mig i sängen…Och jag råder er andra att göra detsamma!
*missade precis förra inlägget*
Jag hörde ett tumult utanför… Jag var precis redo att gå till säng när jag hörde ljudet av krossat glas. Jag sprang ut med mitt gevär i hand och såg rörelser borta vid MMLs stuga. Jag skrek till och började springa mot stugan. Två mörka gestalter skyndade sig iväg och kvar såg jag blod i snön…bland resterna som fanns kvar av vår älskade granne fanns det även spår av vingar…vår renhjärtade och gudasända ängel! Vila i frid! Dom monstren ska få betala för det här!
Mirakel inträffar inte så ofta. Men denna tidiga morgon skedde ett. En bybo var martyr och offrade sitt liv för att rädda ängeln.
MelvinMimmiLufsen är död, men ängeln lever i f d martyrens kropp.
Vad har hänt? Står här vid MelvinMimmiLufsen´s stuga och tittar ned på en död kropp… bland allt blod kan jag urskilja ett ansike, närmare bestämt MML´s ansikte! Vila i frid snälla MelinMimmiLufsen!
Så dom har inte gett sig än, ulvarna… Vi måste verkligen komma fram till rätt person i dag!
Nej vad tråkigt :( Inte MML! Och var hon ängeln också? Vilken tur vi har att någon annan kunde ta på sig ängeluppgiften!
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
För ordningens skull kommer här en uppdaterad rollista:
Goda
(1 Siare )
1 Sökare/Siare
1 Ängel
(1 Martyr)
4 vanliga bybor (1)
Onda
1 Varulvsdemon
1 varulv (1)
Sammanlagt 8 deltagare efter dag 2
Kom ihåg att lägga er röst i tid!
DEADLINE tisdag den 4 mars kl 21.00
I dag när skulle jag rasta Nutty. Men så fort jag kom ut så sprang Nutty någonstans. Till slut stannade Nutty vid MMLs hus. Men vad är det? vänta lite. Varför MML!? Men vad bra att martyren tog ängelns roll. vi behöver allt skydd vi kan få.
Jag funderar på om jag ska göra en lista över vilka jag tror är onda och goda. Som Candy i #104.
Nej! Inte MML vår ängel! Vilken tur att vi fick en "ny" ängel som kan skydda oss från dessa kallblodiga bestar! Jag känner mej inte riktigt lugn och sover oroligt. Någon annan som har det så?
Nej! det hänt nu igen RIP MML, vi måste få slut på detta!

Åh, nej - inte vår ängel! :-( Du som gissade så rätt och valde att skydda Nitra natten innan, offrade nu dig själv för någon annan. Tur i oturen är det någon annan i byn som också har skyddande krafter, som kan vaka över oss och förhoppningsvis hålla oss trygga. Vet inte längre vad jag ska tro, börjar tveka rejält när det gäller LadyP. Tror till 110% att antingen LadyP eller Strindberg tillhör den goda sidan - kanske båda två…? Nitra vet vi ju alla var vi har och själv vet jag att jag också är med på den sidan. Hur är det med de andra då? Svarttusch, Gogrisen, Candy och Bello… Jag väljer att lägga min röst tidigt denna gång eftersom jag missade röstningen sist och blir duskvalificerad om jag inte röstar denna gång, imorgon ska min hund till veterinären (operation) och jag vet inte riktigt vad jag hinner med under kvällen imorgon. Ska bara läsa genom allt och ta mig en funderare till innan jag bestämmer mig för vem det blir. Vad anser ni andra?
**SMF 237 Sweet Dream's
Nej, inte MML nu också, vad ledsen jag blir! Vi har ju tagit en best i alla fall men de andra tycks inte blivit avskräckta så nu måste vi sätta in allt vi har på att få tag på resten också! Så här kan det inte få fortsätta..
Söta, rara MML, vila i frid… :´(
Vem är ond och vem är god?
Candy123 listade tidigt upp sina misstänkta och har ju därigenom varit väldigt öppen med var hon står, därför tror jag just nu gott om henne. Sen blir det svårare, var har jag er andra?
Jag är lite inne på ungefär samma spår som Candy123 tror jag, om nu någon av mina snälla grannar döljer en ond själ så funderar jag först och främst på de som röstade på Akittehmonster i första lynchningen, där kanske vi hittar någon fuling.
Det var ju Strindberg07, Bello_O och Gogrisen som alla röstade på Akitteh och Strindberg var först med det och faktiskt den förste att rösta alls då. En varulv som försökte styra röstningen? Kanske.
Min lista kommer här: Nitra98: god! Lady P: god Strindberg07: ond? Sandra-B: god? Candy123: ganska god:P Svarttusch: osäker Gogrisen: osäker/ond Jag vet ju att jag är god!
Min lista ser ut så här:
Nitra98: god
Lady P: god
Strindberg07: ond (för första rösten på Akittehmonster)
Sandra-B: god
Candy123: god
Bello_O: god
Svarttusch: ond (tror att Lurvas röst på henne var en varulvsfint för att få oss att tro att Svarttusch är god. Varför rösta alls när det inte spelade någon roll?)
Att jag röstade på Akittehmonster berodde på att jag ville rädda mig själv från att bli lynchad. Vi hade lika många röster innan. Fegt kanske, men sant.
Det här är naturligtvis bara mina gissningar. Men jag har motiverat. Varför tror ni andra som ni tror? Vad tror ni som inget sagt?
Om varulvarna äter upp mig nästa gång så vet ni att jag hade rätt.
Jag vet inte varför Lurvas valde att rösta på mig. Kanske för att få alla andra att tro att jag är ond?
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Jag åker bort under kvällen och måste således rösta redan nu så att jag inte missar det sen. Min röst faller på Strindberg07. Min motivering är att Strindberg07 lade den första rösten på oskyldiga Akittehmonster i första lynchningen.
Tråkigt att du ville rösta på mej Nitra. Vem som helst hade ju kunnat rösta först, jag visste ju inte direkt vem jag skulle rösta på och valde slumpmässigt.
Jag röstar på ***stridberg07*** för hon var den första som röstade på akkittehmonster och hon har varit väldigt mystisk den senaste tiden.
Hur menar du med mystisk, Candy123? Jag röstar iallafall på LadyP då min magkänsla säger att hon är ond!
Jag röstar på Gogrisen. Jag har svårt att läsa henne riktigt. Och hunden, varför är den alltid med? Behöver hon beskydd kanske?
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Jag misstänker samma person som dom flesta andra här utav samma anledning som dom, men även på grund av att hon tror att jag är ond vilket jag vet att jag inte är så…Min röst hamnar på strindberg07

Oj, ser att inlägget jag skickade inatt inte kom med… Tur att jag såg det! Jag lägger min röst på ***Candy123***, inte för att jag känner mig säker på att hon är ond utan för att jag känner mig oerhört säker på att antingen Strindberg07 eller LadyP är god (kanske båda) och jag måste rösta. Bortsett från att jag tidigare misstänkt LadyP (de misstankarna är inte helt borta, men jag vågar inte chansa) så känner jag mig tillräckligt osäker på Candy för att våga lägga min röst där i dagsläget.
**SMF 237 Sweet Dream's
Kom hem mycket senare än jag trott så jag hann inte rösta.
