Dubbelutställning Eskilstuna!
Jag lider av extrem utställningsabstinens och är så glad över att jag får möjlighet att åka till utställningen i Eskilstuna 24 maj! Stort tack till emmaaslund för möjligheten att sova över!
Med mig har jag min egenuppfödda Amidala samt Idefix Rory Gilmore som kommer från Ida. Bägge ställs i Pet :)
Vilka här kommer, och vilka djur tar ni med er?
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
Gäller det endast Marsvin eller addra djur? :)
Marsvin är väl inte udda djur? ;)
Hursomhelst, det är en vanlig marsvinsutställning, arrangerad av svenska marsvinsföreningen. Inga andra djur, tyvärr.
"Andra djur" tror jag det ska stå. 🙂
Jag har också abstinens och skulle jättegärna vilja ställa men jag har sjukt mkt att göra de närmaste veckorna och den 26e ska jag lämna in min c-uppsats (examensarbete). Så jag törs nog inte ens hoppas och tro att jag ska orka klämma in en dubbelutställning två dagar innan det! Tyvärr…
Alltså ibland undrar jag hur jag läser. Är helt säker på att jag läste "andra udda djur".
Jag kommer med sju stycken ställer i ras, pet och klippt långhår. Längtar!!
Jag ska eventuellt döma så jag ska dit och ska väl anmäla ett litet gäng också. Känns inte jättekul att behöva åka hem mitt i natten efteråt och jag hoppas att folk med barn inte känner sig allt för uteslutna (utst. beräknas sluta runt 23-24). Men jag har förstått att andra tycker att det är kul med kvällsutställning, så jag accepterar. ;)
Jag har med mig min 9 åring som hjälp hon lär nog somna gott på väg hem :)
Jag ska dit :-D Har sådan tur att min syster bor i Eskilstuna så jag och ett gäng ska sova hos henne. Som det ser ur nu så blir det fyra personer med tillhörande marsvin, syster och ev. pojkvän i en liten etta, det blir nog lite trångt XD Som tur väl är så slipper vi tåg denna gången iallafall, SM förra sommaren var minst sagt intressant att ta sig till för två personer och alla marsvin, hus och packning XD
Jag har inte riktigt bestämt vilka som ska med ännu men det lutar åt Dovv, Whomp, Chache, Yokan, Ai och Mozza. Dovv och Chache möter varandra men jag kommer inte kunna bestämma vem som ska med då de båda har olika fördelar och nackdelar som den andra inte har.
#8 åh då hoppas jag man får pussa på Mozza lite ♡
Klart du får! Bara hoppas att pälsen på hennes nos hinner växa ut. Hon blev biten för ett tag sedan och pälsen verkar vägra växa ut :-(
#6 Kvällsutställning och dubbel, slutar så sent?? Det hade jag missat. Där blev beslutet taget åt mig, jag kan inte åka. Synd…
#Lyan du åker väl med oss upp ? Sover i samma stuga som oss oxå ? 😎👍
I'll be there, såklart! Eskilstuna is the place to be! He He.. Jag och Erikam har inte riktigt bestämt vilka vi plockar med än, det är ju någon dag kvar tills anmälningstiden tar slut så ;)
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
#11 Beräknat att sluta så sent enligt kommissarien iaf. :-/ Tråkigt om du inte kan komma.
#12 Nej, jag och två andra samåker upp då det bara fanns plats för en i er bil
Men åh! ALLA ska ju åka på den.😕Jag jobbar och har redan tagit ledigt en jobbhelg i maj men jag VILL åka. Kanske jag tar ledigt då med.😉
Men åh kommer du Lyan! Då borde man ju kunna beställa hus och få där kanske? ;)
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
#17 Japp, jag kommer :-D
Jag hoppas kunna göra lite hus till utställningen men det är väldigt kort med tid. Jag har ett grönt garage, ett mintgrönt och ett rosa (kanske tingat) öppet garage, en ljusblå altan och ett ljusblått hus med marsvinsdörr klara. Vill du ha något annat så skicka gärna ett PM så ska jag se vad jag kan göra :-)

