Någon som ska till Borås?
Någon som ska till Borås 4-5 aug? Vilken dag kommer ni? Vad ska ni ställa?
Jag hade tänkt åka men fick inte stamtavlorna o ville inte åka hela vägen bara för att ställa i pet… Om jag hittat nån att samåka med hade jag däremot gärna åkt o tittat!
det är för långt……
Nä jag ska till göteorg nån som ska dit?

Jag ska dit båda dagarna ^^, Ska ställa ut på lördagen och bara titta på söndagen :) Ställer ut i Pet ! <3
jag ska til göteborg, på lisebertg, vi ska dit den 7 agosti
Vad synd jag ska dit den 5 sen ska vi helsa på min faster ochså
ok
ska dina marsvin åka med…
Ja dina ochså?
nej… de får väl inte följa med in fdär…
nä tror inte det mina ska vara hos faster
ok, jag får fråga mamma om hon vet om man kan ta med dem..
Jag ska dit på lördagen och ställa ut Bindi i ras (abby) och pet.
#4 Vad heter marsvinet/marsvinen du ska ställa ut? Då kan ju vi "hälsa på" varann :D Hur gammal är h*n?
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Vad mycket folk som kommer :) Jag tror jag ska försöka ta mig dit, utan marsvin ^^ Jag tvivlar på att Sune skulle uppskatta kalabaliken ;P Isf. kommer jag nog på lördagen. Någon som vet när det startar och om det kostar något att gå in och bara kolla?
Hanna

Vill också dit, men det blir för långt tyvärr ;(

För långt men hade gärna åkt :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Jag vill dit. Jobbar dock båda dagarna.
#13 Nej det kostar inte något. Incheck är 8.30-9.15 och utställningarna börjar därefter.
OBS! Nu verkar det som om min pappa inte längre tänker skjutsa och ingen buss går… Någon med bil som jag och Bindi kan åka med? Från Mölnlycke/Mölndal/Göteborg eller likn.???
Mvh Felicia
#17 - Okej :) Jag kanske drar dit med någon av mina marsvins rädda kompisar då ;P Hur gör du då? Du kommer inte iväg alls då eller? :/ Jag vet inte om vi får skjuts dit eller om vi får försöka fånga någon buss…
Hanna
#18 Nä, det verkar inte som om jag kan komma till utställningen. Får väl ta taxi dit och tåg hem. Eller åka hemifrån vid 7.00 eller vad det nu var.. suck… (Pappa köpes tack!!)
Mvh Felicia
*putt*
Mvh Felicia
#19 Var bor du? Du kanske kan åka med någon härifrån?
Oj sorry, såg precis att du redan skrivit om det. Jag vill gärna dit men imorgon så slutar jag 14 och på söndag börjar jag 13. Inte världens bästa tider :S
Det blir inget för mig heller :/ Pappa var inte så pigg på att skjutsa och det gick inga bra bussar i närheten. Så tyvärr. Men alla får ha det så trevligt, själv stannar jag hemma med Sune :)
Hanna
#22 #23 Synd, vore roligt om vi hade träffats där. Jag har däremot mer tur och kommer dit :) Tur nu när hon redan är anmäld och så… Men det blir väl buss dit och tåg hem med stackar. Eller så får jag skjuts dit åtminstone :D
Mvh Felicia
#24 - Vilken tur :) Jag får skaffa ett utställningsvänligt marsvin, sen kan jag träffa hela bunten av er på utställningarna härikring ;P Pappa kan ju inte gärna neka att skjutsa när jag redan är anmäld XD Men Sune är lite anti allt vad andra marsvin heter, så jag tror inte han uppskattar utställningar något vidare. Dessutom håller han nog inte måttet på utställningarna -.-'
Hanna
#25 Jag kom inte iväg jag heller *suck* Ville inte ta risken och släpa iväg med Bindi på buss inifrån stan - pappa vägrade köra! Och jag hade anmält henne till två klasser. Men i oktober kommer det en i Göteborg - då ska jag ställa ut Calypso och Sera i Pet & Klippt Långhår och Bindi i Pet och Ras! Då får du också komma :D Men Sune är ju för gammal för att ställas ut, om han är över sex år ;) Men i Göteborg ska jag allt hitta två marsvin till dig som du ska ha med hem, mohahaha :D
Mvh Felicia
#26 - Vad trist :/ Jag ska ladda upp med burar inför den dagen då ;P Så jag kan sno med mig ett par stycken hem ^^ Fast först måste jag köpa en friggebod att ha dom i eftersom Sune inte kan stå i samma rum som andra marsvin och eftersom hela familjen utom jag är höallergiska, så jag kan inte ha dom i andra rum -.- Men det ska nog gå ;P Då kommer jag med stor sannorlighet att vara där :)
Hanna
#27 Jo, verkligen… Bra att du troligen kommer :) Jaså, är de allergiska, så trist! Japp, du får ladda upp med burar. Tror vi hittar många bra marsvin där, eller hur? :) Vad gör Sune om andra marsvin står i samma rum då tro?
Mvh Felicia
Åker man på utställning är det jääävligt svårt att komma hem tomhänt. Så många fina marsvin och alla från seriösa uppfödare!
#28 - Jag får göra det ^^ Deras allergier är inte så farliga, så långe dom slipper komma in i mitt rum när jag står och dammar med hö så funkar det hyfsat. En dalmatiner skulle ju inte sitta helt fel ;P Jag ska disskutera det hela med mamma redan nu, långsam invänjning funkar bäst XD Det var så vi fick börja rida, det tog väl 4 år att gnugga in, men nu sitter det ;P Sist vi provade med Sune i närheten/ samma rum som andra marsvin var i samma veva som vi höll på att prova igenom alla möjliga nya bur kompisar. Då var han väldigt nervös och kunde knappt äta/ dricka eller vila. Det kan ju vart så att det berodde på att han då redan träffat marsvinen, det kanske går bättre om man bara ställer in marsvin utan att han får träffa dom, det funkade ju trots allt bra när han var på "semester" och fick bo i samma rum som andra marsvin. Men då fick han heller inte träffa dom, utan kunde bara höra och känna lukten av dom. Vad vet jag, det kanske går ^^
#29 - Haha ^^ Det har varit samma sak när vi åkt till djuraffären flera gånger. Man kan ju inte gärna lämna dom små klena grisarna där i burarna med kaninerna, utan det slutar med att man får ringa till mamma och be henne göra iordning en extra bur åt de nya familje medlemarna XD
Hanna
#29 Jo, jag vet :) När jag var i Rävlanda och skulle ta med mig en hona hem och redan hade köpt Bindi var min pappa rasande och jag fick verkligen inte ta hem den honan *snyft* Så himla fina marsvin där!
#30 Vad bra, då satsar du på en hel flock om ett par månader då :D Jo, långsam invänjning funkar absolut bäst! Fast ingen funkar på min pappa… morr :) Ja, hoppas att det finns en fin Dalmatiner som du kan ta ;) Okej, funkade det på hans "semester" funkar det säkert nu också :) Vill du ha honor eller hanar? Eller det kanske du bestämmer där? hihi ;)
Mvh Felicia
#31 - Ja precis ^^ Problemen är ju då att mitt rum är ganska litet, eller snarare: Det är överfullt på grejor. Så Sune "äger" ett par kvadrat meter mitt emellan min säng och databordet. Så jag måste isf. bygga på höjden. Typ. burskåp. Men eftersom vi åker på semester ett par gånger om året och brukar vara borta 4 - 14 dagar varje gång, så måste det gå lätt att flytta runt burarna till diverse släktingar, och det måste även vara enkelt för farmor och farfar att tömma burarna när dom passar grisarna. Jag har tänkt mig honor, eftersom jag vill ha ett par stycken, funderar också på en kastrerad hane att pryda den lilla skaran med ;) Men så tror jag ju också att jag den här gången kommer få betala allt vad marsvin heter, så jag kanske inte ska skena iväg alltför mycket i mina planer :)
Hanna
#32 Jaså du… hrm… Du får ta och möblera om :) hihi… Eller bygga ett burskåp med utragbara lådor, som går att flytta när ni åker bort? :) Jaså, du har gått långt i planerna du ;) Ett par stycken honor låter helt fantastiskt, men hur många är väl frågan - men du får väl se vad du (och jag mohaha) hittar i Göteborg :D Får väl hoppas att det finns en kastrerad hane till salu då också ;) Så att du slipper köpa en hane och sedan kastrera, det blir en del pengar det och en risk =P
Mvh Felicia
#32 Vi har bytt ämne helt nu 
Så jag skapar en ny tråd "Burförslag" där vi kan diskutera haha ;)
Mvh Felicia
Jag skulle också bara köpa ett, Smilla. Sen såg jag en underbar lakelandhona som jag hade svårt att släppa, men min pojkvän hade inte blivit glad om jag kom hem med två :P Som tur var köpte någon annan henne.

