Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettaktivering
Läst 1645 ggr
frijoh
0

Rasta marsvinen

Skulle man kunna köpa en barnpool av plast och rasta marsvinen i? Är det någon som har gjort det? Det är ju jättebilligt, och man behöver ju inte vara rädd att marsvinen ska kissa ner golvet. Man kanske behöver ha en handduk som botten i poolen så det inte blir halt. Men vore intressant om någon gjort något liknande själv med era marsvin :)!

[rumelle]
1

Jag har för mig att någon här har gjort det och att det fungerade bra. 
Handduk är dock inte att rekommendera då klorna kan fastna i frotté-trådarna. De kan även få för sig att börja tugga på trådarna. Bättre med fleece-filtar isåfall. Brukar finnas billigt på t.ex. IKEA eller Rusta. :)

Ellociraptor
0

#1 Ja, det var någon som gjorde det i somras, va? Det fungerade bra, förutom att marsvinens klor gjorde hål i botten, vill jag minnas. :P

frijoh
0

#1 okej, ska köpa fleecefiltar :)! Vet du vad det var för slags pool?

frijoh
0

#2 om man har filtar i botten så borde det väl inte bli hål?

Svarttusch
0

Jag köpte och testade efter tips från det här forumet. Jag köpte en med "hårda" kanter, alltså inte en babypool som man blåser upp ringen på. Det negativa var att enda sättet att få kanterna uppåt var att fylla den med spån och det fungerar inte här hemma för jag behöver kunna plocka undan rasthagen.

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

MrsGoldfire
0

Det brukar finnas pooler som inte har en botten som blåses upp, bara kanterna.

*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn

frijoh
0

#6 vet du var man kan köpa sånna? Letar men hittar inge bra! Helst typ 150cm i diameter.

MrsGoldfire
0

Oj, de flesta storköp som ICAMAXI, COOP brukar sälja sådant, vet inte om det är för tidigt på säsongen? Annars är det ju alla leksaksaffärer. Vet inte om Bauhaus brukar ha pooler? Jula, Claes Ohlson, Jysk brukar säkert ha något.

Biltema har en för 80 spänn.

*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn

frijoh
0

#8 tack! :-)

Pimpim300
0

Det finns även pooler/ sandlåda av hårdplast som man kan använda sig av. Bruka finnas på Ica maxi