Hur ser era burar ut?
Hur bor era marsvin? Ladda upp bilder på era burar/burskåp etc, alltid kul att se hur andras marsvin bor 
Bytte till en utförligare rubrik. /Felicia, Medarbetare på Marsvin ifokus

Vad fint :)
Fint :) kommer snart bilder på min bur :D
Har bytt till det här kontot från Kiddoo :)
Theriss: JAg har suttit och tittat på denna hylla på IKEA för att använda den till burskåp. Ser att det fungerar fint :-) Istället för trådbackarna så hade jag tänkt använda Nät/Galler på kortsidorna för att fästa vattenflaskorna gär istället. Men det är ju smaksak.
En annan tanke är att jag skulle skappa två hyllor och fixa så att dom får hela raden för sig själva att smringa på, men jag har ej funderat klart på detta ännu. Måste finna en vägg där den får plats först 
Här är mina burar. Den översta bor nu Lëo och Lady för jag planerar en kull där. Den nedersta bor nu Goldie med sina tre bebisar.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
#7. Jag älskar den undre buren! Den ser så stor och maffig ut, mycket plats för marsvinen att springa :) vilka mått är det?
120x60 tror jag det var. Jo jag älskar den med och önskar jag hade en till.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
Ooooh! Det är måttet som jag vill ha på min bur :) men jag har "bara" 100x50.

Riktigt fina burar tycker jag:)

#14 den där hyllan var smart… gubben och jag har pratat om att göra en sån där hylla av byggplywood så dom kan sitta högt och kolla runt. När vi har gjort klart dotras rum ska vi nog ta tag i saken och såga till några hyllor åt smågrisarna.
#7 Jo jag funderade också på att ha nät runt på sidorna, men kunde inte komma på nåt smart sätt med framsidan. Vill inte ha en enda stor dörr, och det skulle bli för jobbigt att göra fyra små dörrar…
Och att inte ha nåt alls vill jag inte, för jag är rädd att de hoppar ur. Så jag satte trådbackarna över. Egentligen kan de komma igenom luckorna i trådbackarna om de bara vill, men det är ju som ett galler och galler brukar man ju inte kunna komma igenom.. så marsvinen sitter där de sitter. De är alltså egentligen bara till för att marsvinen ska känna sig instängda och att vattenflaskorna ska kunna sitta nånstans.. 
Såhär ser det ut hos Sera och Calle :) Buren är 120*60 cm och innehåller ett hus som de även kan vara uppe på, där pelletsskålen och höbollen finns, en liten myshörna med en handduk, grenar och en sten!
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#15. Aah, jag tyckte mina skulle få en lite mer "lekplats" av sin bur, så jag tog en bräda och satte upp där, och dom hoppar upp och ned för den nästan hela tiden :P

#21 Oj vad burar. Hur många marsvin har du? jag antar att du har uppfödning…. =)
Kommer en bild imorn på min bur, städade och möblerade om idag, vart helnöjd 

Roligt…ser vi fram emot =)
Japp, jag har en så bökigt bur, den är lixom svår att inreda, men idag gick det, när jag hittat ett gammalt hus som jag fixade till och en planka :D sen också marsvinsbädden som ja aldrig vågat lägga in :)
Oj, vilken gammal tråd ;) Min bur ser inte ut så nu.
Mvh Felicia

#28. Vilken gullig bur 

#26 Va mysigt….jag ser att marsvinsbädden är på plats =) great =)
Jag vill ha en sån som man kan fälla upp långsidan på..
Helena

#29 tack!
#30. Japp, det går knappt att slita dom från bädden, dom älskar den! :D
#31. En sån som jag har? :) Den går att öppna längs hela långsidan, och "grinden"/öppningen hamnar lixom på taket av buren. Min sån bur köpte jag för 800 kr på Söders zoo under min praktik vecka :)
#32. Va så lite så :)
Ja, din bur, Matilda
Helena
#34. Det är jätte härligt med sån bur :) lätt att städa och ta upp marsvinen, lätt att möblera, och det funkar finfint med allt annat också :) ganska praktiskt.
Marsvinen kan ju springa in och ut som dom vill också, så gör jag nu, släpper ut dom och har gallret öppen,
Svårt att förklara hur det ser ut, men jag kan ta en blid nån dag
Helena

var hittar ni alla skaer ?
hehe jag har bara en luten hängmatta och en stock :P

#37 Min marsvinsbädd köpte jag på tradera. Men det finns ju oxå på djuraffärer =)