Om någon (apropå de två borttagna inläggen) tror att lekledaren är totalförvirrad, så är det inte undra på. När mamma är borta leker klåfingrigt barn med datorn och får det att se ut som om lekledaren röstar. Gissa om busungen fick sina fiskar varma?😡🤪
Nu till det alla väntar på:
Tre av byborna var under natten och dagen väldigt öppna med vad de trodde om sina grannar. Candy123, Bello_O och Gogrisen hade gjort upp listor där de skrivit vilka de trodde var onda och goda. Gogrisen hade också talat om varför han trodde som han gjorde. Nitra98 var misstänksam mot dem som drivit på lynchningen av den oskyldiga Akittehmonster.
Det de allra flesta enades om var att Strindberg07 inte hade rent mjöl i påsen. Inte minst var det hon som först tyckt att Akittehmonster skulle lynchas. Så diskussionen blev inte så invecklad den här dagen. Även om några andra också fick misstankar på sig så tyckte en majoritet att de skulle ta itu med Strindberg07.
När de kom till hennes hus var det tomt. Vart hade hon tagit vägen? De spred ut sig och letade. Gogrisen lät sin hund Nutty nosa på ett par skor som Strindberg hade stående på förstubron. Nutty sniffade runt huset och började ivrigt dra i kopplet. Gogrisen hade svårt att hänga med. Ner mot sjön i utkanten av byn bar det av. Nutty skällde glatt. Han trodde att de lekte en lek. Han satte full fart mot bryggan vid vattenbrynet. Gogrisen tappade kopplet och for på näsan i snön.
Ute på bryggan satt Strindberg07 och försökte snöra på sig sina skridskor. Fingrarna var stelfrusna och hon var livrädd. Hon hade hört hur det pratats i byn och gett sig iväg. Hon hade ju själv sett hur det gått för dem som blivit anklagade innan. Byborna hade inte lyssnat när de andra sagt att de var oskyldiga. Hon hade ingen lust att bli utsatt för sina upphetsade grannars vrede.
Äntligen satt skridskorna på. Hon var duktig på att åka skridskor och hade vunnit distriktsmästerskapen två gånger. "Fånga mig om ni kan!" skrek hon övermodigt när hon skrinnade iväg.
Det Strindberg inte tänkt på var att i en av sjöbodarna hade byborna en isjakt. Det blåste en perfekt vind denna dag, så det gick utmärkt att få vind i seglet. Två av de raskaste byborna satte sig på isjakten och gav sig av efter Strindberg07. En styrde och en höll i LadyP´s gevär.
Närmare och närmare kom de den flyende figuren. Strindberg07 såg sig om över axeln och förstod att de snart skulle vara ifatt. Då kom hon på att om hon tvärt bytte riktning så kunde byborna på isjakten inte riktigt hänga med. Det tog tid för dem att vända isjakten.
Strindbergs problem var att hon blev allt tröttare och den kalla vinden gjorde att hennes ögon tårades. Hon såg knappt vart hon åkte längre. Därför missade hon totalt att det fanns en uppsågad vak en bit ut på sjön. Den hade delvis frusit igen och den lilla granruskan som markerade vaken var översnöad.
Byborna på isjakten behövde inte skjuta. Strindberg07 for i blindo rätt ut på den tunna isen över vaken. Hon brakade igenom och blev liggande i det iskalla vattnet. Hon skrek på hjälp, men när byborna väl kom fram till isvaken skakade de bara på huvudet. "Du får vad du förtjänar, din usla ulv", sade bybon med geväret. "Snälla, hjälp mig!" kved Strindberg, men de båda byborna stod iskallt och såg på medan hon drunknade. Inte förrän de var säkra på att hon var död drog de upp henne ur vaken. Vid det laget hade de andra byborna kommit fram till vaken de också.
De samlades runt Strindberg07´s blåfrusna kropp. De tittade ner i hennes ansikte. Men det var inte hennes ansikte längre. Mot dem stirrade ett par gula varulvsögon och ett par stora kloförsedda tassar hade sprängt Strindberg07´s skridskor.
Bybor, ni har dödat er andra varulv.
Det är natt.
DEADLINE torsdag den 6 mars kl 21.00
DELTAGARE I OMGÅNG 4.5:
03. LadyP
05. Bello_O
06. Strindberg07 - varulv (lynchad dag 3)
07. Sandra-B
08. Candy123
10. Svarttusch
12. Gogrisen
Goda
(1 Siare )
1 Sökare/Siare
1 Ängel
(1 Martyr)
4 vanliga bybor (1)
Onda
1 Varulvsdemon
(2 varulvar)
Sammanlagt 7 deltagare efter dag 3

Yeah! Snyggt jobbat av er som genomskådade både MML och Strindberg. Det lyckades inte jag med, vilket nog åtminstone till viss del beror på att jag inte är riktigt "samlad" så att säga. Då är det "bara" varulvsdemonen (och den som blir förvandlad) kvar. Jag gör en 180 gradig vändning, från att misstänka LadyP som ond känner jag mig numera väldigt säker på att hon faktiskt är god. I och med att det bara är en ondskefull varelse kvar nu så blir det inte alltför enkelt att avslöja. Vi behöver verkligen siarens (hemliga) hjälp tror jag. Just nu tror jag såhär (de med frågetecken efter är de som jag är lite fundersam på, men har satt dem där jag tror mest). Jag halvsover just nu, inne via telefonen, så jag återkommer imorgon med förklaring till varför jag tror på det här viset. Vill gärna höra vad ni andra tror! GODA Nitra LadyP Gogrisen Sandra-B Bello? Candy? ONDA Svarttusch?
**SMF 237 Sweet Dream's
Haha, vi tar det här! Nu gäller det bara att överleva natten! Åter igen går jag och lägger mig med mitt gevär vid min sida. Jag råder er alla att låsa in er ordentligt! Den kvarvarande ulven lär ju vara väldigt upprörd och hungrig vid det här laget…
Yesss!!! Våran andra onding…. Har vi nu lyckats få tag på:D hoppas att jag överlever natten nu… Jag tror att jag velar mellan 2 stycken att rösta på imorgon, men mer vill jag inte säga nu för då kanske demonen tar mig inatt.(förlåt att jag inte kan vara inne så mkt här men jag är bortrest så jag har begränsad tillgång till internet)
Underbart! En kvar att fånga, men det är ju den värsta av alla… Men det ska vi väl klara om vi hjälps åt!
Fast först kommer en lång och orolig natt, ni ser väl till att låsa om er ordentligt, alla mina kära grannar? Hoppas verkligen att vi alla klarar oss genom natten nu, så ger vi oss ut på varulvsjakt i morgon! :)
Ledsen kunde inte rösta. Men bra jobbat bybor! Det var det jag trodde hela tiden.

Nu kommer det som jag utlovade tidigare, min förklaring till varför jag tror som jag gör. Har även misstankar angående vem som är vår martyr (/nya ängel) och vem som är sökaren (/nya siaren) men det håller jag för mig själv för att undvika att ge demonen något att gå på.
GODA
Nitra - _behöver väl egentligen inte förklaras, men blev attackerad av ulvarna och överlevde.
_
LadyP - från att ha varit huvudmisstänkt av mig så svänger jag 180 grader. Beror delvis på att hon verkade ärlig i vad hon skrev häromdagen.
Gogrisen - la andra rösten på varulven Lurvas, missade röstningen igår när varulven Strindberg lynchades. Känns inte som någon vidare bra taktik för en ulv. Har gjort en lista, men det känns mest som spekulationer.
