Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettpresentationer
Läst 562 ggr
takykardi
1

Första marsvinen.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I torsdags hämtade jag hem de här två sötisarna! Dom är fortfarande väldigt rädda och sitter bara i mathörnan och gömmer sig. Vet inte hur jag ska få dom att utforska resten av buren, men kanske det går av sig själv sen? Blir ju väldigt smutsigt i mathörnan då dom bara är håller sig där. :)

Har inte bestämt mig för några namn ännu men har inte så bråttom. :)

Först ut buff-tjejen. Hon är den yngre och verkar vara ett riktigt busfrö!

takykardi
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och här är golden-tjejen. Hon är den äldre och lugnare av dom. :) hon blir lugn direkt man tar upp henne, kompisen tar det en stund för innan hon lugnar ner sig.

22tlo00
0

Vilka sötnosar!:) Du kan gömma lite grönsaker till dom i buren så kanske dom vågar utforska lite.;)

takykardi
0

#2 Ja, visst är dom söta. ^^ Och jag blev så förvånad ur mjuka dom är! Hade tänkt mig att marsvin skulle kännas lite "kompakta", haha. ^^

ja det ska jag nog ta och göra, kanske sen till natten då det är tyst och lugnt här. :)

Idakarrlsson
1

Vilka fina små grisar!

Hur stor är din bur? Man kan ju sätta ut fler gömställen kanske någon spännande tunnel så kanske dem våga röra sig mer över buren.

Annars så kommer dem ju vänja sig vid dig och vänja sig vid sitt nya hem. Dem blir snart "rörligare".

Kram och lycka till med grisaren :D

//Med vänliga hälsningar Ida

Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎

takykardi
0

#4 buren är 122x80. :) ja jag får pröva lägga in lite mer grejer. :) jag har sytt några fleecepåsar och tunnlar, men jag ska sy flera. :) så har jag ett långt rör som jag ska såga kortare och lägga dit. :) Tack så mycket, kram! ^^

takykardi
3

Nu vågade de för första gången äta från min hand! Lite gräs kunde dom inte motstå. ;)

Maelis
0

Vilka sötnötter! Och som alla säger, de blir nog modigare snart!

Idakarrlsson
0

#5 Ja, då får man ju in lite grejer! :) Va roligt att allt verkar gå bra! :D

//Med vänliga hälsningar Ida

Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎

takykardi
0

#7 Ja efter att dom åt gräs ur min hand var det som om de blev lite modigare, så då vågade dom springa in i en fleecetunnel som är i andra delen av buren. :)