Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: beteendehantering
Läst 863 ggr
älskarkaniner
0

hur tama kan dom bli?

Hur tama kan marsvinen bli? Kan man hålla på med dom för mycket? Hur tama är era marsvin?

*~HamsterHamster~*
0

De kan bli väldigt tama, men först vill jag veta vad du menar med tam? klart att man kan hålla på för mycket med dem :) men det varierar från individ till individ, vissa hatar att bli klappade och ompysslade och vissa gillar det. Det beror på marsvinets personlighet ;)

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

älskarkaniner
0

#1 jag menar hur lätta de är att ta upp från buren m.m. ja det har jag märkt jag har två marsvin och det ena hatar att bli uppbärd och bli klappad medans den andra är hur snäll som helst. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra för det ena blir aldrig tam jag har förökt jätte länge men det går inte hon är fortfarande väldigt rädd och springer iväg när jag försöker klappa henne osv. Sen har jag en till fråga vad är ert bästa tips för att få marsvin mer tama och då menar jag att kunna ta upp dom från buren?

millib
0

Ge mat från handen, klappa dem ofta i buren, lugna rörelser, jaga dem ej. Ha dem ofta i knäet. Som sagt. Har haft några få som ej tycker om att bli just burna men allt annat är ok…

// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/

bohan85
0

min ena hona kliver upp med frambenen i min hand när man skall lyfta upp henne medan två andra av mina marsvin är svårare att ta upp men väldigt mysiga i famnen.

Jag tror som andra skrivit att det beror mkt på personlighet.

älskarkaniner
0

#3 aa det försöker jag med men det går inte att ta upp henne eller klappa henne hon springer bara iväg. #4 oj då är det ju jätte lätt att lyfta upp henne. Sen är hon inte så jätte snäll mot det andra marsvinet hon försvarar väldigt mycket tex om honä är inne i det ena huset och sen vill den andra också komma in dit då håller hon på att kurra vänder rumpan imot henne och ibland kissar hon på det andra. Är det något jag ska göra åt det ska jag låta henne bo själv?

polka grisen 7
0

Ta inte upp och stressa henne inte i onödan. Om du har henne i knäet ha den andra där också så känner hon sig trygg och ta upp henne först och inte den andra först det har funkat på minna marsvin. Lycka till:D

polka grisen 7
0

Ta inte upp och stressa henne inte i onödan. Om du har henne i knäet ha den andra där också så känner hon sig trygg och ta upp henne först och inte den andra först det har funkat på minna marsvin. Lycka till:D

älskarkaniner
0

#7 okej tack så jätte mycket det var väldigt smart att ha båda i knät jag brukar ha det ibland men oftast tar jag upp dom en och en