Sandra-B - kommenterar inte mig själv…
Bello? - har inte varit så aktiv, missat två röstningar (gissar att hon meddelat inaktivitet i och med att hon fortfarande är kvar i leken) så det är svårt att säga något om henne. Svårt att gå på något gällande henne, tyvärr. Har gjort en lista, känns rätt förvirrande och osäker vilket skulle kunna tala för att det är en god deltagare som spekulerar - eller en ond som vill verka förvirrad för att antas vara god…?
Candy? - i första röstningen la hon en röst på Strindberg (vilket förvisso skulle kunna vara taktiskt smart), andra röstningen röstade alla på Lurvas (utom Lurvas själv och de som missade deadline) så det säger inte så mycket, i tredje röstningen la hon återigen sin röst på Strindberg och det redan som nummer två vilket satte riktningen på lynchningen - antingen väldigt osmart av en varulv (eller överanalyserat oerhört intelligent för att vilseleda oss andra…). Candy har dessutom gjort två listor över vilka hon misstänker - vilka har stämt förvånande väl, men det kan vara ett bra sätt att finta oss alla genom att peka ut sina två vänner som onda…
ONDA
Svarttusch? - har röstat på Gogrisen i röstning nummer ett och röstning nummer tre, i röstning nummer två kom en sen (20:55) röst på Lurvas - som ju redan hade fått massor röster så det gjorde varken från eller till. Å andra sidan så undrar jag lite angående Lurvas röst på henne - var det för att vi skulle tro att hon är god fastän hon är ond, eller tvärtom för att få oss tro att hon är ond fastän hon är god…?
Jag känner det som om att jag kan få fram konspirationsteorier om alla denna omgång :-P
**SMF 237 Sweet Dream's
Som vår mycket uppmärksamma Sandra-B påpekar så har Bello_O missat två röstningar i rad, vilket innebär att hon diskas ur leken. (Där hade jag missat något i uppdateringen - hade inte min bästa kväll igår).
Jag väntar lite på svar från Akittehmonster som jag antar vill ha platsen, eftersom hon står kvar på reservlistan. Men eftersom jag inte hörde av mig till henne i tid - det är bra sent på kvällen nu, så får hon lite tid på sig att svara.
Om inte Akittehmonster vill ha platsen så kommer frågan gå vidare till MML
Jag förstår heller inte varför Lurvas valde att lägga sin röst på mig. Antagligen för att få er att fokusera på en god istället för att hitta hennes onda kumpan. Mina misstankar går istället mot de som missat omröstningar. Nu är det ju fler som gjort det än vad det finns onda kvar, men kanske någon av de som missat gjort det för att de inte velat rösta på en ulv men heller inte vet vem de ska rösta på för att minska misstankarna? Vi såg ju hur det gick för Strindberg när hon röstade på Nitra.
Allt jag hoppas är att siaren blir klokare, och att ängeln väljer att skydda rätt person. Sen hoppas jag vi ska lyckas få fast den sista varulven.
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Akittehmonster har tackat ja och övertar Bello_O´s roll från och med nu.
DELTAGARE I OMGÅNG 4.5:
03. LadyP
05. akittehmonster (fd Bello_O)
07. Sandra-B
08. Candy123
10. Svarttusch
12. Gogrisen
Till sist en påminnelse till de nattaktiva (ängeln, siaren och varulvsdemonen):
DEADLINE torsdag den 6 mars kl 21.00
Jag är jätte rädd att varulvarna ska äta mig. Jag fryser också.🥶 Men som tur är Nuttys päls väldigt varm så jag brukar värma mig i den.
Det blåste en snål vind över den lilla byn denna natt. En ensam och mycket hungrig varulv gav sig ut på jakt. Den smög bakom husen i snålblåsten. Varulven tänkte bege sig till en av de bybor den trodde att de minst av allt anade skulle bli ett offer. "Den där eländes ängeln vill jag du rakt inte stöta på igen", tänkte varulven och mindes med fasa hur det luktat om den svedda pälsen efter det mötet.
Inne i sitt hus låg nattens tilltänkta offer och läste en spännande bok. Vinden fick trävirket i huset att knaka och braka. Bybon hade ingen aning om att en del av knaken kom sig av att varulven försökte forcera ytterdörren.
Varulven puffade och buffade på den tjocka dörren. Inne i sitt sovrum märkte Candy123 att det knakade värre än nyss. "Det är värst vad vinden tar i plötsligt. Bäst att jag går och kollar att jag dragit till fönsterluckorna ordentligt", sade hon till sig själv och klev upp ur sin varma sköna säng.
Med en sista kraftansträngning lyckades varulven till slut få upp dörren. Den tog ett språng och smällde rakt in i en vägg av is. "Vad nu då?" muttrade hon häpet och tog ett nytt språng. Samma resultat. Det var som att försöka flytta på ett isberg. Varulven damp ner på golvet och ruskade på huvudet. De lystna gula ögonen lyste i mörkret.
Innanför isväggen fanns ett starkt vitt sken. Mitt i ljuset stod en gestalt med höjda händer. "Inte nu igen!" kved varulven när den kände igen ängeln. Isväggen försvann och ängeln riktade händerna mot varulven. Från änglahänderna sköt plötsligt isnålar ut. De träffade den överrumplade varulven. Tjutande av smärta for varulven upp från golvet och kastade sig ut från Candy123´s hus. Med stora språng löpte den till skogs. I den flyende varulvens öron ringde ängelns klingande skratt.
Candy123 räddades denna natt av byns ängel.
Det är dag.
Vi väntar på att:
DEADLINE lördag den 8 mars kl 21.00
DELTAGARE I OMGÅNG 4.5:
03. LadyP
07. Sandra-B
08. Candy123 (ulvens val natt 4, räddad av ängeln)
10. Svarttusch
12. Gogrisen
Goda
(1 Siare )
1 Sökare/Siare
1 Ängel
(1 Martyr)
4 vanliga bybor (1)
Onda
1 Varulvsdemon
(2 varulvar)
Sammanlagt 7 deltagare efter dag 3
Yees!! Älskade ängel, du är fantastisk! Nu ska den där ulven allt få! Det här klarar vi allt, kära bybor!

Åh, vad glad jag är! Vilken fantastisk ängel vi har. Två gånger har hon gjort rätt val. Hur är det med dig Candy? Måste vara fruktansvärt att stå öga mot öga med en sådan best och veta att man är på väg att råka illa ut. Kan inte ens föreställa mig det :-s Nu har både Nitra och Candy råkat ut för det… Uppdaterar min lista lite. GODA Nitra* Candy* LadyP Gogrisen Sandra-B Akittehmonster? Svarttusch? ONDA Akittehmonster? Svarttusch? *= de som räddats av ängeln och som alla vet är 100% goda
**SMF 237 Sweet Dream's
Men Candy vad är det jag hör, så hemskt! Å vad rädd du måste ha blivit! Skyndar mig hem till dig för att trösta dig och se om jag kan hjälpa till med något.
Tack och lov för vår fantastiska ängel!
Vaknar upp till massa skrik och springer bort till Candy123's stuga. Vad är det som händer egentligen? Vilken tur du hade Candy123 att du fick ängelns skydd just den natten varulvsdemonen attackerade dig! Nu måste vi bara få fast vem den onda är 🤔
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Ängeln! Du är fantastisk! Vi kommer klara det här nu.
Ängeln vi tror på dig! Fortsätt så, så glad att varulvsdemonen inte kommit åt en oskyldig bybo! Vi ska klara detta! Vi måste sammarbeta alla!
tänkte göra en sån lista alla gör, för att visa min åsikt.
