Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 371 ggr
[Emmis32]1
0

Han bits vad ska jag göra?

Min lille hane är nu 3 veckor och bits nåt så fruktansvärt. I början nafsade han bara lite och jag trodde att han bara var nyfiken och skulle sluta snart. Men nu bits han riktigt hårt. Vad ska jag göra? Han är den som är mest självständig, när alla andra sover är han framme och leker. Han är inte alls rädd för mig jag kan klia och klappa honom i buren hur mkt jag vill, medans alla andra ungarna är ganska så rädda bara jag kmr in i rummet. Kan de ha med det att göra, att han är så modig just för att han bits, att han känner sig trygg för att han vet att alla backar undan när han bits? Hur ska jag "bestraffa" honom när han bits? Hittills har jag puttat honom lite lätt i sidan och sagt Nej!! Hur ska jag göra? Jätte jätte tacksam för svar!!

Svado
0

Prova ge honom en morot att gnaga på, kanske kliar i tänderna eller så blir han uttråkad av o sitta i knäet bara? :)

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

[Emmis32]1
0

Tack

_Charlie
0

Alla ungar bits mer eller mindre när de är så små. Precis som människobarn är det ett sunt sätt att ta reda på vad som kan ätas, och vad saker är. Jag har aldrig, och skulle aldrig få för mig att bestraffa små marsvinsbebisar för att de biter, och alla har slutat med det i takt med att de växt sig äldre. De hugger ju inte rakt genom handen så blodet sprutar.