Släppa ihop marsvin
Hej Just nu bor min marsvins hona ensam (För hennes kompis gick bort en månad sen) Och vi har äntligen tingat 2 honor på 6 månader min hona är 4 år Vi ska hämta dom om 1 vecka och 5 dar.
Jag undrar hur många dar man ska låta dom vänja sej vid sitt nya hem och hur länge ska jag vänta tills jag släpper ihop dem ?
Min blogg www.petsandmakeup.blogg.se kolla gärna in den 😉
Jag brukar låta dem gå på neutral plats några timmar, och sedan sätta in i nystädad bur. Har fungerat på de par jag satt ihop.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 ska jag inte låta dom vänja sej några dar i en egen bur och sen göra som du sa ?
#2 Det gör du som du själv vill, jag har aldrig gjort så 🙂
Så det gör man som man själv tycker känns bäst. Du kan ju dela av buren kanske några dagar, så att de ser varandra hela tiden, om du vill?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#3 Jag tänkte göra så tack för tipsen :)
Jag tycker du ska låta de nya honorna flytta in direkt. Det kan snarare vara stressigt än bra att låta de bo intill varandra i några dagar innan de får träffas. Jag ser ingen anledning till att dra ut på det.
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
Det går nog ganska bra eftersom att de är i så låg ålder. Hoppas det går bra för er! :D
Vad roligt att du hittat två nya kompisar till ditt marsvin jag säger lycka till och bjud gärna på bilder sen med 😃
#7 Tack jag kommer nog bjuda på några bilder sen :)