Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: sjukdomarohyraskador
Läst 685 ggr
Dragonclaw107
0

Mitt marsvin vägrar att äta?

Jag har en marsvinshona som är runt 2 år, och hon har helt plötsligt sluta äta. Hon har gått ner 200 gram på bara någon vecka (helt ärligt har jag inte varit noga med att väga dom), för någon dag sedan vägde hon 600g, nu 550g. Jag matar henne med Critical Care + C Vitamin varje dag men hon vägrar att äta. Lägger jag ner en morot i buren kan hon ta någon tugga men inget mer än det.
Hon sitter bara i ett hörn i buren…
Jag är väldigt osäker om jag har råd att ta henne till en veterinär dessutom.

Finns det något jag kan göra?

[Sandi92]
3

Du bör ta henne till veterinär så fort som möjligt. Ett marsvin som inte äter är ofta allvarligt.

Dragonclaw107
0

Finns det inget annat jag kan göra?
Min familj har knappt råd med nånting i huvudtaget just nu…

Fridaaaa
3

#2 Skaffar man djur måste man ta dem till veterinär när de behöver det, oavsett hur dålig ekonomi man har. Jag är själv student och är ju inte mycket man har att leva på, men har lite undansparat just för veterinärbesök. Låter kanske hårt, men är så det är.

Eftersom marsvinen slutat äta samt gått ner i vikt så är det inte mycket än veterinär som gäller. Kan få fort utför när ett mrsvin slutat äta.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

jossan...
0

Jag håller med om att du bör ta den till veterinären så fort du har råd samtidigt som jag vet att det inte var det du frågade efter… Kan det vara så att hon är kräsen? har du provat med gräs och sådant för morot är något som mina marsvin inte är så sörtjusta i… För om hon inte äter gräs och maskrosblad "Marsvinsdelickatesser" så är det inte så mycket mer att göra än att gå till veterinären.

Gud vad bra jag stavar…

Dragonclaw107
1

Aok, ska försöka ta henne till veterinären imorn, kan fråga min mormor om pengar eller något..

Och det är inte grönt här än så länge så det finns inget färskt gräs.

jossan...
0

#5 aha synd…Och lycka till:) hoppas att det inte är något illa.

Gud vad bra jag stavar…

Fridaaaa
1

#5 Försök få en tid idag, över helgen kan det vara försent nu när det slutat äta. Lycka till!

Om du är under 18 år har dina föräldrar huvudansvaret och deras skyldighet att ta marsvinet till veterinären.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lunkamia
0

550 gram är tyvärr en väldigt låg vikt för en tvååring hona. Hon är inte frisk. Måste ha mat och vård omgående om hon ska klara sig.

paddan_83
0

Jag tror att man även kan få faktura hos veterinären, så ring och hör med de och förklara läget. Du bör ju absolut inte vänta, utan gå iväg direkt.

zapx71
0

Hur har det gått för dig m marsvinet? Nån förbättring?