Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: sjukdomarohyraskador
Läst 776 ggr
östergötlandstjej
0

två dog bara 3,5 år gamla

Hej, mitt första inlägg någonsin. Haft sjukt marsvin som gick bort för fem veckor sedan. Urinsten eller mer av en "massa" i blåsan visade det sig, efter fyra antibiotikakurer samt metacam utan bestående effekt avlivades han. Symptom var avmagring o smärta då han kissade samt att han luktade illa. Skött han enligt alla regler dukan läsa på nätet samt två marsvins böcker. Hemskt nog tog jag fel i skobutiken sist o köpte multi vitamin UTAN c vitamin, innan jag märkt detta hade det gått veckor… Det andra marsvinet helt opåverkat. Det kvarvarande fick en ny kompis, men efter Tre veckor bara han dog, fann honom en morgon, och kvällen innan varhan lös i magen o hade svamp kring munnen. Jag lade morotsbitar som jag som han kom o hämtade. Sen bara knall o fall. Jag mår då dåligt då dessa killar bara bott hos oss 1,5 år. Stort hål i magen av olycka…

östergötlandstjej
0

Oj stavfelen fanns en del av ursäkta,…

MrsGoldfire
0

Stackars dig! Så är det med djur, ibland är det svårt att veta varför de dör eller får en sjukdom.

Jag har bara haft mina 2 i knappt ett år och bävar för den dagen den första skuttar till de evigt gröna ängarna.😢

*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn…

Cahira
0

Beklagar. 🌺

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning. 
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.