Snart blir man med marsvin :D
Jag är så glad snart blir jag med två marsvinshanar <3 Jag har redan en hamster men eftersom jag gillar marsvin too…..samt att jag är hemma så mycket så kan det vara kul med dagaktiva djur också.
Min hamster vaknar inte förräns 21.00/21.30 och då hinner man ju inte tillbringa så mycket tid med honom å man kan ju liksom inte slita upp det stackars djuret om dagarna för att man vill kela å ha sig =/
Men missförstå mig inte! Jag älskar min hamster å skulle ALDRIG någonsin kunna göra mig av med honom men samtidigt längtar jag efter dagsaktiva djur som man kan hålla på med på dagen så man har någonting att göra. 🙂 Å då tyckte jag marsvin var ett bra val och jag har dessutom haft marsvin tidigare.
Min hamster kommer tyvärr från djuraffär och är dessvärre ett grossistdjur till 100% eftersom jag fått reda på det å det var ju inte så roligt.
Marsvinen däremot kommer ifrån uppfödare och har stamtavla och har därmed haft en bra uppväxt och avlad efter bästa förmåga vilket jag tycker känns skönt :) Jag ratar allt som har med grossistdjur att göra….vill inte stödja den aveln never again.
Kolla in min nya blogg som handlar om mig och min hamster Willy The Killer
Va roligt :) Då hinner du pyssla med marsvinen innan hamstern vaknar :) har själv en hamstergubbe som vaknar sent på kvällen :P
Precis vad jag tänkte :) Blir så långtråkigt att vänta ända tills 21-tiden å hålla på med sitt djur =/ Då får Willy sova i lugn å ro på dagen medans jag pysslar med grisarna å sedan på kvällen så får Willy sin tid! <3 Blir perfekt ^^
Oj, så du har också marsvin och en hamster ^^ Tänk om man skulle glömma bort att tvätta händerna efter man hållt på med grisarna när man ska ta upp hamstern,då kanske man riskerar att bli biten å det vill man ju inte :P
Kolla in min nya blogg som handlar om mig och min hamster Willy The Killer