GODA
Nitra - räddad av ängel
Candy - räddad av ängel
LadyP - aktiv och verkar som en mysig person, är också väldigt possetiv.
Gogrisen - sjukt possetiv person som ger alla hopp!
Akittehmonster - jag har blivit oskyldigt mördad en gång, varför skulle jag komma tillbaka som ond? Jag var inte aktiv innan men nu ska jag vara det! Ska bevisa att jag är oskyldig! :)
Svarttusch? - vet inte riktigt men tror hon är god faktiskt! Bara magkänsla! :)
ONDA
Sandra-B - första hon gör är att påpeka mig som ond? Kanske vill hon ha ut mig för att hon är varulvs demonen?
Inget illa menat till någon :)
Jag är säker på att Svarttusch är ond, Lurvas röst på Svarttusch var bara för att förvilla oss och lura i oss att Svarttusch är god.

#156 Du får givetvis tro vad du vill, men jag vill bara påpeka att det du säger: "Sandra-B - första hon gör är att påpeka mig som ond?" inte är riktigt rätt. Du tar över rollen som Bello hade och har således ingen "ny roll" och därmed stämmer inte heller ditt resonemang om dig själv: "Akittehmonster - jag har blivit oskyldigt mördad en gång, varför skulle jag komma tillbaka som ond?" heller (ska vi ta det så kan inte jag heller vara ond i och med att jag ju var siaren och dödades av ulvarna natt 1, innan jag kom tillbaka som ersättare - vilket du anklagar mig för att vara). Du har numera rollen som Bello blev tilldelad (lottad) från starten; martyren (nya ängeln), sökaren (nya siaren), varulvsdemonen eller bybo. Vad du hade för roll tidigare spelar ingen som helst roll. Det du får göra är att läsa hur jag resonerat i mina spekulationer angående Bello eftersom ni har samma roll så att säga. Det jag skrev är: "Bello? - har inte varit så aktiv, missat två röstningar (gissar att hon meddelat inaktivitet i och med att hon fortfarande är kvar i leken) så det är svårt att säga något om henne. Svårt att gå på något gällande henne, tyvärr. Har gjort en lista, känns rätt förvirrande och osäker vilket skulle kunna tala för att det är en god deltagare som spekulerar - eller en ond som vill verka förvirrad för att antas vara god…?" Alltså att jag inte vet var jag ska placera Bello (=dig) och att jag är osäker eftersom jag har sett för lite av henne. Tänker inte bedyra min oskuld, det är lönlöst för det skulle även en varulv göra. Ville bara påpeka att ditt resonemang faktiskt inte håller, sen är det så klart fritt fram att tro vad man vill ändå :-) Ledsen för ett rörigt inlägg, skriver från telefonen så kan inte fixa med någon formatering, dessutom är laddningen strax slut och jag skrev ett inlägg (som var bättre formulerat och som jag så klart missade att få kopierat) för ungefär en timme sedan men då bråkade iFokus så det kom aldrig iväg… :-(
**SMF 237 Sweet Dream's

#157 Eller så är det precis vad Lurvas vill få oss att tro… Svarttusch ligger förvisso på min lista över misstänkta, men det glr Akkitehmonster också och efter inlägget #156 blir jag inte mindre misstänksam…
**SMF 237 Sweet Dream's
#158, oh sorry…(första gången jag är med på detta)
men det ändrar ändå inte på min lista, jag har en magkänsla att du är den onda. Och kommer gå på den, sen får vi se vart det tar mig i leken.
#159 Jag är väldigt säker på min sak. :)

#161 Vet du vad? När du uttrycker det på det viset så känner jag att jag litar på att du vet vad du pratar om :-)
**SMF 237 Sweet Dream's
Tack så otroligt mycket ängeln hur skall jag någonsin kunna tacka dig, du är guldvärd! Och tack så mycket bybor för all tröst det betyder otroligt mycket för mig :)
#162 Det gör du rätt i :)
Jag kommer att rösta redan nu och jag röstar på Svarttusch. Mina argument hittar ni i #157 och #161 :)
Jag kommer att rösta redan nu och jag röstar på Sandra-B. jag går på magkänsla denna gången. Alla verkar vara säkra på att det är svartusch men något känns fel med det.

Jag lägger också min röst på ***Svarttusch***
**SMF 237 Sweet Dream's
#165 Akittehmonster! Du har fetstilat två namn. Det är bara namnet på den du röstar på som ska skrivas med fetstil. Jag läser ditt inlägg och förstår det som att det är Sandra-B du vill rösta på. Men man kan tro att du försöker rösta på Svarttusch också.
Det vore bra om du kan förtydliga. Som det nu är kommer jag att räkna din röst som en röst på Sandra-B. För tydlighetens skull är det bra om du bekräftar eller dementerar det före deadline.
Jag röstar på Svarttusch bara för att Lurvas röstade på henne. Och jag tror att Lurvas försökte finta oss.
Jag röstar på Sandra-B. Jag tror hon är en ulv i fårakläder som försöker styra röstningen dit hon vill.
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Jag vet inte vem jag ska rösta på! Ni andra verkar så säkra på att svarttusch är boven…Men för mig känns det inte så enkelt…Jag litar ju på några av er, men tänk om det är någon ulv som gömmer sig bakom er med ett stort flin på sina blodtörstande läppar…Åååh jag vill så gärna tro er!
När jag läster igenom tråden riktas mina misstankar till både Svarttusch och Gogrisen, min magkänsla säger mig att något är fel med någon utav dom, dock inte vilken…
Men Nitra, kloka och förståndiga Nitra, jag litar på dig! Du verkar så säker på din sak och vi alla vet ju att du är god! Därför lägger jag härmed min röst på Svarttusch, be till gudarna att det är rätt!
Jag röstar på ****svarttusch****
Jag kommer att rösta redan nu och jag röstar på Sandra-B.
var otydlig i mitt förra inlägg så lägger upp igen, håller helt med, svarttusch. Tror Sandra är ulv i fårakläder! :)
Även denna gång tog Nitra98 ledningen i diskussionen om vem den skyldige var. Hon trodde stenhårt på att det var något skumt med Svarttusch. Hon fick flera med sig - till en viss del berodde det på att varulven Lurvas röstat på Svarttusch. Några, med Gogrisen i spetsen, trodde att det var en fint. Att Nitra98 var så säker på sin sak gjorde också mycket till. Alla visste ju att hon var oskyldig sedan ängeln skyddat henne från en varulvsattack.
Ett par bybor trodde inte att Svarttusch var skyldig. De pekade istället ut Sandra-B som en ulv i fårakläder. Men det hjälpte inte. Majoriteten av byborna hade bestämt sig för att göra upp räkningen med Svarttusch.
De uppretade byborna samlades på torget. De trodde att de skulle få leta efter Svarttusch. Men tvärtom; hon stod mitt på det lilla torgets scen och väntade på dem. "Ni tror visst att ni är smarta. Varför ska ni ge er på mig? Ni är så vilseledda! Litar ni på den där skenheliga Nitra98? Eller den lille fjanten Gogrisen som springer runt här med sin loppätna hund? Är det några att tro på? Och så Candy123 och Sandra-B som rantar i hälarna på de två första pappskallarna!"
"Håll tyst din ulv! Du tjänar inget på att smäda hederliga bybor", skrek en av byborna och slängde den första stenen mot Svarttusch. Hon duckade och skrek: "Ni håller på att ställa till med er egen undergång, korkade bybor!" Då blev de arga byborna fullkomligt rasande och ett regn av stora stenar träffade Svarttusch. Hon segnade ner där mitt på scenen och byborna fortsatte att kasta sten på henne tills hon låg alldeles still.