Åh, det där är ju det optimala!

min bur ska jag prec… bygga om med en sån dä billy bokhylla när den är färdig så kan jag lägga in en bild på dej med! =)
#41 Så fint och praktiskt dina söta gullegrisar har det dreamiz! Verkligen :)
#43 #44 Åhh vad fint! Stor yta med massa söta marsvin :)
Mvh Felicia

asdså l8sson kan inte dina arsvin ramla ur buren?? jag skullealldrig vågat ha det så högt utan galler!!!
Jag ska i sommar ta och försöka mig på att göra en golvbur :) Men jag är en sån uselsnickare ja allt som har med att bygga så man får väl se hur det går :P
#47 Tack! Fast jag skulle vilja ha det ännu större o bättre.
vänster
Tyvärr skymmer vippbrädan lite, den är inte i buren för de har inte använt den. Ska ge bort den till en kompis vars marsvin tycker om sådana, hennes har nämligen gått sönder.
Under höet är det ett plasthus i form av en borg :P Det är dock övetäckt, mycket hö är uppskattat. Sedan är gräset uppätet nu också ^^
Är det bara jag som tycker min bru ser liten ut? Hmm, den är faktiskt 120!
Du har ju inte fotat hela buren :D
Helena

#40#41 har du gjort burarna av "ikeabackar"?

är det värkligen bra att ha plastsaker i buren??

#57 Vad fint :)
- Mvh Emma

#58 Tack så mycket ! Buren känns liten, men det är den inte :P Vill ha allt möjligt i den :)

Vilken mysig och fin bur du har #57 . Bra idé med den där hyllan. Jag hade planerat att köpa en sån där "mysdyna" som jag kallar det,brukar dina marsvin använda den nått?
#3 Theriss: hur stor är din bur? Tycker den ser liten ut för tre stycken…men det kanske bara är vinken?
//Caroline

#62 Söta små grisar :)

Åh, jag vill oxå ha svarta griiisar <3

#63 Tack :) De tackar med, mina små killar !
#64 Gunnar är black, men Lennart är inte helt svart .. Finns brunt i päslen ;P Så antar han e black/brown då? Hehe
Din bur var fin med :)
Jag har nu bytt om lite bland burarna här hemma. Grisarna fick ta kaninen Pepsis bur på 120x60 istället för deras 100x50. Pepsi är ändå alltid ute och skuttar och rör på sig mer än marsvinen som för det mesta sitter still :P
Så nu ser det ut såhär :) (kommer som vanligt möblera om lite :P)
- Mvh Emma

så tjusigt ;)
#69 Tackar ;)
- Mvh Emma

#71 oj vilket bygge =)
aa :)
#55, Ja det är ikeabackar som är ca 70x75 cm styck.
#56 Vet inte om du menar mig eller rent allmänt. Men mina gnager inte på plasten i varje fall så då ser jag ingen anledning till att det inte skull funka.

Vart får man tag på sånt där galler som man kan ha över ikea backar?? Vad kostar sånt?

hoppar dom inte ut om man inte hjar ngt tak? jag har nämligen en stooor låda hemma på hjus. med kanter som är kanske 20 cm..men jag har fått höra att dom skulla hoppa ut då..
nope dom hoppar ej ut .. ^^
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower

åh, du skulle ju jag kunna ha min låda…har hört överallt att dom säkert hoppar ut….o vi som har fått en så fin bur..

#80 Det är nog olika, vissa skulle aldrig våga hoppa ut medans andra är mer modiga och nyfikna och hoppar ut.. men testa du :)
Jo, det beror på hur de är uppvuxna också. Om de är vana vid att springa på golvet är sannolikheten rätt stor att de hoppar ut när de känner för det.
Haha, det gör mina:P
Helena
Haha, jag hade mina grabbar i en utan tak på landet, de hoppade ut ^^ Så jag hade ett fönsternät över :P
- Mvh Emma
puttar upp tråden
Hanna
#85 Vilken fin bur! Nu är jag verkligen avundsjuk kan jag säga :)
#87 - Hihi ^^ Ja den är jättesnygg i värkligheten också, och superlätt att städa :)
Hanna
Jättefina burar alla har… åhh nu vill jag också ha marsvin… men nej jag måste vänta! *suck :)
inga fler som ha burar att visa upp? detta kan ju knappast vara alla burar på i fokus :P
jag har en vanli meter bur.

