Landskrona 22/3
Den 22/3 är det utställning och KM i Landskrona. Sista anmälningsdag är 3/3.
Vilka ska dit?
Jag har anmält Dovv, Whomp, Chache, Yokan, Ai och Mozza till både pet KM och vanliga pet plus Mozza i ost och Ai i klippt. Det blir första gången Whomp följer mer så ska bli mycket spännande att se hur det går!
Jag kommer med en korthårskvartett! :)
Saphira's Blue Raiya, Eng crested lilac fox - Ras jr
Saphira's Dalia, Nonself creamargente/lemon - Pet jr
Emeo's Skugga, Nonself lilac fox - Ras sr
Saphira's Vienna, Nonself black otter - Ras sr
Kommer även att döma KM-petten och det ska bli superkul att få känna på alla fina Sydväst-pettar! :)
SMF 470 Saphira's
- Nonself & crested black, lilac och grey fox/otter
- Self & crested saffron, pew & cream
- Teddy

Jag kommer inte. Vill egentligen men känner att jag inte kommer att orka med att varken fixa ordning djuren eller vara iväg på utställning en hel dag. Har varit väl mycket som pågått den senaste månaden…
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
Heja Mozza 😍

Jag kommer med några nakenfisar!
Hill´s Jason Stackhouse Skinny Saffron, lilac, white - Ras jr o Pet
Hill´s Fantastic Love, Skinny Black, golden - Ras sr
Hill´s Tanya, Skinny Lemonagouti, white, cream- Ras sr
Hill´s Honey Boy, Lakeland black Harlequin - Pet
Swanes Ursula - Ost o Pet
Bilden är på vackra Ursula som är 5 månader =)
#1 Vad kul att du ska dömma petten :-D
#2 Nej vad tråkigt att du inte kommer :-( Hoppas att det lugnar sig snart!
#3 Heja heja!
#4 Kul!
Jag kommer!
Ska bara ha en med mig :)
#Lyan
mig blir du inte av med så lätt sjl klart kommer jag !! ställer i ras men med bara 3 djur varav en av dom e ny ;)
vi ses vännen!
#7 Wiiiee :-D
#8 Haha, vad har sagt att jag vill bli av med dig ;-) Vi ses!
Får se hur jag gör med Yokan, om han ska följa med eller inte, för han har tappat en tand :-( Vet inte alls vad han kan ha hittat på. De andra tre ser jättefina ut och han har till och med ökat i vikt (väger drygt 1400g nu :-O Nog dags att dra in lite på maten) så jag hoppas att den hinner växa ut.
Upptäckte idag att min anmälan inte gått iväg! Andra gången det händer när jag webbanmäler >< Hade sådan extrem tur att jag fick anmäla igen idag :-D Tänk om jag hade kommit dit och inte var anmäld! Då hade jag nog brutit ihop och börjat böla för det är ju så mycket arbete att få djuren fina
#9 Du ska alltid få ett automatiskt e-mail som bekräftelse på din anmälan. Om man inte får det så mejla till kommissarien och fråga om anmälan har gått fram.
#10 Denna gången fick jag inte det men har för mig att jag fick förra men kommer inte alltid ihåg rätt så mycket möjligt att jag inte fick då heller. Tur hade jag denna gången iallafall!
Angående gårdagen så är jag mycket nöjd :-D I KM pet så kom Yokan trea och Dovv vann. I klippt så kom Ai på andra plats och vann över flera mycket fina djur. På den vanliga utställningen fick Dovv, Yokan och Ai silverkort och Yokan blev BIS pet 1 denna gången också :-D I klippt blev Ai tvåa med silverkort så nu är han Guldklippt :-D I KM så fick alla rosett och så fick Ai en pokal för mest vinstrikaste pet inom Sydväst 2013 så med hem hade vi 8 rosetter, en pokal och en hel bärkasse med mat, godis och vattenflaskor som marsvinen vunnit
Har som vanligt träffat massor av trevliga människor och pratat mig alldeles hes haha