Mycket försiktigt gick de modigaste fram. Då ryckte det till i Svarttusch döende kropp och ett isande skratt hördes över hela torget. Torget sveptes in i ett nattsvart mörker och en häftig vindil piskade upp snön på torget. Alla kände hur de frös i märg och ben. Det skrattet skulle de jagas av i sina mardrömmar.
När den plötsliga vindbyn lagt sig och ljuset kom åter vågade sig byborna till slut fram. Där på scenen låg deras forna granne Svarttusch död, men hon stod inte att känna igen. De såg in i det mest grymma vilddjursanlete de hittills sett.
I trädkronorna ekade fortfarande det isande skrattet. En svart skugga flög över dem. Ingen såg det, men i en av bybornas rena själar släcktes ljuset. En mörk skugga syntes i ögonen på den bybon. Det var ingen av de andra byborna som lade märke till det. De var så lättade över att de lyckats döda varulvsdemonen Svarttusch.
Nu är varulvsdemonen död. Men hennes själ lever vidare i en av de hittills goda byborna.
Det är natt.
- Varulven ska välja ett offer.
DEADLINE söndag den 9 mars kl 21.00
DELTAGARE I OMGÅNG 4.5:
03. LadyP
07. Sandra-B
10. Svarttusch - varulvsdemon (lynchad dag 4)
12. Gogrisen
Goda (är egentligen en färre för en är förvandlad till varulv)
(1 Siare )
1 Sökare/Siare
1 Ängel
(1 Martyr)
4 vanliga bybor (1)
Onda
(1 Varulvsdemon)
(2 varulvar)
1 ny varulv (förvandlad av demonen)
Sammanlagt 6 deltagare efter dag 4
att jag hade så fel, jag skäms nästan för min påpekning om sandra-b det var bara min magkänsla. Urch….trodde detta skulle vara över nu, och nu lever den vidare. Känner mig inte säker alls.
Yes! Där blev vi av med den sista otäckingen! Eller? Finns det en kvar i alla fall? Ånej, får vi aldrig ro i vår lilla by?
#176 nitra98 jag tror den är kvar och nu har den suttit sig i nån oskyldig liten bybos själ.
Ja! Det var den sista! Men jag har ändå en känsla av att det här inte är över.

Skönt att vi har blivit av med varulvsdemonen - men vem har blivit drabbad av demonens vrede och blivit förvandlad till ulv? Nu är inget säkert längre…
**SMF 237 Sweet Dream's
Yes! Vi fick tag på den hemska demonen! Men tror ni att det är sant som dom säger? Att demonen verkligen kan förvandla någon annan till en lurvig best? Huu, hemska tanke! Jag som hoppades att vi skulle få det lugnt har i byn, men men… Bäst att ha med sig geväret inatt igen för att vara på den säkra sidan…Man har ju ingen aning om vem som kan ha förvandlats, nu får man ju börja om på ruta ett…
Jag känner mig osäker, får sätta hunden på vakt och sova med ett öga osäker. Känns inte alls säkert att sova inatt.

Frågan är vem Svarttusch har valt att förvandla… Har hon gjort ett taktiskt val eller ett logiskt val eller har hon gjort ett val helt "random", kanske lottat?
**SMF 237 Sweet Dream's
Vi är ju inte många kvar här i byn nu, hoppas verkligen att vi kan få tag i den som blivit förvandlad innan det är försent för oss alla. Och hoppas att det inte är vår kloka ängel som blivit förvandlad! Vi behöver ju henne så väl! Usch, i natt blir det svårt att sova…
Den nya varulven kände sig så konstig, obekväm och fel på något sätt. Alldeles ensam med en underlig drift att jaga. Det var något som tog emot, för än hade den inte riktigt vant sig vid sitt nya liv. Men hungern och jaktdriften segrade. Varulven smög sig ut i byn i den stjärnklara och mycket kalla natten. Snön knarrade under de stora tassarna.
Uppe i sovrummet i sitt hus satt det tilltänkta, ovetande offret och funderade. De visste alla att en av deras goda grannar förvandlats till en ulv. Vem kunde det vara? Sandra-B grubblade och grubblade och sömnen ville inte infinna sig. Hon gick upp och tände ett ljus. Där satt hon när hon hörde ett kraftigt brakande från undervåningen.
Det var varulven, som med hjälp av en stor kofot brutit upp Sandra-B´s ytterdörr. Spån och flisor låg runt ulvens stora tassar. Den vädrade i luften. Där uppe någonstans befann sig nattens skrovmål.
Sandra-B förstod mycket väl vad som höll på att hända. Hon önskade att hon haft ett gevär till hands. Men hon hade hört att det bara var silverkulor som bet på varulvar och några sådana hade hon inte, så det hade inte hjälpt med ett gevär. Hon tog det enda hon hade till hands; en stor marmorstatyett med mycket tung fot. Hon hade aldrig gillat den. Den kunde gott duga till att slå i huvudet på en varulv.
Varulven blev häpen när den såg Sandra-B komma nerför trappan. "Hon är inte rädd av sig det lilla människokrypet - så mycket måste jag ge henne", tänkte varulven motvilligt imponerad. "Men vad tror hon att hon ska uppnå med den där?" skrattade ulven för sig själv.
Sandra-B satsade allt på ett kort och tog sats nerför trappan. Med ett tjut kastade hon sig mot varulven som tog ett smidigt språng åt sidan. Sandra-B, som svingat statyetten och väntat sig att begrava den i varulvens lurviga skalle, tappade helt balansen och for med ett brak nerför trappan. Där blev hon liggande totalt omtumlad. Statyetten slog upp ett rejält hål i golvet där den fallit.
"Det här är nästan för enkelt", log varulven och satte huggtänderna i den försvarslösa bybon Sandra-B. Sakta rann blodet och livet ur den modiga kvinnan, som gjort allt hon kunnat för att stoppa varulvens framfart i deras kära by.
Det är dag.
Vi väntar på att:
DEADLINE tisdag den 11 mars kl 21.00
DELTAGARE I OMGÅNG 4.5
03. LadyP
07. Sandra-B -bybo (varulvsoffer natt 5)
12. Gogrisen
(1 Siare )
1 Sökare/Siare
1 Ängel
(1 Martyr)
3 vanliga bybor (2)
Onda
(1 Varulvsdemon)
(2 varulvar)
Sammanlagt 5 deltagare efter natt 5
Nej inte sandra-b vem tar ut hämnd på den som faktiskt fick bort ulven, nu är jag ännu mer rädd för nu dödar den random bybor. Vem står på tur? jag? Jag ser ju ganska skylldig i detta så får se om det blir jag som ryker under lynchningen. Men om Svarttusch tänkte logisk skulle hon ta den som verkade mest oskyldig och då är jag inte en av dom. Men tänker tänker inte sitta här och rada upp skäl varför jag är oskyldig.
Blir jag lynchad så blir jag och då har byborna gjort sitt val så det går inte direkt att argumentera emot.
jag vet inte vem jag ska rösta på, men har någons sett våran bybo Candy123 på ett tag? Kan det vara att hon är borta för hon gömmer något?
Jag är så förvirrad, har inte sovit mycket i natt… 😭
Snälla, kloka Sandra-B, modig in i det sista.. :( Vilken förlust! Jag trodde vi hade tagit alla odjur, kan inte fatta att det bara fortsätter, tar det aldrig slut?
