kraftig vikt minskning
Jag har två marsvins hannar,3 och 6år.Nu har 6 åringen Totte gått ner i vikt kraftigt jag har inte ändrat deras foder utan dom får samma mat som dom fått dom senaste 3 åren.Varför går han ner? Och hur ska jag få honom att gå ner igen? Är lite orolig för gamelgrisen…. :/ Den andra har mycket bra hull och ligger på samma nivå som han alltid gjort.
Bella Bengtsson
Förlåt menade så klar hu jag skq få honom att gå UPP igen.
Bella Bengtsson
De kan få svårare att hålla hullet när de blir äldre. Oftast helt normalt. Erbjud extra kraftfoder och håll koll på om han verkar ha ont eller liknande. Kolla så han äter tillräckligt med hö osv.
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
Han mår i lvrigt bra och hänger med ynglingen så gott det går ;) Han äter med gott humör när jag ger dom frukost men sedan under dagens små mål har jag inte lika stor koll… Ska hålla uppsikt och kanske se till att Rex (3 åringen) inte äter upp för mycket av Tottes mat.
Bella Bengtsson
Det är alarmerande om han snabbt gått ner i vikt. Jag tycker han bör kontrolleras av veterinär.
Ja någonting är fel tyvärr. Han är gammal så det är tyvärr anledning att tro att han är sjuk.😕Kontakta veterinär.
Ja,jag får försöka få en tid hos vår veterinär.
Bella Bengtsson
Jag måste lära mig att inte bara skumma igenom trådar. Kraftig viktminskning är ju inte bra såklart, men samtidigt, hur mycket har han gått ned? Alla kanske tänker olika om kraftig. Men ja, har han gått ned väldigt mycket är det ju dags att gå till veterinären.
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida