Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 6656 ggr
[Liinda]
0

Bild på uteburar

Det finns ju en tråd om hur era burar ser ut men ingen om hur era uteburar ser ut. Och nu är det ju sommar och dags att ta fram uteburarna så skicka in bilder på era uteburarSkrattande

[Liinda]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är mina 2 burar. Den i trä har min mormor byggt till mig och den andra är en rävsäker bur:)

[Liinda]
0

Och här är kompostgallerhagen:) Fast dom kan pressa sig ut så jag sitter alltid där med dom och håller koll.

[Liinda]
0

Kom igen nu va skicka in bilder :D

Blondi3
0

Har tyvärr ingen utebur, för jag bor i lgh på 5:e våningen :P

Men dina burar var jätte fina :D

KvirrZ
0

Får väl ta och fota dom sen :P

- Mvh Emma

Annna
2

Så här ser min ute bur utSkrattande
Den är gjord av en gammal barnpool där jag bara klippt bort botten.
I varje hör sitter järnstänger som trycker ner och håller poolen på plats så att marsvinen inte kan rymma.

svampi
0

#6 Vilken smart ide. Det har jag aldrig sett förut.

Har tyvärr inga bilder på denna datorn.Men jag använder en gammal fågelbur som utebur

FeliciaS
0

Här är Sera, Calle och Bindis utebur som de har när de är på balkongen. Förut hade vi den på gräsmattan men nu när mamma har blommor överallt finns det inget gräs kvar FundersamRäcka ut tungan

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

KvirrZ
0

#8 Bild? :P

- Mvh Emma

[Liinda]
0

#6  smart gjort och marsvinen ser ut att trivas:)

#8 Åh det är ju en såndär utebur jag också vill ha fast med tak :) vad snål ville hon inte dela med sig av gräsmattan:P

[Liinda]
0

Finns det inga fler som vill dela med sig av sina bilder på sina uteburar ? :)

Chippers
0

Har kompostgaller som hage, "utebur" till mina marsvin.

[natalie742]
1

Hej CoolMin sambo byggde en utebur till våra marvin i sommar.

[natalie742]
0

En bild till inne i huset

[natalie742]
0

en till

Blondi3
0

#15 oj vad fint :D stort o härligt

ElinM
0

#15 Jätte fin bur :)

AmandaF
0

Fina burar allihopa .. man vill bara börja bygga ny utebur nu ..

[Liinda]
0

Fina! Så härligt att se alla uteburar det känns så somrigt :) Man kan ju undra när jag ska få andvända mina det regnar ju bara här :S

Chippers
0

#19 Trist ..:/

Här är det fint väder nu :)

katiz
0

13# vad duktig din sambo är!,buren är ju störtcool!:)

[natalie742]
0

Tack, jo, jag e jättenöjd, marsvinen e ute dygnet runt, tar in dom när det e dåligt väder bara. Brukar fylla huset med hö, så blir det varmt å skönt.

NikitaOMichellin
1

Här är min utebur som jag har byggt själv :)

Chippers
0

#23 Wow, jättefin ju!!!Skrattande

NikitaOMichellin
0

#24 Tack! :)

[Liinda]
0

#23 verkligen jättefin bur! Något sånt hade man velat ha själv :)

NikitaOMichellin
0

#26 Tackdu :)

Denna kommentar har tagits bort.
Achatina
0

Får lägga in bilder senare x) Har två uteburar som bara är uteburar. Sen brukar jag ta burgallret och ha som utebur, fungerar lika bra det.

aliciia
0

#23 , Olala ;D Jätte fiiin

emput
0

Jätte fin utebur!! vill att pojken min också ska bygga en liknande såndär till sommarn =)

emput
0

Jätte fin utebur din med :D

CamillaS
0

Alla har verkligen jätte fina uteburar, vill se flera! :D

paronskrutten
0

typ halva utehagen :)

Helena

paronskrutten
0

oj vad vilma var stor :O :)

Helena

FeliciaS
0

#10 Fast min har tak, tog av det när jag skulle fota :)

Mvh Felicia

Wiizy
0

puttar :)

MikaTela
0

I sommar har jag planer att pojkvännen ska prata med sina hyresvärdar att jag ska få använda en fd hönsgård/hundgård och bygga om till marsvinen. Är skugga där nästan hela dagen (vad jag sett), finns redan hus, är tak över hela och väggar som skyddar från två håll. Osv. osv. Behövs bara lite renovering så vore den perfekt för mina grisar. :D

Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se

Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!

Blogg: http://mikatela.blogspot.com

CamillaS
0

#38 pratar du med dig själv? :P

Wiizy
0

#39 - haha, jag tänkte med på det! haha!

Blavingen
0

#23 WAOW! Lite större så flyttar man ju själv in… :-)

Sambon håller på med vårt gemensamma "genibygge" (fniss) men det ser ut att bli kanon. Bilder kommer framöver när den är klar och grisarna har velat vara ute (blev helpanik i bygget igår. Dom tyckte HU, vad hemskt!)