Nej! varför gav sig varulven på Sandra-B? Stackars modiga granne!😕
Jag har absolut ingen aning om vem som är varulv. När jag röstar så kommer jag bara gå på magkänslan.
Candy123 har hoppat av leken och jag väntar på svar från MML (den enda som som står på reservlistan just nu) om hon vill överta rollen.
Av de som varit med i leken är det bara Sandra-B som är kvalificerad att sätta upp sig på reservlistan. De övriga var ju varulvar.
Men vem som helst som inte deltar i leken kan ju också skriva upp sig på listan.
Urch idag ska det bli röstning också, och nu är vi nere på 5 och en är ond. Men vem?
MelvinMimmiLufsen tar över Candy123´s roll från och med nu.
DELTAGARE I OMGÅNG 4.5
03. LadyP
08. MelvinMimmiLufsen (fd Candy123 ulvens val natt 4, räddad av ängeln)
12. Gogrisen
Kom ihåg att rösta i kväll!
DEADLINE tisdag den 11 mars kl 21.00
Jättesvårt att gissa vem som är ond nu, men jag misstänker ju mest Akittehmonster som redan tidigare hade något agg mot Sandra-B, eller kanske LadyP som inte har synts till efter att Sandra-B blev så brutalt dödad. Men vem ska jag rösta på?
Håller med Nitra98 man är osäker, jag sa dock tidigare att jag bara gick efter min magkänsla. Och det kommer jag göra under dagens röstning med. Men var är lady P? Och Candy123 kanske lämna för hon är den som blev utsatt?
Jag är så osäker och tiden tickar, jag vill inte döda någon oskyldig nu när vi snart är vid slutet!
Gud vad trött jag är…och vilken huvudvärk… Usch, jag som hoppats att influensan var borta…
Men vad är det jag hör?! Det är inte bara den förbaskade influensan som kommit tillbaka, utan också det blodtörstiga monster som vi trodde att vi blivit av med! Fyy, vad sur man blir…och rädd…man har ju ingen aning om vem det kan va…
Jag har funderat lite på hur Svarttusch kan ha tänkt vid valet av ersättare. Det mest taktiska skulle ju vara att ta någon som alla litar på och som verkar ha en bra koll på vilka bybor som är onda/goda. Om demonen valde denna person skulle den onda sidan både bli av med deras största fiende och kunna lura oss goda… Jag har mina misstankar om vem det i sånna fall kan vara, men jag vill inte gå ut med namn än…Om mina teorier är fel vill jag inte ge den kvarvarande lurviga besten någon att bita i…
Hmm, den enda man säkert är sig själv och jag vet ju att jag är god…det är ju upp till er andra att lita på det… Jag önskar och hoppas att vi fattar rätt beslut idag!
Jag vill ju lita på, lady och nitra98 men hur är det med MelvinMimmiLufsen? Var är hon? Och gogrisen?
Jag har ingen aning om vem som är varulv. Jag tror mest att MML, Nitra98 för de har blivit anfallna av varulvarna.
Hmm om MML inte säger nått så lutar min magkänsla på henne :s
20 minuter kvar :s
Jag undrar också över MML, kanske det är som du sa att Candy123 hoppade av för att hon blev drabbad? Nu är hon den enda som inte visat sig här, sitter hon och vässar klorna?
Jag ger MML 10 minuter på sig att visa sig, annars får jag chansa på henne tror jag :s
Det vore såklart smart av varulvsdemonen att välja någon som tidigare blivit attackerad, för vit "vet" ju att de säkert är goda. I så fall är det ju jag själv och Candy/MML som gäller och eftersom jag vet att det inte är jag så måste det i så fall vara MML (f.d. Candy123). Men vore det inte lite för enkelt? Nu blir jag osäker, det kanske inte är MML ändå, hon kanske har andra skäl till att hålla sig borta? Och då faller jag tillbaka till att misstänka Akittehmonster ändå, men det är mest magkänsla. Den här gången har jag ingen aning. :/
Jag tror i alla fall inte att det är Gogrisen, det är den enda jag inte misstänker just nu. :)
jag kan ju bara säga att jag är oskyldig, men sen kan jag inte bevisa det. Säger bara, vill ni döda en oskyldig bybo så rösta på mig.
Nej jag måste lägga en röst nu och får väl gå på det mest logiska. Jag lägger min röst på MelvinMimmiLufsen.
#201 Tack.🙂
Jag röstar på MelvinMimmiLufsen. Förklaring #195.
Jag måste lägga en röst nu och sen får jag se hur det blir, jag kommet lägga rösten på någon jag vet inte åker ut. Så jag inte dödar en oskyldig person. Förlåt i förväg men jag lägger min röst på Nitra98
Dags att lägga en röst… Jag följer mina teorier i att demonen var smart och där av förvandlade Nitra98 till en ulv, därför lägger jag min röst på henne…Må detta vara rätt…
Nu är det bara några få minuter kvar till deadline. Skynda er att rösta!
#205 och #206 Jag förstår hur ni tänker, för jag tänker ju lika med min röst på MML. Kan bara säga att jag är oskyldig.
då var det över :s
DUMMA DATOR! Jag lånar en dator just nu då min (fortfarande…) är på lagning, och den vägrade koppla till internet… Därav min frånvaro! Den här datorn är kass rent av. Jag kan försäkra er om att jag inte är ond! Bara för att jag inte visade mig, betyder det inte att jag är ond. Visst skulle det vara ett smart val av demonen att ta personen som alla litar på, men skulle inte det vara väldigt uppenbart? Antingen mig eller Nitra98. Lynchar ni mig, kommer varulven äta upp någon nästa natt. Lynchar ni sedan Nitra98 (om hon inte är varulv, vilket jag tvivlar på) så är byn så gott som förlorad. Jättebra varulvstaktik, tycker jag. Däremot undrar jag lite över LadyP. Varför just Nitra98, och inte mig? Och har huvudverken någonting att göra med att du blivit någonting du inte varit förrut..?
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Byborna hade väldigt svårt att enas om vem av deras grannar de trodde hade förvandlats till en varulv. Diskussionen körde fast och det vägde jämt mellan MelvinMimmiLufsen och Nitra98.
Ingen av sidorna ville ge sig och MelvinMimmiLufsen syntes inte till. Hon hade kanske kunnat rädda sig själv genom att peka ut Nitra98, men nu såg det ut som det gjorde.
"Hur ska vi kunna lösa det här?" undrade någon. "Vi får väl dra lott." svarade någon annan. "Vem vill göra det?" Det ville ingen. Det blev alldeles tyst och byborna tittade besvärat på varandra.
"Vi måste få tag i MelvinMimmiLufsen. De får dra lott själva", sade en av byborna. Så de gav sig ut för att leta efter MML. De behövde inte leta särskilt länge. När de bankade på hennes dörr slogs ett fönster upp och en yrvaken MML tittade ut. "Vad är det fråga om?" sade hon. Byborna skruvade lite på sig och ingen ville svara.
Till slut sade Nitra98: "De misstänker dig och mig för att vara den nya varulven och nu vill de att vi drar lott om saken."
"Men jag är oskyldig", sade MML upprört. "Det är jag också", svarade Nitra98. "Nu är det så illa att de kommer att ge sig på en av oss, så det är lika bra du kommer ut så vi får lottningen överstånden."
