Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 751 ggr
Eulwen
0

Namnhjälp önskas! :)

Jag har lite tråkigt och försöker hitta på ursäkter att inte göra det jag borde göra, så nu kör vi en namntråd! 😃

Här hemma har Vanilj gått och blivit på tjocken (🥳) och om ganska så precis fyra veckor borde det komma små bebisar. *peppar peppar ta i trä*

Detta blir min G-kull. Mamma heter Narnias Vanilj och pappa Flockdjurs Antabus. Ungarna kommer vara släthåriga och trolgen svart/vita (magpie, fox, "foxipie"). Eventuellt kan det komma någon i choklad/vitt men inte säkert, det beror på om Antabus är bärare eller inte.

Så… Antabus, Vanilj, G-kull… jag tänkte mig Godistema!

Godisnamn som börjar på G?

Trist nog kommer jag inte på ett enda… 🤓 

Gör ni?

[AmandaBorg]
0

Geisha! :)

Maja Granström
0

Godisbiten?

Glass?

Eulwen
1

Geisha är bra! 🙂 Den skriver jag upp. Och hoppas det slinker ut en liten chokladtjej…

[AmandaBorg]
0

Gräddkola och geléhallon också, men är kanske inte de finaste namnen.. 8)

Eulwen
1

Geléråtta kanske…. 😉

idipidi
0

Grön groda. :p

[AmandaBorg]
0

#3 Ja, Geisha tycker jag är megagulligt! 😍 (ursäkta om inte smileyn syns) #5 Haha, väldigt passande!

Eulwen
0

#6 Haha! Den var bra. Men får ju bara ha ett ord än så länge. :)

idipidi
0

Just ja! Det kanske är tur…

Eulwen
0

#9 Ja det är det. Vänta bara… 🤐

Nämen förslag på bättre teman tas också tacksam emot!

Arinah
1

Annars är ju Antabus en medicin, du kanske skall ta medicinnamn. Gabapentin är ett förslag, Gonapeptyl ett annat (fast inte så gulliga och kanske dåliga förslag) :D Det verkar vara ganska dåligt med godisnamn på G. Vanilj är en bakingrediens. Andra ingredienser ex Gryn, det är mera gulligt.

chokladtassen
0

Gummibjörn 😃

Checka in @gnagarboden på instagram Skämtar

Splitter
0

Bakelser kanske…?😊

Never look down on someone unless you're helping them up ~

Eulwen
0

Grynet är gulligt!

Mediciner känns lite för kliniskt. ;)

Det var en svår bokstav att komma på tema på… Om namnet dessutom ska börja på G vill säga!

[AmandaBorg]
0

Du skulle kunna ha kändistema? Då finns det oändligt med namn. 😉

Farwuq
1

Gelé och Geléantina.

👍

Är något annorlunda namn, men gulliga namn.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[AmandaBorg]
1

Frukt och grönt - Granat, Grape, Guava, Gurka, Goji. 🙂

emmaaslund
0

Vill du ha godissorterna på bokstaven G, eller räcker det att man följer temat? Jag har några som inte börjar på G men som jag tycker är roliga :) Tubble (som tuggummit Tubble Bubble), Fruxo, Ahlgren, Salmiakki, Viol, Skumbanan & Filidutt.

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

Eulwen
1

Skumbanan och Filidutt…. 😃

PiggieVille
0

Eller kör på alkohol (sprit/vin/likör etc)tema? Har ju en klar koppling till antabus ;) och en del sprit sorter är smaksatta.. (Vanilj)

Arinah
1

Glögg Gin och Genever? #20 tema var riktigt kul :D

Eulwen
1

Groggtema har jag funderat på men de roligaste namnen faller bort pga att jag bara får använda ett ord. Wiki waki woo Bahama Mama Galliano hot shot Banana Banshee Shandy Gaff Men neeeeej… :/ De får jag väl spara på.

PiggieVille
0

om man tar alla olika sorters (alkoholhaltiga) drycker och drinkar, så kan följande kanske funka som namn:

galliano, glen, grant, glenfiddich, glendronach, gibson, gordon, gilbeys, grappa, gimlet, ginger, granruska, guiness, greven, gaymer

och nej, jag är inte så duktig på det här med sprit och drinkar 😉 men google är 😃

Arinah
1

#23 Nu kanske jag snor namntemat, bra namn :D

emmaaslund
2

#24 Alkoholhaltiga drycker är vårt rextema ;D Det är ett himla tjusigt och bra tema :)

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

PiggieVille
0

ja, det finns en hel del namn att välja på :)

Farwuq
0

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Eulwen
1

Nu vet jag! 😉

Bara att invänta födsel då så jag får presentera de små rackarna.

godisgrisen
2

Godisgrisen😉

Eulwen
0