Jag kommer med två stycken i pet, Tokfia och Yes :)
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se
Lite OT, men jag måste fråga. Är det där Honey? :)
kanske är en dum fråga, men kan vem som helst gå och titta på en utställning? eller måste man vara föranmäld på något vis? Har aldrig varit på en utställning men skulle verkligen vara kul att se :)

#22 Japp det är Hill´s Honey Boy =) Han är 6 månader nu o ligger på 1000g min fina pojke!
#23 Ska du ställa ut måste du anmäla men vill du gå dit som besökare och titta är det bara att dyka upp! Ingen inträdesavgift eller nåt. :)
#24 Wow, biffig! :)
Okej =) nej hade inte tänkt ställa ut, utan bara titta! Vad kul! :)
Söker efter en skinny hane någon som har en fin till salu och kan ta med till Eskilstuna?
#27 Har du kollat med #20 ?
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Vart är utställningen någonstans? Jag skulle gärna komma och kika. 🙂
Är ni taggade nu då? :D Det blir min första utställning på länge så jag är lite lätt nervös haha :P
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Jag är skitnervös! Vi har ju väldigt lång resa här nerifrån skåne/blekinge och är inte alls förtjust i resor
Jag är supertaggad :D Vi tar med oss sju grisar så vi kommer minst sagt vara sysselsatta. Lyan, jag längtar massa efter att träffa Mozza :')
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
#33 Sju stycken! Oj då! Jag tycker det räcker med mina två haha :P Ni får säga till om ni behöver någon hjälp du och Erika :)
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Imorgon är det dags! :D
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Har inte hunnit förbereda nåt känns det som ångest!!! Blir sent inatt ;(
#36 Känner lite liknande. Har förvisso bara två marsvin, men jag har inte badat dem och måste ta öronen en gång till också. Men det ordnar sig nog :)
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Hoppas det. Blir 5 som följer inte 7. En skinny är full av fula bitmärken eller rättare sagt ärr. Plus en som måste äta upp sig lite
#33 Mozza hälsar att hon längtar också :-) Hon har badat, filat tassar, tvättat öron mm så hon är sur på mig nu XD
Jag kommer ha 5st med mig, hade anmält 6st men Dovv får stanna hemma då hon är lite tunn. Kommer också ha med mig Cavy Cats Purple Rain att återlämna till hans ägare efter att han har träffat min lilla Xíexie. Så nu får ni hålla massor av tummar på att hon är dräktig! (tror dock inte det :-() Blir tomt utan Purple, har fäst mig mycket vid honom trots att han bara har varit här en månad.
Ligger väl ganska bra till i tidsplaneringen, får se hur det ser ut innan kvällen är över :-P Har varit och handlat matsäck men glömde lite så måste bort till butiken igen -.-

Har inte hunnit med o förbereda eller packa alls ännu! Ska strax sätta fart, som tur är så ska bara 3 som ska badas o fixas. Sen blir det en ensam resa uppåt imorgon på 4 timmar. Synd de inte finns folk i närheten man kunde samåkt med istället, finns massa plats över i bilen.
Jag "tror" jag är färdig. Men ja, det är nog något jag glömt ändå ska ni se :P Men nu är det snart dags att sova så jag orkar upp imorgon, tåget går tidigt :P
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Sitter mest och väntar på att klockan ska bli dags att åka ;) Inte van vid att ha nära till utställningar och inte van vid kvällsutställningar, haha :D
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se
Hur gick det för alla? Här blev det 2 cert, 1 silverkort 1 plats i pets finalen samt 4 plats i pet finalen. 1 domarens favorit ;)
#43 var det du som hade med barnen och bland annat Snövit och Doris? :) isf var vi ju i samma klass på peten, jag hade ju med mig två små amerikanare :)
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Ja precis :) det var jag. Har precis anmält till sm spännande tror dock inte vi platsar där men värt ett tappert försök. Visst skulle du ge sonen ett marsvin? Hur gick det ?
#45 Vad roligt att hitta dig här med :) Grattis till er och era djur :)
Jo då det gick bra, han kom hem samtidigt som mig så han var överlycklig. Det är mycket han ska göra med "sitt" marsvin nu, som han istället för att döpa efter mamma bestämt ska heta "Sötnos" (och så är det en hane…).
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Hahaha så underara barn är. Du får ta med honom nästa gång :) harbokat sm å stuga nu ska bli spännande