På skakiga ben gick MML ut. Nitra98 var vit som ett lakan i ansiktet. Ingen av dem ville dö men de andra byborna var helt omedgörliga. En av dem skulle lynchas, så det var bara att komma med till skjulet där de förvarade chokladhjulet de brukade använda på marknaderna. Den som vägrade skulle döma sig själv.
Byborna hade kommit på att MML och Nitra98 skulle få snurra hjulet var sin gång. Den som fick lägst siffra skulle förlora. Nitra98 drog fart på hjulet och det snurrade länge. Så saktade det in och Nitra98 blev jätterädd för flera av siffrorna det såg att kunna bli var låga. Den lilla läderflärpen stannade på nr 4.
Hjulet gick ända till 21, så MML kände sig ganska lugn när hon satte fart på hjulet. Det snurrade och snurrade och ville visst aldrig stanna. Till slut bromsade det in och det såg ut att kunna bli antingen 20 eller 21. Men skulle hjulet stanna i tid? Strax bakom kom siffrorna 2 och 4.
Alla byborna var på helspänn nu och stirrade på hjulet. Det såg ut att stanna på nr 21. Då svimmade Nitra98. Men så töjdes läderflärpen lite till och snäppte över till nr 2.
MML skrek högt: "Nej, åh nej, jag är oskyldig!" "Fru Fortuna säger att du är skyldig", svarade någon. Nitra98 kvicknade till och insåg att hon inte skulle dö i alla fall. Hennes ben bar henne inte än så hon blev sittande på marken.
MML började gråta och vädjade till sina grannar: "Hur kan ni tro att jag är ond? Vad har jag gjort? Jag lovar att jag är helt oskyldig. Ni håller på att göra ett hemskt misstag. Den rätta ulven kommer undan."
Byborna, som kände sig väldigt illa till mods, hjälptes åt att ladda LadyP´s gevär och så lade alla, utom Nitra98 som inte kunde stå på benen än, ett finger på avtryckaren och sköt mitt i bröstet på MML. Hon föll ihop i en hög och alla väntade på att de otäcka varulvsdragen de sett flera gånger förut skulle framträda i hennes döda ansikte. Men ingenting hände. Då gick den fruktansvärda sanningen upp för byborna:
De hade lynchat den fullkomligt oskyldiga bybon MelvinMimmiLufsen.
Det är natt.
- Varulven ska välja ett offer.
DEADLINE onsdag den 12 mars kl 21.00
DELTAGARE I OMGÅNG 4.5
03. LadyP
08. MelvinMimmiLufsen- bybo (lynchad dag 5) (fd Candy123 ulvens val natt 4, räddad av ängeln)
12. Gogrisen
(1 Siare )
1 Sökare/Siare
1 Ängel
(1 Martyr)
2 vanliga bybor (3)
Onda
(1 Varulvsdemon)
(2 varulvar)
Sammanlagt 4 deltagare efter dag 5
Men urch Mml! Jag ville ju inte döda en oskyldig bybo…Jag tror jag ryker i natt, Mml du svarade ju inte oss och då blir vi misstänksamma. Aja jag är glad att Nitra98 lever. Jag skulle inte klara döda någon oskyldig.
Ånej sötaste MML, så fel det blev! :(
Jag trodde ju att varulvsdemonen valt MML för att hon visat sig helt säkert vara god innan, men varulven var ju tydligen smartare än att välja en så självklar kandidat. Men vem har hon då valt? Inte många kvar att välja på nu, Gogrisen tror jag ju gott om så då har jag bara LadyP och Akittehmonster att välja på och jag tror jag vet vem som inte är vad hon utger sig för att vara.. Hoppas bara att vi alla goda överlever natten först! Snälla, rara ängel, välj rätt nu i natt!
Jag kan bara säga att jag är oskyldig! Den jag misstänker lite är Nitra98, för nu har du fått ut Mml och nu vill du chansa på mig och ladyP som faktiskt röstade på dig. Jag bad även om ursäkt för att jag röstat på dig men ändå tror du att jag är ond? du vet att du har gogrisen på din sida redan så hon är inget hot.
Är du så oskyldig som du säger?
Påminnelse till ängel, siare och varulv: PM:a era val senast 21.00!
Akittehmonster, jag sa faktiskt inte att jag tror att just du är ond, jag sa att jag bara har dig och LadyP att välja på eftersom jag verkligen tror att Gogrisen är god. Men jag har redan sagt för mycket, jag hoppas bara att jag överlever natten nu. Det vore underbart om ängeln skyddar rätt person nu så varulven får sig en näsbränna, och att alla vi goda klarar oss. :)
Uppmuntrad av förra nattens framgång gav sig varulven ut på jakt igen. Den ställde kosan mot ett hus i byns utkant. När varulven närmade sig huset började en hund skälla vildsint därinne. Det var Gogrisens Nutty som vädrat faran.
Gogrisen flög upp ur sängen och förstod att hans liv var i fara. Men eftersom han blivit varnad av sin trogna hund fick han lite tid på sig. Han kastade sig ut på brandstegen på baksidan av huset och började klättra ner.
Varulven hade inte förstått att bytet var på väg att glida den ur händerna. Den krossade ett fönster på framsidan av huset och klättrade in. Det enda den fann var en morrande Nutty som gjorde ett utfall mot den stora ludna besten. Varulven gav Nytty ett hårt slag med sin stora tunga framtass och Nutty flög tjutande in i väggen. Hunden kröp på mage in under ett skåp där den låg och darrade.
Gogrisen hörde sin hund tjuta, men kunde inget göra där han klängde på stegen. Han tog ett språng ner på marken och började springa mot skogen. Så hysteriskt rädd var han att han inte hade en tanke på att springa till en granne och be om hjälp. Och vem kunde man lita på i dessa hemska tider? Han sprang så fort benen bar rakt ut i skogen.
Den uppretade varulven insåg att nattamaten hade gett sig iväg. Vrålande sprang den ut och fick syn på den flyende pojken i skogsbrynet. Med stora språng satte varulven efter Gogrisen. Pojken pulsade i snön och rev sig på nedhängande grenar. Hjärtat bultade och det dånade i huvudet på honom. Bakom sig hörde han tunga steg som kom närmare och närmare. "Detta går inte", tänkte Gogrisen och försökte desperat klänga upp i ett träd.
Varulven stod nedanför trädet och skrattade. "Nu är du fast din dumma pojke! Tror du att ett träd är ett hinder för mig?" Varulven som var fruktansvärt uppretad fick extra styrka av sin ilska. Den vräkte sig på trädet som gungade och knakade. Gogrisen tappade greppet och föll ner på marken. Han slogs barmhärtigt nog medvetslös av smällen och märkte ingenting när varulven högg tänderna i hans strupe. Sakta men säkert rann livet ur bybon Gogrisen.
Det är dag.
Vi väntar på att:
DEADLINE fredag den 14 mars kl 21.00
DELTAGARE I OMGÅNG 4.5
03. LadyP
08. MelvinMimmiLufsen- bybo (lynchad dag 5) (fd Candy123 ulvens val natt 4, räddad av ängeln)
12. Gogrisen - bybo (varulvsoffer natt 6)
(1 Siare )
1 Sökare/Siare
1 Ängel
(1 Martyr)
1 vanlig bybo (4)
Onda
(1 Varulvsdemon)
(2 varulvar)
Sammanlagt 3 deltagare efter natt 6
Nej, nej, nej, nej, nej! Det här får inte hända! Inte ytterligare en oskyldig bybo! Och nu är vi bara tre kvar…och en av oss är mördaren…Jag litar inte ett dyft på någon av er två Nitra och akittehmonster! Jag har ingen aning om av er som döljer den mörkaste hemligheten. Det komiska i det hela är väl att vi alla tre har en hemlighet…en ängel, en siare och en ulv… Jag lovar och svär på mitt liv att mitt hjärta är rent! Jag skulle aldrig kunna skada någon av mina älskade grannar!
