Tips om burbygge
Jag funderar på att bygga en bur i en paxgarderob med flera våningar men kan inte lösa ritningen. Jag skulle gärna vilja använda en komplementlåda med glasfront som bottenvåning. Någon som byggt med denna? Hur skulle ni göra för att täta? Sedan har jag fungerat på en komplement plastlåda till övervåning där jag skär ut hål i botten och bygger en ramp. Jag har funderat fram och tillbaka men kan inte lösa det så bra så nu hoppas jag att en vänlig själ vill hjälpa mig att klura…jag vet ju att många här har erfarenheter av burbygge ;)
Ingen som vill hjälpa mig?
jag har aldrig byggt en bur av en paxgaderob. men har byggt många olika burar och dom tipsen jag har är att det är bättre att bygga en lång bur istället för en hög,vaxduk eller liknande bör man ha o täcka trät med.men om du nu ska bygga en bur så föreslår jag att du istället köper en billig typ ikea bokhylla och sätter i vaxduk bara,men såklart tar ut hyllplanen och lägger den ner😃😉det blirr både billigare och bättre (tycker jag iallafall)🙂
råttor är inte äckliga bara äckligt underbara🙂
#2 Tack för tipsen men bokhylleburar har jag sett många av så en sådan hade jag kunnat bygga (och har byggt) 🙂 Men nu var jag intresserad av tips och hjälp att lösa min idé. Jag har nämligen små klättermöss som älskar att hoppa upp på hustak och springa i ramper (däremot springer de sällan rakt fram om man säger) så för dem skulle denna lösning fungera superbra 😃 Vet bara inte riktigt praktiskt hur jag ska lösa det.
okii men tyvär har jag ingen ärfarenhet (eller hur det nu stavas) av det. men puttar upp tråden lite🙂
råttor är inte äckliga bara äckligt underbara🙂