Jag bor ju i Borås…jag hade faktiskt ingen aning om att det var utställning;D:P
Hoppas det har varit en trevlig utställningshelg!
Säger som Dreamiz, hoppas alla som var där hade det bra. :)
Hanna

#31 köp en stor paxgarderob på IKEA och ha marsvinen i plastlådorna vid namn komplememt som också finns på IKEA. Är marsvinen inte allt för rymningsbenägna kan du plocka ur backarna och placera ut marsvinen hos dina marsvinsvakter när du åker bort.
#39 - Tack :) Dock tycker jag det blir så instängt och mörkt med gaderober, iaf. dom jag sett :/ Jag tror jag hittat en lösning som funkar, pappa ska snickra ihop en bur. När vi ska på semester så får vi ta problemet med burarna, vi skjuter på det så länge ^^'
Hanna
Jag var där … xD skicka mezzo m ni undrar nått !
#40 Tror din bur kommer bli jättebra :) Har ni börjat?
Mvh Felicia
#42 - Nä, vi var och köpte lager hyllan Gorm för några dagar sedan, så nu ligger den i garaget. Innan vi kan montera ihop den så har jag bestämt mig för att måla den vit också. Fast först ska vi ha stort kalas här hemma, mamma fyller gammal så hela släkten kommer från trollhättan, dalarna och lidköping. Men när dte är avklarat så har pappa och mamma lovat att hjälpa mig å komma igång. Jag har ju redan tingat en tjej från Eragons nu så ;P
Hanna

Va!? är det utställning i Borås? Det hade jag missat…….X)
#44 - Är och är, det har varit ;P
Hanna