Jag är väldigt misstänksam mot Nitra, hon skulle vara det smartaste draget vid demonvalet, dock är jag extremt osäker på akittehmonster också…Vad ska jag göra?! Herre min Gud, hjälp mig att se sanningen!
Snälla ta hand om Nutty🐶
Jag var så nära. Jag förbannar dig hemska varulv. Jag lovar att spöka för dig varenda natt.👻
Vi ska ta hand om nutty gogrisen! Jag lovar! Jag är oskyldig och det kan jag lova men vem är ulven? Jag vet inte vad jag ska tro?
Gogrisen, så hemskt och sorgligt! Och så ledsamt att vi förlorat ännu en god! Självklart tar vi hand om Nutty!
Jag vet precis vem jag ska rösta på! Jag var ju säker på att Gogrisen var god och nu är jag också övertygad om att Akittehmonster är god. Då återstår bara en, så LadyP får min röst!
Nitra jag är glad att du ser att jag är god, vart ute med nutty på promenad och försök tänka på vem jag ska lägga min röst på. Ska jag vända mig till nutty och fråga? Urch jag håller på att bli knäpp.
Nu är det spurt. Kom för all del ihåg att rösta senast kl 21.00 i kväll.
Nu kommer leken att avgöras. Antingen kommer de två goda få tag på varulven eller också lyckas varulven få ihjäl en god till. Segern går till den eller de som lyckas bäst i röstningen.
Spänningen är oliiidlig.😃
Asså, åh! Jag vet inte vad jag ska tro! Om jag följer mina tidigare misstankar om att demonen körde taktiskt tror jag Nitra är ulven, men något i hennes inlägg har fått mig att tveka…Om hon var ulven tror jag inte hon skulle lägga första rösten i dag, kanske för att styra röstningen men eftersom det är den sista så vore det väl smartare att gå säkert ut och kolla hur vi andra röstar…eller? Hon har ju lagt sin röst på mig och jag kan ju inget annat än att återigen säga att jag är god uti hela mitt hjärta, jag skulle nästan vilja påstå att jag är den renaste av oss alla!
Akittehmonster trodde jag ju först var god men det är något i sättet hen skrivit som får mig att tveka…Men hen röstade ju också på Nitra i förra valet(dock ville hon inte ha den avgörande rösten) när Nitra själv röstade på oskyldiga MML…
Hmmm… Jag ska tänka lite till innan jag lägger min slutgiltiga röst…Hu, vad det är jobbigt!
I och för sig är mina tidigare teorier baserade på att jag trott att Nitra är siaren…Om hon skulle vara det borde ju hon fått reda under natten om vem av oss, akittehmonster och jag, som är den goda och där av veta vem som är ond! Samma sak om akittehmonster, hon borde ju också vara tvärsäker på vem som är ond om hon skulle vara siaren! Därför är jag nu ganska säker på att det är Nitra som förvandlats till en best! Varför skulle hon annars rösta på mig? För om hon fortfarande var siaren skulle hon veta att jag är den godaste av oss alla!
Därmed lägger jag därför min röst på miss Nitra98 som jag måste erkänna har spelat det här spelet väldigt bra!
Det låter som Lady P försöker övertyga "mig/oss" att hon är godast? Men vad gör henne så himla god? Jag tycker det låter ganska så falskt och måste därför gå på min magkänsla och dessutom hjälpte nitra98 mig med Nutty så min röst måste falla på **Lady P.
**
Bra spelat alla.
Snälla ni! Kan ni inte se vad som är rakt framför er… Jag är helt och hållet god, ända in i benmärgen! Jag är ganska säker på att Nitra är boven i detta drama, 100% kan jag ju inte vara med åtminstone 90%! Om det i slutändan visar sig att det var akittehmonster som förvandlats till varulv så måste jag gratulera för ett otroligt välspelat spel…Men snälla, ändra din röst akittehmonster, snälla…
LadyP, du är noga med att tala om hur god du är, men jag är övertygad om att du döljer något. Jag tror att du hämndröstar på mig för att du känner dig hotad nu när jag röstat på dig. Och jag skulle ju inte vara så dum att jag lägger första rösten om jag var varulven, det sa du ju själv, då hade det varit smartare att se hur ni gör och hakat på någon av er.
Hur ska jag kunna veta om du är god eller inte? Du visar inte mycket på det? Jag är inte ulven utan jag är en rädd bybo som måste välja mellan två andra och 1 är skyldig
Ja, Nitra, jag döljer något! Nämligen att det är jag som är den gudasända! Jag var i början av leken martyren som sedan offrade sitt liv för att ängeln skulle få leva vidare! Jag är god från topp till tå om ni bara kunde inse det…
Bara tre minuter kvar, snälla ändra din röst akittehmonster…
Tyvärr, jag hann inte. Kan alla erkänna vad dom var nu? Jag var oskyldig. Har varit under hela spelet? Kommer jag dö inatt för mitt val?
Den här dagen visste alla att byn stod och föll med vem som skulle få skulden. De beslöt sig för att rösta igen. Det började med att Nitra98 lade sin röst på LadyP varpå LadyP kontrade med att rösta på Nitra98. Sedan startade en dragkamp om Akittehmonsters röst. Hon vacklade men beslutade sig till sist för att rösta på LadyP.
Sagt och gjort. Nitra98 och Akittehmonster tog LadyP´s gevär ifrån henne och ställde upp henne mot en vägg. Utan prut laddade de och sköt henne mitt i bröstet. LadyP segnade ner på marken och de gick fram till den döda kroppen för att se hur hon förvandlades till en varulv. Men de fick se någonting helt annat.
Sakta men säkert blev LadyP´s kropp ljusare och ljusare tills den var alldeles vit. På ryggen vecklades ett par stora vingar ut. Akittehmonster insåg att hon hade gjort ett fruktansvärt misstag. De hade dödat byns ängel LadyP.
GRATTIS VARULVAR! SEGERN ÄR ER.🏆
DELTAGARE I OMGÅNG 4.5
02. Nitra98 (ulvarnas val natt 2, räddad av ängeln) förvandlad till ny varulv av demonen
03. LadyP först martyr - räddade MML´s roll och blev ängel
05. akittehmonster - bybo (fd Bello_O)
08. MelvinMimmiLufsen- bybo (lynchad dag 5) (fd Candy123ulvens val natt 4, räddad av ängeln)
12. Gogrisen - bybo (varulvsoffer natt 6)
Urch skulle följt hjärtat och inte magen då.
Förlåt förlåt förlåt!!! LadyP, jag har anat ett tag att det var du som var ängeln och du hade faktiskt rätt, jag var siaren men blev förvandlad av varulvsdemonen.. Jag kände mig som en stor svikare när jag plötsligt skulle vända mig emot er som litade på mig! 😞Men jo,det var roligt också, fast ni ska veta att jag fick brottas med mitt samvete! 😃
Jag gick ärligt talat och drog lott om vem jag skulle välja, jag hade ingen aning. Båda verkade skyldiga :s
Men då har jag spelat ganska bra då, Akittehmonster, om jag lurade dig så pass att du inte hade en aning. 🙂 Jag hoppas att du kan förlåta mig!