ändringar i buren :) glada grisar
nu har jag byggt om lite i min nya bur & grisarna är faktiskt jättenöjda med sina nya hyllor & även att det precis går att gå under den ena tycker de är jättebra.. det blir ju lite känsla av en "halv tunnel"
:)
gick inte att ladda upp bild *suck* provar igen..
nej det fungerar ju inte *mummel mummel* försöker att ladda upp en bild senare då…
Vad kul :)
Mina grabbar tycker också det är jätteskoj när jag fixar i buren :)
- Mvh Emma
Vad skoj. Det är alltid lika kul med nya grejer, spelar ingen roll om det är en andvänd strumpa eller en upp frächad bur :P
Hanna
provar ladda upp bild igen…

Ja de ser verkligen nöjda ut:)
Vad fint det blev :)
Hanna
Jättefint ;)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
tackar.. :) de hoppar upp & ner & de till & med sover däruppe *s* men funderar lite på om man ska sätta till en ramp åt dem så att de inte skadar sig om de försöker hoppa upp när magarna väl blir större? (dräktiga)
#9 - Själv skulle jag nog ta bort hyllorna helt om det går dräktiga honor däri. Det kan ju inte var abra att hoppa runt för mycket då ^^' Men det kanske räcker att sätta ramp upp?
Hanna

FINT :-)
Och jag säger tvärt om - allt som får dräktiga honor att röra på sig är bra. Men hur höga är de högsta hyllorna då?
#12 - Haha ^^
Isf. Magda, strunta i mitt meddelande. Ida har ju fött upp ett par fler kullar än jag ;P
Hanna

Jag tycker inte att honor ska kunna hoppa upp på hyllor, plankor och liknanade när dom är högdräktiga, alltså någon vecka innan ungarna kommer. Men annars är det som Ida skriver bara bra att dom rör på sig.
Men som du skrev, sätt gärna en ramp så att de kan gå upp där istället, det räcker annars ;)
Att ha hyllor/hus till dräktiga honor tycker jag inte är några som helst problem.
Precis som idipidi säger så är "allt som får dräktiga honor att röra på sig är bra".
Hade själv en "klätter apa" som fick 4st stora ungar, hon hoppade upp och satt och åt hö på "hustaket" nästan varje dag enda tills hon fick sina ungar.
Ibland så undrade jag faktiskt hur det var möjligt för henne att komma upp där=P
Bilden är på den honan när hon är på dräktighetsdag 67.

#15 shit vad stor :O
den högsta hyllan sitter ca 18-20 cm upp, men där de hoppar upp är 10cm..
har satt dörrmatta som halkskydd på hyllorna & den hyllan som sitter högst upp är minst dubbelt så bred som själva "gånghyllan" som jag satt lite snett uppåt mot den andra hyllan för att de inte ska behöva hoppa när de väl är uppe på den..
#15 - Shit :O Och hon hoppade? Hur kunde hon ens komma frammåt ;P
Hanna

så fint marsvin starlight. ;))
#20 - Det är en del ändå ;P
Hanna

hon är ju stor ändå hihihihi. lycka till när bebisarna kommer ;))