Bokhylle bygge
Hej, jag håller på att bygga en bokhylle bur av en billy bokhylla. Är klar med själva bokhyllan förutom att sätta in plexiglas, så ingen plastmatta är i än. Men botten är ju så tunn och ligger ju inte plant på golvet (ca 1 cm ifrån) så om man lägger tyngd på den så sjunker den ner. Blir som ett stopp i bygget för har ingen aning hur jag ska göra. Nån som kan hjälpa? :)
Jag funderar själv på bygga egen bur till dotterns marsvin och mina planer på ditt problem har vart 2 st. Ena är ta dom hyllor man tagit bort och sätt dom på baksidan med lite mellanrum. 2 köpa en plywood och ta bort den baksidan som är/eller ha kvar baksidan + ta plywood bakom/under. Jag har tänkt sätta hjul eller ben på buren därmed vill jag ha stabil botten och sätta hjulet eller benen i :)
Jag har använt överblivna hyllorna för att förstärka bottnet som #1 också tipsade. Har hjul under och även en annan bokhyllebur med ben ännu ovanpå den första buren. Håller bra! :)
Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)
Jag köpte mdf-skiva och struntade i fiberbaksidan. Sedan la jag linoleumgolv i botten och på sidorna, så att jag slipper se hålen.