Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 779 ggr
Maelis
0

Spån i Stockholm?

Hej allihop! Jag vill gärna ha tips på var jag kan få tag på billigt spån i Stockholm. Jag kan köpa balar för 170kr på en 4H-gård i närheten av där jag bor, men jag skulle gärna handla billigare än så. Jag har bil och kan åka och köpa balar någonstans, men helst inte för långt från stan. Är det nån som har ett tips? Hoppas!

Fridaaaa
0

Granngården?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

_Charlie
0

Granngården som sagt, 80 kr för en bale. Och har ni ett citygross med hästavdelning finns det där för samma pris. :)

idipidi
0

Granngården eller någon typ av hästbutik modell större. Bor du mitt inne i Sthlm?

Maelis
0

Granngården finns i Södertälje, Arninge och på Värmdö. Känns som gränsfall för hur långt jag vill åka, men jag kan handla där om jag ändå har något ärende i de trakterna. Jag bor precis söder om stan, nära Hornstull. Citygross med hästavdelning får jag undersöka!

Maelis
0

Näe… Citygross med hästavdelning verkar inte finnas i närheten. Åh, jag kan ju förstå varför, men ibland är det lite surt att bo mitt i stan. Allt blir så dyrt och en del saker man vill ha blir svårare att få tag på. Mycket blir så klart även enklare att få tag på, men just djurrelaterade saker förväntas man inte behöva eller vara beredd att betala lite väl mycket för.

_Charlie
0

Nej det är trist när man inte har något i närheten… Du kanske kan ta dig till granngården och köpa två tre balar så behöver du kanske bara åka en gång i halvåret eller något? ;)

Maelis
0

#6 Lite så får det nog bli, tänker jag. Men det är alltid värt att testa det här forumet och se om det dyker upp något ännu bättre alternativ.

idipidi
0

Framför allt på södra sidan stan är det väldigt glest med ställen att köpa hö och spån, tyvärr. Foderboden i Haninge finns, men det är ju en bra bit. Hornbach har spån, men inte de där största balarna utan något eget märke som är lite dyrare och som jag inte har testat.

Evelina!
0

Rekommenderar Foderboden i Haninge.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Maelis
3

Tack allihop! Jag köper tre balar (99kr st) på Foderboden och då har jag så det räcker riktigt länge. Sen får jag försöka pricka in Granngården när jag åker förbi Södertälje, Arninge eller Värmdö!

miasmarsvin
0

Om man har stall nära är det inte helt möjligt att få köpa spånbalar via dom.
Eller om man kan deala med dom att dom bställer he, extra när dom ändå beställer.

Maelis
0

Det finns inte några stall i närheten, tyvärr. Det närmaste vi kommer är 4H-gården och där kostar balarna som sagt 170kr. Men vi testade Foderboden idag och nu har vi spån!