Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: aktivering
LĂ€st 1092 ggr
strindberg07
0

Golvtid m.m.

Hejsan allihopa! 😃

Hur lÀnge fÄr era marsvin vara ute pÄ golvet och springa nÀr de Àr uppe, och hur mÄnga dagar i veckan fÄr de vara uppe?

Mina fĂ„r vara ute pĂ„ golvet i ca. 2-3h/ca.4dagar i veckan. Försöker att dom ska fĂ„ vara ute varje dag, men ibland fĂ„r de en "vilodag" eller vad man ska sĂ€ga, dĂ„ dom fĂ„r mat och vatten bara. 

Har ni nĂ„got enkelt tips för att fĂ„ dom att röra pĂ„ sej/springa mer? berĂ€tta gĂ€rna, behöver tips för jag har tvĂ„ lite överviktiga marsvin som behöver gĂ„ ner i vikt, speciellt ett av dom. Den ena har börjat gĂ„ ner i vikt kĂ€nns det som/ser det ut som, men inte den andra
 Ska vĂ€ga dom om ca. 2veckor.

HĂ€lsningar Elin med marsvin! 😃

zapx71
0

VÄra tvÄ fÄr komma ut 2-3 gÄnger i veckan och dÄ Àr de ut 2-5 timmar. Jag tycker att vÄra faktiskt rör sig ganska mycket nÀr de Àr ute. De har tvÄ rör, en pall att gömma sig under, ev en pappkasse med bortklippta handtag att gömma sig i, en godisboll att puffa runt, nÄgra kvistar, en hög med hö, lite smÄ grönsaker el fÀrskt grÀs utspridda lite hÀr och dÀr. Ja egentligen allt de har i sin bur fast mycket mer.

[Forest]
0

Vi stÀnger köket och dÀr fÄr dom springa det Àr 2-3 dagar i veckan tiden Àr olika men 1-4 h . Dom har ute hus,bÀdd,filtar och tvÄ olika katt och hund/tunnel dom springer igenom. Dom Àr ganska nya hÀr sÄ dom Àr lite försiktiga med röra sig Àn. Har Àven ute ena burbotten om de skulle behöva kissa eller kÀnner sig rÀdda kan dom vara dÀr med all inredning kvar.

[rumelle]
2

24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan, minus den tid jag tvingar dem att sitta i mitt knÀ. :P

Idakarrlsson
0

Det Àr lite olika men försöker fÄ ut dem minst 4 gÄnger i veckan. Och dÄ Àr dem ute 4h ungefÀr. Sen har mina killar ganska stor bur (170x90cm) sÄ dem rör sig mycket i den. :)

//Med vÀnliga hÀlsningar Ida

Va dig sjĂ€lv, alla andra Ă€r redan upptagna. 😎

Charmina
3

InbÀddat innehÄll kan anvÀnda tredjepartscookies och spÄrningsskript.

Siktar pĂ„ att fĂ„ ut mina minst varannan dag och det blir allt frĂ„n 1-5 timmar. Är de ute lĂ„ng tid sĂ„ fĂ„r de oftast smĂ„ "burpauser" för att Ă€ta hö dĂ„ det kan bli sĂ„ stökigt att ha pĂ„ golvet. De har alltid en fleecefilt och en fleecetunnel pĂ„ golvet och sen varieras det med lite extra som t.ex godisboll, tomma kartonger, gömd vitkĂ„l eller ibland transportbur med hö i.

Och att hÄlla igÄng och motionera klarar de helt klart av sjÀlva ;)

mallsan
0

#5 Aw vilken söt video :)

Ellociraptor
0

Jag försöker slÀppa ut dem en timme om dagen, men vissa veckor blir det inte sÄ. Oftast Àr de ute i lite under en timme, för efter ett tag sÀtter sig bÄda tvÄ i varsitt hörn och bara glor, sÄ dÄ brukar jag slÀppa hem dem igen.

Och de har tvÄ smÄ lÄdor att krypa in i (som de gÀrna kissar i), en skokartong, en trÀbit samt en pall som jag vÀlter som de gillar att hoppa över samt gnaga pÄ. Inte sÄ snyggt, men de har lite att göra iaf. :P

strindberg07
0

Tack sĂ„ mycket för alla svar! 🙂 Jag har "myshus" ute och dom brukar fĂ„ sin mat ute pĂ„ golvet ganska ofta. :)