Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettaktivering
Läst 637 ggr
Adina13
0

Röra på sig mer!

Mina två marsvins honor på ca 6 månader vägrar röra på sig när dom är i en lek hage eller liknande. Buren hoppar och strutsar dom men inte annars, dom bara springer och gömmer sig tills jag går. Vad kan man göra?

Madde_Warrior
0

Har du testat att gömma lite grönsaker? Mina brukar springa runt som galningar och leta :)

Better than a thousand hollow words is one that brings peace

Adina13
0

Jo de har jag, men dom är för rädda av sig så de gårcinte.:(

zapx71
0

Har du filtar el handdukar som de springer på i hagen el är de direkt på golvet? Har de hus att gömma sig i i hagen? Står hagen på samma ställe? Jag tror det ksn ta sin tid, viktigt att de känner igen sig och vågar mer och mer. Ta det de gillar allra bäst ev gurka och göm i en toarulle, till slut kommer de att börja våga sig runt.

emmaaslund
0

Förutom ovanstående tips kan du också sitta ner i hagen med marsvinen, kanske ta upp ett eller båda och mysa lite. Många av mina marsvin kan vara lite blyga innan de kommer igång och utforskar, både i knät och i rasthagen. Bjud på grönsaker eller favoritgodiset, prata med dem och klappa dem när de befinner på golvet :)

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

Adina13
0

Förut så hade jag en helst rum som dom sprang i, men de var samma sak där, springer och gömmer sig. Jag hade gråtor, filtar osv men in under de mörkaste stället de kunde hitta och satt där.