Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettaktivering
Läst 728 ggr
Svado
0

Behöver lite tips på burinredning.

Hej alla glada marsvinsgalningar :)

Jag har fixat så mina två (snart tre, o i höst snart fyra/fem) marsvinstjejjer bor på en stor golvyta på sisådär 10kvm. Men jag är helt tom i skallen när de kommer till idéer på VAD man kan möblera med.

Vad gillar marsvin? Förutom uppenbara saker som tunnlar/hus. Klättrar de mycket? Ska man bara ha ett gäng olika tunnlar o hus eller finns det annat smått o gott man kan lägga in i hagen åt dom?

Tips o idéer på sådant som marsvin generellt gillar o som jag kan prova. Obs, helst inte megadyra saker från exklusiva affärer utan mer, ja, vanliga grejjor, kartonger eller träbitar eller nåt, som ni har erfarenhet av som är bra o roligt åt marsvin.

Tusen tack på förhand!

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

philippazon
0

Du kan googla på "marsvins mys säljes" (om du inte ville dig på att sy själv), mjuka fleece bäddar brukar vara uppskattade och annat mysigt och mjukt. Om du redan har ett hus i busen kan du bygga en trappa upp till taket med hjälp av stenar, eller (har jag för mig) att de tycker det är skönt om man bara lägger en tegel sten nån stans u buren, har för mig att det filar klorna lite samtidigt som det är skönt för dom att svalka sig på. Annars ta en titt i denna tråd : http://marsvin.ifokus.se/discussions/4ed76fa9d4ebea257e00ab6e-bild-pa-stor-berikad-bur-till-redovisning?4d7123f7b9cb462141044e3b-3 - där fint det bilder, kanske du kan få lite inspiration där :) Rätta mig gärna om jag sagt något felaktigt ;)

»♛❣❣Hälsningar❣♛«