Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 1059 ggr
Kimmizz
1

Utehage till marsvin

Hej

Till sommaren ska jag och min familj upp till vårat sommarställe (två timmars bilresa från vårt hus) och mina fyra marsvin ska följa med och bo där uppe med oss nästan hela sommarlovet. 

Jag hade tänkt bygga som en hage kan man säga som ska stå på gräsmattan som dom kan springa runt i så dem slipper sitta i bur hela dagarna. Jag hade tänkt använda konpostgaller men upptäckte nu att det är hyfsat stora hål i de, så jag undrar vad man kan använda och hur man kan göra en medelstor ute `hage´ till marsvinen. 😃

_maaika_
0

Kompostgaller går fint, men jo det har ganska stora hål. Jag har själv en kompostgaller bur till mina när de är ute och har då tagit hönsnät runt nedre delen av buren. Då kommer de absolut inte ut :3 Så det är ett alternativ till utebur

Emblems
0

Jag har kompostgaller till mina. De har inte försökt smita ut eller ens brytt sig om det då de har full fokus på gräset ;) Jag använder kompostgaller, Buntband för att fästa samman gallren, tältpinnar för att fästa i marken och en pressening fastsatt med klädnypor ovanpå för att skydda mot direkt sol och som skydd som ev nyfikna fåglar eller katter :)

Fridaaaa
0

Kompostgaller går men man måste sätta något annat nät på utsidan, bra nät är svetsat fyrkantsnät. Annars är risken stor att marsvinen kan smita ut.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

noisette
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi fick överta denna bur inköpt i en blom/djuraffär ( i Frankrike) som är jättebra, bara att dra upp "pikarna" och flytta runt den efter behag. Som hus tog min man en stor gammal trä kub och sagade en öppning. ag hänger ut en flaska ocksa med vatten när det är varmt. Lycka till!

Kimmizz
0

Tack för svaren 😃 Kan marsvin gräva sig ut? Jag har märkt att mina honor gräver när dem är i buren, men spån är ju mycket mjukare att gräva i än marken. Men finns det någon risk att dem gräver ner sig?

Fridaaaa
1

#5 Ska nog mycket till innan de gör det, aldrig varit med om det, inte ens i närheten 😛 Men bra att ha botten om man ska lämna dem obevakade för bland annat rovdjur

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Kimmizz
0

#6 Tack! 🙂