Kanin eller marsvin?
Hej frågar samma som på kanin iFokus ni som har både kaniner och marsvin vilket låter mest om nätterna? Vilket djur är jobbigast att ta hand om? Vill ha en kanin men mamma tror att kaniner låter mer o. Nätterna och låter mer allmänt än ett marsvin.
Har både marsvin och kanin och det är marsvinen som låter mest 😉 De skriker, kuttrar och småpratar medan kaninens största ljudkälla är när han stampar med bakbenen i golvet eller får för sig att tugga på gallret.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Om du vill ha en kanin så ska du ju inte skaffa ett marsvin, tycker jag. Jag skulle tro att marsvin låter mer, de skriker ju ofta efter mat. (utgår från mina) Kaniner låter inte på det sättet. Dock låter inte mina marsvin så ofta på nätten, då är de för det mesta tysta.
Jag tycker inte man ska se det som vilket av dem som är jobbigast att ta hand om, då kanske man inte ska skaffa någon av dem. Både kaniner och marsvin kräver tid, engagemang och tålamod, i alla fall om man vill ha dem tama. Annars så är ju allt de kräver mat, en (stor) bur och rengöring av den.
Minna marsvin låter nästan ingenting om nätterna dock har jag inte kanin men har en kompis som har kanin och som inte kunde sova när den stod där inne fast det är ju olika från individ till individ.
Minna marsvin låter nästan ingenting om nätterna dock har jag inte kanin men har en kompis som har kanin och som inte kunde sova när den stod där inne fast det är ju olika från individ till individ.
Jag har marsvin och kanin, tycker att kaninen låter mest. Marsvinen är för det mesta i sin koja och då och då kan de springa runt medan kaninen både grävde, bet i galler, sprang runt i buren. Usch! Haha, kunde inte sova och hade ont i huvudet varje morgon.. Men det är säkert olika från kanin till kanin då detta var en extremt energifull kanin. Men ja, jags äger att kanin låter mest! :)
Be the best version of you.
- Zoella
Tack för alla tipsen :) vill mest försöka visa min mamma och pappa att alla djur låter på sitt sätt beroende på. Kommer antagligen inte få ng kanin.
Jag tycker personligen att marsvin är mycket trevligare en vad kaniner är. Jag upplevde i alla fall att kaninerna levde sitt eget liv och bet och var mer aggresiva, marsvin är i mitt tycke, mycket lugnare och trevligare, visst kan de vara pigga och glada, men djagtycker i alla fall att marsvin är mycket trevligare.
»♛❣❣Hälsningar❣♛«
#2 jag vet hur man tar hand om ett djur. Har ghaft katter,hundar,hamstrar,fiskar men det är bara det att jag vill visa min mamma att kaninen kan vara lika krävande och låta lika lite som ett marsvin om man tränar dom.
#7 Fast alla kaniner är inte aggressiva. Det är helt olika från kanin till kanin och under aggessiviteten kan det ligga en hel del saker som osäkerhet, rädsla, att kaninen inte trivs, eller att den bara är lite småsur. Det är absolut inte så hos alla kaniner! :)
Be the best version of you.
- Zoella
#7 Trist att du fått sån fel bild av kaniner. Långt ifrån alla kaniner är aggressiva och är som med marsvin: Man avlar inte på aggressiva djur.
Men överlag tenderar kaniner att bita lättare än marsvin om de blir rädda eller så. Har kaniner & marsvin, sällan blivit biten av varken marsvin eller kaniner.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag menade absolut inte att alla kaniner är så. Men efter vad jag läst här och upplevt själv (som du sa) tenderar kaninen att bita oftare en marsvin. Eller hur jag nu ska uttrycka mig :-) Jag gillar i alla fall marsvin mer. Det är min åsikt och den står jag fast vid :-)
»♛❣❣Hälsningar❣♛«
#11 Ja om de blir rädda eller har ont, men inte annars, precis som marsvin 😉
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Okej alla har väldigt olika åsikter men tack för alla åsikter osv :) kommer nog inte få någon kanin tyvärr. Marsvin är inget för mig så får väll helt enkelt skita i det :'(