stronghold
Innan jag ställer frågan så börjar jag med och säga att jag är ny här. Och ber om ursäkt om denna frågan redan finns eller liknande. Jag köpte hem ett marsvin från djuraffären och fick sen in till veterinär och fick stronghold utskrivet till han. (Köpte ett då jag ska köpa ett annat från uppfödare) jag har gett han 2 behandlingar, så är en kvar. Jag hade tänkt tvätta honom när den sista behandlingen är gjord. Men är inte helt säker hur länge jag ska vänta med och tvätta honom så den sista dosen inte hinner verka. Hur länge ska man vänta tro?:)
Så här står det på fass.se (där massa läkemedelsfakta är samlad)
Skall ej appliceras när djurets päls är blöt. Effekten försämras dock inte om djuret schamponeras eller om pälsen blir genomblöt, om 2 timmar eller mer förflutit efter behandling.
så står det för hund skall jag tillägga
Undra vad skillnaden är D:
#3 Finns ingen för marsvin, så därför skriver man ut för hund/katt. 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Japp. Läste det oxå :) trodde det var skillnad med tvätt efter dosering osv du menade :) gav han den sista igår men han kliar sig fortfarande. Läst att det blir så efter behandlingarna men lätt och bli nojig att det inte hjälper. Speciellt när han behöver en kompis och ska ej skaffa en tills han är "frisk" får lite dåligt samvete att han är själv 😯