Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 486 ggr
Chachaa
0

vad går bäst ihop?

Vad går bäst ihop 2 honnor, 2 hannar eller en honna och en hanne??

svampi
0

Jag tror att två honor från samma kull kommer bäst överens, det här jag.

Chachaa
0

okej tack!

KvirrZ
0

hane hane går bra. hona hona går bra. kastrerad hane och hona går bra. Jag har två hanar i olika åldrar ihop :)

- Mvh Emma

TRASAN
0

som sakt som dom andra ovan. ;)) men där finns faktiskt undantag som inte kan vara med andra oxå men det är sällan tror jag. har hat en hona som inte tålde andra marsvin. men hon fick en ensam bur bredvid mina andra marsvin o det gick bra. ;))

Peppe
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

försökte ha våran hane tillsammans med sin son men han bara pissade på honom… dom som köpte den andra bebishanen från samma kull tog honom med sen, dom 2 gick bra ihop. tyvärr är båda döda nu

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

FeliciaS
0

Två hanar går lika bra som två honor :) Det beror bara på hur man vänjer de och hur gamla de är. 2 gånger har jag haft 2 hanar (båda paren var syskon) ihop och jag har även haft en hona och en hane, och nu har jag två honor och en kastrerad hane ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Abico
0

Som dom andra förklarat så är det ingen större skilnad på de olika könen. Hanar kan gruffa lite mer med varran men annars går dom lika bra ihop som honor. Om du därimot planerar att skaffa flera djur senare så du får en större flock på 3 - 4 djur så funkar ofta honorna lite bättre till detta.

Hanna 

Chachaa
0

okej tack!!!:)

Diana61
0

Ingen skillnad alls men de finns alltid undantag. De är som vi, vissa gillar man och vissa inte.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Abico
0

#9 - Precis. Och sedan finns det dom som inte står ut med att bo med andra (Sune).

Hanna 

FeliciaS
0

#10 Haha, ja :) Han är väl en eremit ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Abico
0

#11 - Jo, kanske det ;P Det blir intressant att se vad han hittar på när det dyker upp 2 - 3 marsvins töser i buren under ^^'

Hanna