Får den ena inte vara i huset?
Nu har jag en till fråga om mina svin :)
Det verkar som den ena inte får komma in i huset, den andra ligger oftast där å den andra är typ utanför… Vad ska jag göra? Köper jag ett till hus blir det mindre plats i buren :(
De behöver varsitt kryp in för det är inte alltid de har lust att trängas inte ens om de är bästisar. Om det blir trångt så skulle jag byta huset mot två mindre eller/och fixa en större bur. 🙂
Går det ersätta huset med något större gömställe funderar jag?
Måttet är 115 x 60 😊
#4 Vissa marsvin vill ha större. Fullt lagligt till två marsvin men vissa som sagt behöver större för att komma överrens. Hanar eller honor du har? Jag upplever att hanar i regel behöver mer plats än honor för att komma överrens
Men du behöver två hus/gömställen åt dem 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag upplever det som att marsvin inte vill sitta oskyddat, och har du bara ett hus, så blir det ju slagsmål om skyddet.
Jag köpte en fleecetunnel som alternativ och den uppskattas! En träbåge går ju också bra att ha som "hus". Jag stack in en bräda mellan gallerna på ena kortsidan så det blev som ett tack där, går även bra att sätta en bit fleecetyg mellan plastbotten och galler som tak.
*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn…
Att inreda burar med olika hus, tunnlar & gömställen är ju det roligaste som finns! 😃 I den buren får du säkert plats med ett litet gömställe till, så länge de får komma ut så ofta de kan så fungerar väl buren helt okej. Men några centimeter större skulle väl inte skada såklart! 😉 Fina färger marsvinet har som sitter utanför huset! 😍
Köp ett till hus och en sån där träbro, så kan du lägga bron mellan husen. Då har du tre gömställen plus att de kan skutta runt på taken. ^^
Åh stackarn, nu ligger Boris utanför huset och sover, medans charlie ligger där inne och njuter. Fast Boris springer ju in i huset när han vill gömma sig, men alltid är de Charlie som ligger där när dom ska sova.. 😕 har inte pengar till att köpa nytt hus än, å kan inte fixa ngt hemma heller
Gor ett av en liten papplåda då det funkar bra.🙂
Lägg en rejäl hög med hö i ena hörnet av buren, brukar vara väldigt populärt gömställe. :)
#10 Min bror och hans sambo inredde sin marsvinsbur med ett flingpaket vikt som en trekant så att det iaf fanns något att ligga i, du kan ju testa det. :P
#10 Låg pall från Biltema fungerar med.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
När jag hade gallerburar så gjorde jag som #6 skrev.En planka i varje kortända.Perfekt ,då har de hela golvytan att springa på och ändå tak att vara under =) och mycket lättare att få tag på när man vill ta upp dem.