*putt*:)
#95 - Hjälp vilken stor bur o.O
Hanna

#95 Oj vilken härlig bur. Vart får man tag på en sån och vad kostade den?:)

#98 vad har den för mått? den ser ut som min bur, fast min har grå botten ;)
#86+97 Japp, stor och bra :) har likadan till 2 av kaninerna också :)
Den kostar 1199 kr, dock hade jag rabatt när jag köpte :) mina är köpta på bromma zoo, men just nu finns det inga där.
- Mvh Emma
vad heter den där lådan från ikea?
kollat igenom alla burar nu!:) fick bra idéer till hur mina grisar ska få det:) jag har en idé men är inne på golv bur men vet inte var den ska stå^^
#95 Tjusigt!
Mvh Felicia
#106 Tack tack :)
- Mvh Emma

Puttar upp den här inspirerande tråden lite då det har har kommit på tal:)

putt putt :D
#109 åhh så sött marsvin^^

#104 Dilling tror jag :) Om vi menar samma :)

# 112
hon är bebisen i familjen, även om hon har en jämnårig syster

#116 vad fint och mysigt det ser ut

Har en precis likadan 150cm bur som du =) gillar den skarpt! Stor och bra!
Så här bor mina marsvin :) I en bokhyllebur med (inner-) måtten 137*59 cm

Mvh Felicia

Putt;)
#123 ;/ Den ser ganska liten ut… vad är måtten? Men det är kanske för att du har mkt saker i den som den ser liten ut ^^
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

#125 jag tycker den är jätteliten -.- Men fick marsvinen, bur + tillbehör för 300 kr när jag köpte dem.. Vet inte vad måtten är, minns inte, men den är iaf "laglig" att ha två marsvin i, eller om det var tre.
Men ska köpa en större sen när jag flyttar…
#126 Ok ^^ Bara undrade. :) Jättesöt gris förresten :D

#127 Jo, väntade bara på att någon skulle fråga:P För den ser otroligt liten ut..
Tack^^
*puttar* upp denna tråd. vill se fler burar :)
#128 Men är det inte en komplementback från IKEA du har som bur?
Bild på min bur kommer imorgon! Min snygga hemgjorda 2-våningsbokhyllebur :) *fniss*
Mvh Felicia

#130 jag har ingen aning.. Inte jag som har gjort buren.. Utan köpte den sån..
Här bor mina. På bilden har de just kommit dock (köpte "begagnade" marsvin med bur i söndags :P), numera har jag satt in en planka på ena sidan som agerar tak och så finns en höhög precis där som agerar vägg så det blir som ett provisoriskt hus iaf, och ett hörnvåningsplan med stege upp. Buren ska bytas ut mot större dock, vill skaffa 1-2 marsvin till och tycker inte att den nuvarande är stor nog. Och bättre hus än nu ska de få, lite sånt tjafs… ^^
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
#131 Okej, men det är ju bara att mäta och se, så får du ju måtten ;)
#132 Kul med marsvin och sedan tillökning :D
Mvh Felicia

#133: Oja! Har varit utan i alldeles för många år så det är underbart att kunna ha marsvin igen nu ^^
Tillökning är ett litet krav jag har, har som regel att aldrig ha flockdjur i flockar på mindre än 3 st - så slipper man leta nytt sällskap akut och ingen blir ensam om nåt händer :) Och så måste jag ju ha en "Snigel" också, hehe 
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

#133 Vadå mäta och få måtten? Jag vet hur stor buren är, men jag vet inte varifrån backarna kommer..

#137 är det inte svårt att göra rent den? jättefint utrymme. ;)

wiie, idag byggde vi våran bokhyllebur så snart har mina grisar också stooort. Lägger upp bild när allt är klart..

