Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 881 ggr
ratuoi
0

Bör jag oroa mig?

Som vissa kanske vet så har jag 2 marsvinshanar som bråkat så pass mycket att jag blivit tvungen att sära på dem. Jag har varit i Norge i en vecka med marsvinen och vi kom hem igår kväll. Självklart så hade jag marsvinen i två olika transportburar men under varje dag i Norge så tog jag med mig marsvinen ut på gräset eller stranden. De gick tillsammans och följde efter varandra i timmar utan att bråka. Jag har idag satt båda hanarna i hagen i mitt rum för att testa och se om de kommer överens eftersom det gick så bra i Norge. Innan jag satte in dem i hagen så badade jag båda två och jag såg till att de har två av allt de behöver för att undvika bråk. 2 hus, 2 toaletter, 1 vattenflaska och 1 vattenskål, 2 skålar med pellets och havregryn samt två ställen med hö. Jag har dock bara ett fat med gräs och grönsaker, bör jag ha två av det med? Hittils har det ena marsvinet ridit lite på den andra hanen men blir någon sur så backar det andra marsvinet undan. Jag kom nyss in efter att ha varit ute med hundar och råttor, och när jag kom in så verkade marsvinen jätteglada. De pratade, nästan skrek, och sprang runt, skuttade och hoppade. Vad tror ni? Bör jag hålla mig vaken resten av natten och hålla koll? Det jag är jätterädd för är förstås att jag skulle vakna och hitta det ena marsvinet ihjälbitet.

Medarbetare på Social fobi iFokus

JonnaCecilia
0

Lite sent för att svara på din fråga men hur gick det? :) Har haft problem med mina grabbar också, nu har de gått ihop 4 dygn och det blir bättre och bättre. Var jättenervös första natten, drömde mardröm inatt att de rivit hela buren och försvunnit men ibland måste man nog ha is i magen. De har fått lite skrapsår men nu har de nästan helt slutat att klappra tänder och hugga mot varann aggressivt. Tror utevistelsen för dina gjorde att se bondade, alla potentiella faror fick dem att inse att det är tryggare tillsammans ;)