Bygga egen bur?
Så jag har velat bygga en bur till mina 4 marsvin ett tag, har två galler burar just nu varav den ena har jag utbyggnad på så den är enorm. Men har velat ha nått mer praktiskt och fint, hade funderat på den på bilden fast större och högre glas. Mina marsvin är inga hoppare heller så ingen risk att dom skulle hoppa ur.
Vad tycker ni?
/Bild borttagen då det bryter mot upphovsrättslagen samt sajtreglerna. Länka gärna till bilden istället. /Medarbetare marsvin.ifokus
Bilden är tagen från google, men ville bara ha ett exempel! :)
Tycker att buren ser liten ut, men du skrev att du tänkte bygga den större. Vilken storlek hade du tänkt dig?
En viktig sak att tänka på vid våningsburar är att ha tillräckligt med utrymme mellan de två olika våningarna, så att nedervåningen också får ljus. Tänk även på att gärna ha kanske lite extra högt glas (vet ju att du har ett par i honor och ett i hanar och risken finns ju att det KAN slå till och bli tjuvparning).
ska ha två våning men inte så dom kan gå upp och ner utan mer två burar på varandra. Kommer ha lika stor som deras uteplats nu som du redan sett. Det är godkänt för 4 marsvin så att ha två på den platsen känns okej! :)
#3 Tycker att det är en bra stolek! Men säger; kör på i så fall. Tror dina marsvin skulle uppskatta det. Men som sagt, tänk bara på att se till att undervåningen också får ljus och inte bara övervåningen! :)
jadå, nu ska bara mamma övertalas! :)