Välter ut vattnet
Hur ska jag förebygga detta? Har provat olika skålar men de lyckas välta alla! Det blir ju dyblött i den delen av buren så jag får byta strö oftast varje dag. Jag kan inte ha flaska till dem för det drar gärna sönder den och det är svårt att fästa i den buren. Finns det någon extra tung skål man kan använda? :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Vissa djuraffärer brukar ha väldigt bra och tunga skålar. Min erfarenhet är att marsvin gärna står med framtassarna på kanten av skålen när de dricker. Så en låg och tung skål är nog det bästa.
#1 Jag ska kolla efter en sån, typ hundskål eller? De brukar gnaga på kanten och "slänga" iväg den :/
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Jag har aldrig haft problem med tidigare massvis ang detta (har haft väldigt många då min bror och mamma födde upp) antar att dessa är ovanligt envisa xD
// Anka
Går inte att sätta fast på nätet/väggen en skål?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har en terracottaskål som jag köpt från teddytassen. Den har de aldrig lyckats välta.
http://www.teddytassen.se/webbshop/marsvin/matskalar/terracotta-matskal-250ml-534.html
#4 Nej, nätet är för högt upp. #5 Tack, ska kika på den!
// Anka