Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: avelungar
Läst 1116 ggr
_Charlie
0

Fullt öppen, hur länge?

Hur länge har ni varit med om att era dräktiga honor varit fullt öppna som längst, innan ungarna kommit?

Juliannas marsvin
0

Åska var öppen i fleeeera lååååååånga dagar! ;)

_Charlie
0

#1 Öppen, eller helt fullt öppen? Android började öppna sig för länge sen. Men mer än 2 fulla fingrar sen igår. Jag har aldrig varit med om att det tagit så lång tid efter full öppning.. Kan inte låta bli att oroa mig när det inte sätter igång.. :/

Juliannas marsvin
0

Åska var oxå fullt öppen, vidöppen, trodde ungarna skulle trilla ut men det tog nån dag sen kom dom :)

emmaaslund
1

3-4 dagar har jag fått vänta som längst. Då har de varit öppna 2 fingrar bak och fram.

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

paddan_83
1

Har det kommit några ungar?

_Charlie
0

4 dagar fullt öppen idag. Inte en unge född. Jag har trott de kommer "när som nu!!" i en vecka. Nu börjar jag känna mig ledsen och besviken. Trots att jag vet att de kommer när de är redo, allt är som det ska.

trocadero
2

Här har det inte varit ovanligt med en vecka eller två i bakre men kanske max en vecka i fram också.

Eulwen
0

"Nu börjar jag känna mig ledsen och besviken."

Iiiiiih, då kommer de ju nu!!!!! 😃

_Charlie
0

Du ger mig falska förhoppningar E.. :( ;)

emmaaslund
0

Nu börjar ju jag också bli trött på att vänta.. Haha!

/ Emma

_Charlie
0

Inga bebbar… 78 dagar sen ihopsättning nu. Säkert 2 veckor sen hon började öppna sig. Det är både psykiskt och fysiskt utmattande att vänta på de här bebisarna alltså… ;)

emmaaslund
0

#11 Då lär hon väl inte ha brunstat vid ihopsättningen, utan några dagar efter?

Spännande…. :)

/ Emma

_Charlie
0

#12 Nej det gjorde hon ju uppenbarligen inte. Jag antog att hon brunstade snabbt efter ihopsättningen eftersom hon började öppna sig för så länge sedan. Vid största oturen brunstade hon dagen innan ihopsättning och då har vi ju ändå till ca dag 83 på oss innan 70 dygn. Men kan ändå inte sluta förundras över hur länge hon gått fullt öppen. Jag har inte varit med om det innan, men ser ju att andra har det. Minns att min ena hona var öppen omkring ett finger bak på kvällen och på morgonen efter var de födda. Hade också för mig att omföderskors förlossningar går fortare än förstföderskor, som det oftast gör på oss människor, men she's proven me dead wrong. ;)