skåne uppfödare
Hejsan
jag skulle gärna vilja kolla på era hemsidor, ni som föder upp marsvin i skåne : )
gillar verkligen marsvin och vill gärna kolla runder lite, svenska marsvinsföreningen har jag varit inne på men där var inte många x)
jag vill se allt från större uppfödare till mindre, blandraser som uställning och även renrasiga kelisar.
ps. hade inte tackat nej om marsvin.ifokus hade en uppfödarlista :P hehe
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!
Inte många? Det finns 18st registrerade uppfödare i skåne.
japp och alla står skrivna på SMF ^^ http://www.svenskamarsvinsforeningen.se/index.php?option=com_content&view=article&id=133&Itemid=84#Skåne
men vet att det är ännu flera, vissa föder ju upp blandraser o marsvin m h-bevis dom står ju inte där :O får väl googla lite till, då hittade man några också ^^
Jag kan nog faktiskt också tycka att det vore roligt om MiF hade en fäst tråd där alla som föder upp kan listas med info om raser och län och eventuella hemsidor. Jag trodde från början att det var stört omöjligt för mig att få tag i ett marsvin från en uppfödare i mitt län eftersom inga finns regstrerade, men det visade sig att det finns flera stycken seriösa oregistrerade uppfödare runt mig som jag inte hade fått reda på om jag inte blivit tipsad.
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#4 Kan bara hålla med en fast tråd där alla MIF uppfödarna finns
#3 håller med, alltid roligt att se dom seriösa men som är oregistrerade också :)
#4 ja men det blir ju alla MIF:are ^^ man får skriva till någon ansvarig som lägger allt i en klunga som jag har gjort på rexakanin.
såhär ser rexkanins upf-lista ut http://rexkanin.ifokus.se/discussions/4d7135cfb9cb46223304d95c-uppfodar-lista#discussions-1
#5 tror inte alla föder upp på MIF
#6 man vet ju aldrig xD haha!
kan ju alltid finnas någon : )
Jag hurrar för en sådan lista :-D
#8 Det hade onekligen varit praktiskt både för uppfödare och köpare.
#9 Absolut! Och att det är både oregistrerade och registrerade.
#10 Precis, sen tror jag också att det hade känts bra för uppfödarna att sälja till MIFarna, med tanke på att de flesta här inne vet vad marsvinen behöver när det gäller bur, inredning, foder osv.
#11 Låter himla bra det! :-D
#12 tack, hoppas att det är fler än vi som tycker det och att det kommer en uppfödarlista
Men ni är ju MiF gör en då! Det är väl bara att starta en tråd så får ni se vad dt blir av det :-)!

Det verkar ju vara ett rätt stort intresse för en sådan lista nu så det kan vi absolut fixa (vet att förslaget var uppe för något år sedan men då var det inte så många som visade intresse).
Som idén var då så var det att vi gjorde en artikel och la upp de som anmälde sig till att vara med i den- låter det bra tycker ni?
Jag har inte riktigt tid att ta tag i det nu, men ska försöka fixa till det innan veckan är slut :-)
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
Alla som vill vara med i uppfödarlistan kanske kan skicka till Sandra-B och skriva vad man föder upp, ev hemsida, vart man finns osv?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Va kul att det blir en uppfödar lista : )

Eller så lägger man in en kommentar (enligt en färdig mall om vilka uppgifter som bör vara med) i artikeln när den blivit publicerad så kan vilken moderator som helst lägga in uppgifterna i själva artikeln och därefter ta bort kommentaren från artikeln. Blir betydligt smidigare tror jag- och desutom så finns uppgifterna publicerade i anslutning till artikeln även innan vi har hunnit lägga in dem i själva artikeln :-)
**SMF 237 Sweet Dream's
#18 Ja det är ett bra förslag :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
En liten följdfråga: 
Hur många måste man föda upp per år för att räknas som uppfödare på den kommande listan då?

Jag tycker inte att man måste föda upp ett visst antal kullar för att få kalla sig uppfödare eller för att få vara med på listan så någon sådan regel har jag inte ens haft i tankarna. Anser man själv att man är uppfödare och man vill vara med på listan så tycker jag att man ska få vara det också.
Kan ju bara ta mig själv som exempel; jag är registrerad uppfödare inom SMF sedan 2000, har totalt fått 23 kullar (varav 21 kommit sedan 2004 så mitt genomsnitt räknar jag som tre per år eftersom det var 2004 jag började föda upp "på riktigt" om man säger så) och har som mest tagit fem kullar under ett år vilket var ett undantag. Jag tar normalt en till tre kullar per år (i år blev det två, nästa förmodligen bara en exempelvis) men jag räknar mig som uppfödare- om än i väldigt liten skala.
**SMF 237 Sweet Dream's
#21 Okej tack! Då vet jag 
#21 Bra att veta eftersom jag inte är någon uppfödare ännu, har bara fått en kull, men är intresserad av att ta fler. Så jag kanske skulle sätta mig på listan när kull 2 är på G. :-D
#23 Tycker absolut att du ska göra det :-D

Tycker det låter som en jättebra idé =)

Är "uppfödarlistartikeln" ungefär som ni tänkte det?
**SMF 237 Sweet Dream's
#26 Ja absolut, den blev kanon 
Någon som vet någon som har kullar i juni-juli?