FeliciaS
0

Här är en bur jag stötte på en gång ;)

Mvh Felicia

Creation
1

#42 Oj, vilken proffsig :o

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

FeliciaS
0

#43 Jovisst, dock gick det ett ensamt stackars marsvin och en kanin där… Utan hö…

Mvh Felicia

Creation
0

#44 Jaha… vad trist att folk gör sig så mkt besvär för att bygga en bur till sina djur, men inte läser på ordenligt om dem ändå =(

ElinM
0

#45 Jag tror att den där finns att köpa :)

learningtofly
0

Jag har turen att ma en moder med en snickargalen pojkvän :) så detta är buren jag hade förut. Den har plexiglasfönster i huset så att det inte blir så mörkt och tråkigt och man kan koppla ifrån "hagen" från huset så den är enkel att flytta på. och en massa andra praktiska finesser.

Tyvärr så lånade vi ut den en sommar när vi inte hade marsvin och  då flyttade det in kaniner i den så nu känns det dumt att be att få tillbaka den.

Abico
0

#47 - Oh, mycket snyggt! ^^

Hanna 

Millie
0

Puttar , jag ska bygga en utebur så vill se mer Tungan ute

Creation
0

Oh, den här tråden hade jag glömt bort. :-) Roligt med lite inspiration!

JohannaZachrisson
0

Ni har alltså era marsvin ute på sommaren och inne på hösten/vintern? Hur stor/utformad bör en innebur vara? :)

diva
2

Dom här burarna har jag byggt själv. Lite snett och vint, men robusta. Mina marsvin bor i dom på nätterna. På dagarna är dom i en stor hage av kompostgaller på gräsmattan.

Creation
0

#51 De flesta har marsvinen ute om dagarna på sommaren, ja. Sommarnätter, vår, höst och vinter är marsvinen inomhus.

En innebur bör(enligt mig) vara minst ca 120x60 cm stor för två marsvin.

Blavingen
0

"Gubben" håller som bäst på att snickra ihop en ny utebur. Kan lägga upp bilder när den är klar. Den ska bestå av en liten "innedel", där basen/måtten är baserade på en sk. kattlåda. Superlätt att byta spån i på så sätt. Utedelen ska bli "halvgigantisk" med 4 lösa delar som sätts ihop i knutarna. På så sätt tar den inte så stor plats under vinterhalvåret. Utomhus ska vi även göra en sådan där "brygga" som de ofta har i zooaffärerna som "bo", så de kan vara inne under tak även ute och på så sätt få mer skuggdel. Taket i utedelen ska bli de 3 kompostgaller som bara står och väntar på användning.

Får se hur det blir och när den blir klar.

Har ju idagsläget en mycket fin, men med tidens gång skranglig, sk. trekantsbur. Den är bara så tung att flytta, så därför bygger vi en ny med större utedel. För det är ju helt befängt vad 2 marsvin kan sluka i sig under några timmar!Förvånad

Moa-16
2

Det är nät runt om det inte syns:-d[Photobucket](<a href=)

Knutte-love
0

Nu har jag en ny marsvins bur förut hade jag kompostgallret som sitter runt men nu har jag ett hus också.;)

Fick buren av en kompis för hennes kanin dog. och då fick marsvinen den.:)

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

gummish
0

Här är min utebur, kompostgaller plus mindre galler och en parasoll som skydd mot solen=)

[Forest]
2

Jag är nu inne i planer på fundera ut lösningen utebur till marsvinen uteburen kommer bara vara rastgård dagtid. Jag har sett bra lösningar på fyrkantiga med kompostgaller och min tanke är 2 till botten 2 på vardera sida och en på vardera kortsida. Jag måste bara fråga Ni som har utan tak, nu blir inte rädda för att något rovdjur ska klippa marsvinen? 

Jag har sett rovfåglar som tar harar och höna😕

godisgrisen
4

Det är olämpligt att lämna marsvin ute i burar utan tak utan tillsyn. Ormvråkar, duvhökar och sparvhökar brukar våga sig nära människor och de kan lätt ta marsvin. Även havsörnar och glador kan fånga marsvin i de områden de finns. Kråkfåglar som skator, kajor, råkor och kråkor och kanske trutar och måsar kan säkert också skada marsvin. Vissa katter som inte är vana med marsvin kan säkert också vara en fara för att inte tala om hundar.

Rutorna i ett kompostnät är också lite väl stora mindre marsvin kan klämma sig igenom. Det fungerar bra som stomme men längst ned behövs ett kycklingnät eller liknande för säkerhetsskull. 

Marsvin kan lämnas i uteburar som är rymningssäkra och kan stå emot fåglar, starka hundar, listiga rävar och finurliga katter. De ska också vara finmaskiga så att inte mindre mårddjur som vesslor, minkar och hermeliner kommer in.

Man ska komma ihåg att det vanligaste djuret som skadar eller dödar marsvin både ute och inne i hemmen är hundar.

[Forest]
0

59 tackar då blir det att köpa mindre nät o näta kompostgallerhagen :)

Misarn
0

Ska också skaffa en utebur till våra killar så ni får gärna lägga upp bilder :-)