Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 1734 ggr
Sofia54321
1

Creamfärgade marsvin

Hej! Jag tycker att creamfärgade marsvin är jättefina. Jag tycker också att det är fint med cream och vit. Är det någon som föder upp, eller vet någon som föder upp sådana marsvin? Kanske nonself eller self? / Sofia

Trollevi
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en self De white hane som är född 12 maj som kommer bli till salu. Finns i v götaland, Vargön,

www.trollvinge.webnode.se

Trollevi
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Finns även en lakeland kille i kullen som ska säljas

Sofia54321
0

Det var lite för långt för mig att åka, men han var jätte söt!

Svado
0

Hur kommer det sig att lakeland bebisen är lockigare i pälsen? Har också en lakeland här hemma, en ett årig hona o hon är lite "sträv" i pälsen, är det något som alla lakelands är?

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

Fialotta89
0

Jag kommer få bebisar som är cream eller dew inom en snar framtid hoppas jag :) Honan är jättetjock iaf. Finns lite mer info på hemsidan. Transport brukar gå o ordna.

http://caviepaw.hemsida24.se/

Trollevi
0

Sofia, var i landet finns du då?

Sofia54321
0

Jag bor i Stockholm #6

marsvin-90
2

#4 Lakelands föds oftast lockiga i pälsen, de ska enligt de flesta uppfödare vara lite mer åt de sträva hållet i pälsen. De har ingen rasstandard ännu så de kan egentligen se ut hur som helst. Men de brukar födas mer eller mindre lockiga eller åtminstånde vågiga i pälsen. ju mer lockig den är när den föds så brukar den bli strävare när den blir äldre, ju mindre lockig desto slätare blir den o mindre sträv när den e äldre. Men e bara vad jag märkt på mina ungar, kan ju va olika.

Trollevi
3

De är en stor marsvinsutställning 5 juli i Uddevalla och de går att ordna transport till sthlm i samband med den då folk från sthlm ska dit. De brukar ta en hundring i transporthjälpspeng. Bara ett tips. Kan va behjälplig om du är intresserad. :-)

Eulwen
1

Kan tipsa om Neo's marsvin som precis är på väg att börja föda upp cream m.m. och finns i Uppsala. Hon har precis fått hem ett litet gäng med fantastisk söta selfar! Väntar dessutom en kull där det kan komma cream om bara några veckor. :)

http://neosmarsvin.webnode.se/

(Hemsidan är under uppbyggnad.)