Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettminneslund
Läst 945 ggr
Splitter
0

Kremering?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag när jag kom hem från mormor och morfar hittade jag min Alice död i buren. Jag har varit med om marsvin som dött tidigare, men Alice död känns ändå på något sätt jobbigast. Hon var mitt första marsvin trots allt. Nu känner jag bara ångest över att lägga henne i en låda och begrava henne under jord som vi gjort med de andra. När vår katt och när våran hund hund dog kremerade vi dem och sparade deras una som vi sedan begravde. Kan man kremera ett marsvin? Och vad brukar det kunna kosta? Jag är jätte tacksam för svar..

Never look down on someone unless you're helping them up ~

emmaaslund
0

Jag beklagar, det är alltid fruktansvärt att förlora en vän.. :(
Hos djurkliniken jag har varit på kostar avlivning + kremering 420kr. Jag vet inte om man bara kan lämna in en kropp för kremering och därmed endast betala för det, men rent spontant så känns det ju som att det borde gå. Ring till din veterinär och fråga.

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

philippazon
0

Styrkekramar till dig🌺

»♛❣❣Hälsningar❣♛«

Svarttusch
0

Åh så tråkigt. Alltid jobbigt när ett djur dör, de blir som ju familjemedlemmar. 

Kremering är nog svårt att svara på vad det kostar. Det absolut billigaste är ju att kremera och inte få tillbaka askan. Ska man ha med sig askan hem också så blir det nog ganska dyrt. Kanske upp mot en tusenlapp. Det lättaste är ju att ringa din närmsta klinik och fråga.

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Splitter
0

Tack för alla svar! Jag ringer till en vetrinär imorgon och frågar! :)

Never look down on someone unless you're helping them up ~