Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 427 ggr
Thowas
0

skinny färger

Nån som är bra på det här med skinny?   skulle gärna vilja veta lite olika färger/teckningar på skinny. vad är populärast och ovanligast?

jag tycker inte man ser helvita så ofta men jag kan ha fel.

Är skinny svår sålda eller stor åtgång på dem?  verkar som uppfödarna blir av med dem direkt..   

gärna bilder på de olika färgerna :)

chokladtassen
0

Tror det är lätt att bli av med dom. Man kan ju inte köpa dom i djuraffärer liksom 😃

Checka in @gnagarboden på instagram Skämtar

Svarttusch
0

Det finns en viss åtgång på Skinnys kan jag tänka. 

Det är så mycket annat att tänka på med skinny att jag vet inte hur många som färgavlar på skinnys. Eftersom färgen inte alls bedöms på utställning lägger man mer tid på att få till rätt behåring osv. Sen finns det självklart de som färgavlar, men med så lite päls så är det inte så roligt kanske. Jag vet att dalmation har varit någolunda vanligt. Agouti tycker jag de verkar vara en hel del av också. Det finns även himalaya som jag tycker ser riktigt fräsigt ut på en skinny! Swanes uppfödning har det, otroligt snyggt! 

Men som sagt, jag tror de flesta uppfödarna väljer att fokusera på att få till rätt behåring osv framför en speciell färg. Men det är ett antagande jag gjort, inget jag kan svära helt på :)

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Thowas
1

jag har ju bokat en helvit tjej, men såg en riktigt snygg en på facebooks köp och sälj marsvin. den hade typ prickar. riktigt häftig

idipidi
0

Från allra första början så var alla skinny PE White. ;) PE White och relativt otecknade himalaya var väl i princip vanligaste färgen för tio år sedan. Sen har man avlat in många andra färger också.

Cahira
0

Ser otroligt många svarta i en UK grupp på fb. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.