Knäppte kort på hur buren ser ut numera :)

#142 vad fint det blev, riktiga konstnärer till barn du har^^,

#143 Barnen tackar. Det var kul att måla fritt på väggen. Det är ju inte alltid man får fria händer. Hi hi. Det skall bli mer blommor och blader så vi får se hur det blir när det är färdigt.
Oj, vad många olika burar. :) Jag har tyvärr ingen bild på Molly och Pollys bur, men den är 140x68x45 (LxDxH). :)
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Har en likadan bur som KvirrZ. 150*73 till mina två honor =) har ingen bild på denna data. men kan lägga in sen ;)

#1 guud vad fint
149# vad är hålen till för? förklara lite :P

fina burar allihopa!
Japps, väldigt tjusigt :)
Mvh Felicia

åh vilka härliga små hängsängar :P

#156 Ja, de är MYCKET uppskattade!!
#155 Att de hoppar upp i dem! ;) Det hade inte mina grisfisar gjort. Gamla och stela får man väl skylla på ^^,
Mvh Felicia
Putt :)
# 135 Smart :-)) Så har även vi tänkt. Det blir ju ingen "flock" av två djur, och som sagt… händer det något eller man ska para osv. så blir ju en alltid ensam om man "bara" har två.
Vi lever alla under samma himmel, men vi har inte alla samma horisont.
Må väl,
Maria

och så här ser killarnas ut 

# 150 dom hålen på sidan o gaveln är som ett mushål som man kan öppna o stänga vid rasning !
det ena hyllplanet har oxå ett sånnt hål så man ska kunna röra sig från ena buren till den anndra !
dom andra hyllplanen kan man sätta som avdelare, del tak på båda sidorna o även lite lägre inne i buren så man ska kunna ställa en bur inne i själva buren !

#172 - Riktigt snyggt tycker jag det är :)
Likadan plastmatta som i min bur också ^^
Hanna

#174 - #175 - Väldigt stor och fin bur :)
Hanna

#176 tack så mycket ^^ jaa det är välldigt mycket plats för dom att springa på :)
#169 Runda fönster är väldigt farligt, marsvinen kan försöka klämma sig och, fastna och skada sig allvarligt. Eller i värsta fall dö… Ett tips är att sätta runtstavar eller likn. för :)
Vad fina burar :)
Mvh Felicia

#179 - Vilken fin :)
Bor det någon i "grejen" under den öppna buren som syns?
Hanna

#180 Nej, jag har stäng för där, för att dom inte ska kunna springa ner dit. För det är supersvårt att få tag i dom där nere. Så nu är dom bara där uppe :)
Men dom trivs med det ändå! :)
#181 - Okej :)
Hanna

#183 - Snyggt :) hur stora är burarna? ;p
#144 Du har sån himla fantastisk bur;) Själv tkr jag min är väldigt tråkig och liten, det finns bara ett stort hus i den. Men så liten är den inte, 120x60 cm.

Förstår inte att era marsvin låter husen stå kvar. Mina ska puffa om den står för nära kanten så den åker ut 20-30cm bara för att dom ska alltid inspektera varje gång nya saker kommer in i burenXD
#186 Samma här :P De vill gå bakom och runt husen och undersöka x)
#186 - Låta husen stå stilla? Pyttsan heller ;P
Tjejerna möblerar om frisk flera gånger i veckan, flyttar hur och allt annat också för den delen.
Mina små killar välter husen upp och nerpå ett par gånger om dagen -.- Så jag måste gå och vända tillbaka dom.
Hanna

*putt
#186 Bland mina tjejer tror jag att Vilma har tvångsbeteende, hon tål inte att huset står intill burkanten ;D
Helena

Min bur, som är en ombygd billybokhylla med måtten (innemått då) Höjd; 200 Bredd; 80 Djup; 28.
Sen har jag även byggt en övervåning av ett soffbord från ikea, med måtten Längd; 90 Bredd; 55 och Höjd 45.
Sen byggde jag om den så att den skulle passa ovanför billyn. Längd; 80 (som bokhyllan är bred) Bredd; 55.
Är supernöjd! Och grisarna älskar övervåningen, alltid någon där uppe.

