Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettskötsel
Läst 410 ggr
michellepetersson95
0

kan man få marsvin rumsrena?

Jag får städa buren varannan dag då min lilla kille inte har någon specifik plats i buren för och kissa etc. Finns det något sätt man kan få honom och göra det på ett ställe så man kan ta väck det och ersätta med lite nytt istället för hela buren? :o (jag har endast en för att jag nyligen köpt honom och fick in till veterinären inte en vecka efter och fick höra att han har marsvinskabb. Och inte införskaffa en kompis förrens han är frisk.) -för de som säger att man ska ha flertal.

Fridaaaa
0

Marsvin är väldigt svåra att få rumsrena då bland annat de har så snabb ämnesomsättning om man säger så. 
Aldrig fått marsvin rumsrena däremot så ena mitt par marsvin skiter och kissar mest på ena sidan av buren: där höet & havregrynen är. Så mer lättstädat.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

philippazon
0

Försök att hålla maten på ett och samma ställe, sedan kanske du endast kan ta ut allt kiss och lägga bajset i en hörna av buren, så kanske han lär sig snart, om han får en bur kompis sen så kanske den är lite renligare av sig och den andra hanen följer det beteendet :)

»♛❣❣Hälsningar❣♛«