Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettskötsel
Läst 315 ggr
takykardi
0

rengöringsmedel

Vad använder ni för rengöringsmedel till buren?

takykardi
0

Funkar t.ex. ättika och vatten?

Ceratico
0

Ja, ättika och vatten funkar och tar bort kissfläckar från botten :)

Svado
0

Ja brukar använda vanlig grumme gulsåpa :) Kanske inte tar bort fläckarna så där superbra, men det luktar så gott!

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

Fridaaaa
1

Sommartid blir det ättika plus vatten, vintertid försöker jag skrubba så gott det går ändå, då jag inte vill  ha ättika inne samt ingen möjlighet att spola av på samma sätt vintertid (vill inte det i duschen).

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Svado
0

#4 vet ej hur du har det i din toalett men hos mig så spolar jag alltid ur allt fnas o det genom o lägga plastbotten på toaletten, spola med duschslangen o sen hälla ut allt i toan. 

Man måste dock vara 2 st för att få det att funka.

Sen in i duschen o spolar av men då är det ju inget skräp kvar i själva bottnen utan bara att man duschar ur typ hår som fastnat på kanterna :)

Kanske kan vara ett tips, om det funkar för er, på vinterhalvåret alltså :)

Linnea Adler

Fridaaaa
1

#5 Nja, jag vill helst inte fixa med sånt i duschen nämligen, inte sambon heller. Så får skura på annat vis så gott det går på vintern och ute så länge som det går. Har dessutom stora burar så skulle bli väldigt bökigt också.

Sambon är inte så hågad på att hjälpa till med sånt heller, jag som har ansvaret för det 😛 Men det fungerar ändå, dock blir det främst med vatten då ättika luktar så himla starkt inomhus xD

Svado
1

#6 I know the feeling ang sambos som inte vill hjälpa till, min har dock inget val ;) 

Det gäller att uppfostra sina sambosar så dom gör som man vill 😎

Linnea Adler

Fridaaaa
0

#7 Haha han hjälper gärna till viss del men inte vid rengöring helst 😉

takykardi
0

Tack för svaren! :)