Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: presentationer
Läst 570 ggr
Dominic340
1

Nu har grisarna Blixtra och Åska kommit! ^^

Idag på FM hämtade vi hem dom små liven! Blixtra e en virvel/långhårs pet, den roligaste jag sett på Länge! 😂 bakdelen är långhår och på ena sidan e det virvlar xD Åska däremot e släthårig och brun/vit 🙂

Än så länge  e stackarna livrädda men jag hoppas de inser att här hemme finns det inget å vara rädd för. Kommer att ta kort på dom när dom väl visar sig så håll ut.

Kolla in min nya blogg som handlar om mig och min hamster Willy The Killer

http://willy-the-killer.bloggplatsen.se/

Misarn
0

Bilder är ett måste :-)

Svado
1

Åhh så spännande! Tänk att jag fick vara med o "namnge" ett marsvin :)

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

Dominic340
1

#1 Jajjamän imorgon dyker det nog upp bilder, för marsvinen har redan börjat vänja sig och har ätit både grönsaker och hö och maskrosblad samt uträttat sina behov :)

Kan säga att den ena e en riktig slöfock(å enligt f.d ägaren så var den ena slö och den andra mer nyfiken och framåt det märktes också av efter kvällen 🙂

Sedan så upptäckte dom Oj vi har ju varandra efter dom gjort sig hemmastadda så då fick man se lite av deras flockbeteende! Väldigt häftigt och fascinerande å se hur två marsvin beter sig emot varandra <3 Verligen en upplevelse fattar inte vf en del bara vill ha ett marsvin för det första så mår ju inte grisarna bra av det å bara vara en för det andra så går man ju miste om att se marsvinens naturliga beteende och ett naturligt beteende kan dom bara få av exempelvis en artfrände.

#2 javisst det e  väldigt spännande ^^ ser fram emot morgondagen då jag förhoppningsvis kan introducera mig lite mer för marsvinen. Du gav verkligen bra tips på namn och bättre kan det ju inte bli nu när sommaren drar igång och sommar = blixtar och åskoväder….dessutom har den ena marsvinet lite svart färg(mörka moln) och den andra e lite ljusare med bruna inslag(ljus som en blixt) :)

Kolla in min nya blogg som handlar om mig och min hamster Willy The Killer

http://willy-the-killer.bloggplatsen.se/