#187-188 Trixie är grym på det, lite rädd dock att hon gör illa sig på det, men sätter dom nuförtiden en bit ifrån^^,

#198 Marsvinet i hängmattan är lik min sötnos Saga ;P
Mvh Felicia
#93 Va mysigt!
#199-200 så mysigt det ser ut =) en riktig "marsvinshörna" :P
Fina burar ni har alla! :)
Mina grisar bor för tillfället såhär.
Men ska efter jul bygga två flockburar där gallerburarna nu står, dom kommer ha måtten ca 170*70.
(Och den stora grisen längst fram i bilden har bor lite överallt ;P haha, hade mkt bättre bilder men tyckte lillfisen va så söt så tog den här ändå :P)

#202 Det är precis vad det är. Deras hörna. De kommer och går som de vill. 
//Katt
sajtvärd på Devon rex ifokus
Var har du köpt hängmattorna? Var väldigt fina!

Så här ser min bur ut. Ganska tråkigt inredd just nu men ska fixa lite hängmattor och sånt skoj när jag hinner (: Inte världens bästa bild, såg inte vart jag tog kort fick ha hanen uppe vid taket för att få med hela ;P Ska även fixa till husena så att dom är helt öppna framåt i stället för dörr & fönster. Den lilla honan har en förmåga att sticka ut huvudet genom fönstret eller smita ut därigenom, men när hon lir större & tjockare så lär hon fastna.
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

#206 tror hon har gjort dom själv ;P
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
#206 om jag inte mins fel köpte hon dom på ikea, dock tror jag dom har gått ur sotimentet nu (med andra ord, säljs inte längre)

#209 jaha jag som trodde att hon hade gjort dom själv
Aja inte så svårt att göra själv annars om man vill ha :)
Jenny
#211-214 Vad fint dina marsvin har det! =)

Putt!

#223 Hus och gömställen måste marsvinen alltid ha. Eftersom de är bytesdjur blir de oroliga och stressade av att inte kunna gömma sig. De blir inte tama fortare eller på något bra sätt av att man inte har hus till dem, tvärtom. Det är bara en elak "tvångsmetod" enligt mig - helt emot marsvinens behov ;)
Tyvärr är det något som djuraffärer brukar gå ut med, att inte ha hus åt dem i början. Det är fel, fel, fel. Så jag rekommenderar att du fixar gömställen åt dina killar snarast möjligt. Det behöver absolut inte vara ett hus med fyra väggar och en öppning, tre väggar och tak räcker, även andra gömställen som rör etc.
Mvh Felicia

#224 Okej :o
#225 Jag köpte också mina första marsvin i djuraffär och litade helt på hon som ägde affären och jobbade där. Tur nog var väl hon en av de bättre, så hon sa bl.a. att vi skulle ha hus, att de måste bo minst två och två, behöver c-vit. rika grönsaker m.m. - sådan viktig fakta som inte alltid kommer ut från djuraffärspersonal tyvärr.
Mvh Felicia

#226 Tack får jag säga

Då kommer snart en ny bild på mina små grisars hem 
#227 Så lite så ^^
Mvh Felicia

Åh, vissa har så grymt snygga burar så jag blir helt.. galen!
Nämen ni alla har så grymt fint till era grisar.. :)
#234 Kan dom sedan krypa upp på den blåa filten? *nyfiken* :)
#235 Japp, det kan dom. Ska ställa något hus, eller
mys rulle där oxå. Lite tänkt som sov och mys plats.
#236 Okej, vad härligt och mycket springplats blir det också! :)
haha vet att tråden är supergammal😃 men ville bara säga att gud va burana har förändrats den största delen av trådensburar är gallerburar. om man kollar på en ny bildtråd så är nåstan alla bokhylleburar eller skåpburar😂🤫
råttor är inte äckliga bara äckligt underbara🙂
Ja det är verkligen intressant. Den här tråden startades inte för så många år sedan ändå skulle folk säkert bli lynchade nu om de nu la in bilder på så små burar som i början av denna tråd. Alla verkade dessutom ha gallerburar då nu har de flesta hemmabyggen åtminstone de som vill visa upp sina burar.
ja #239 2006 (som tråden startades) till nu (2014) så har burarna värkligen förendrats
haha kul att tråden används igen