Svinen välter huset!
Hahaha.. alltså varje dag har dom vält sitt hus uppochner… då kan dom ju inte gå in i de! stackarna. Göra era marsvin oxå så? vad kan jag göra för att förhindra detta 😮??
Har trähus och "pusselhus" (plast), dem kan de inte välta.
Vad har du för hus som de lyckas välta? 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 ett sånthär http://djurmaxi.se/smadjur-smadjurshus-trahus-marsvin-p-1497.html (länk till bild)
Men funderar på att köpa ett sånt där trähus i tjockare mörkare trä. Vad dom nu heter… dom väger nog mer
Mina välter också sina hus ibland om det är lättare hus. Du får köpa tyngre bostäder, annars är det såklart de har lajbans med husen :)
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
Lägg en tegelsten på taket av huset då? 😉
Checka in @gnagarboden på instagram 
Men hallå, dina marsvin är ju clearly någon sorts avant garde inredningsarkitekter och så vill du hindra dem i deras konstuttryck! :O
mina buffar på husen oh flyttar trätunnlarna :)
ja tar de mer som att de vill möblera om lite efter vad de tycker och känner :)
Jag har kartong hus till min bävrar.dom som man har marsvinen i när man köper dom.Dom välter dom på 10 sekunder om dom vill.
#7 HAR DU BÄVRAR HEMMA? Fy vad coolt!!
»♛❣❣Hälsningar❣♛«
#7 Marsvin i när man köper dem? Jag har transport till mina marsvin när jag köper dem ;)
#9 om man köper dom i en djuraffär får man dom i en kartong….
»♛❣❣Hälsningar❣♛«
#10 Beror ju på djuraffären (alla tar inte det i kartong) samt om man har transport eller ej.
Nu köper jag aldrig från djuraffär men skulle ha transport med 🙂 (viktigt att planera sina djurköp anser jag).
Vi kan väl försöka att vara on topic. TS undrar vad man har för hus, inte om man ska ha med sig transport till djuraffären….
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
Går inte att ha som sitthylla för kaniner? De sitter ju fast men blir samtidigt att skydd för marsvinen?
Spelar det någon roll om de vänder på husen? Vissa marsvin tycker om att göra det.
#11 Jo självklart att man bör transportera dom i transportbur och ha transport bur med sig, men vissa (eller de flesta) som köper från djur affären är rätt okunniga och så.. Men jag köper inte heller från djur affär bara vet att det är så och ja vissa djuraffärer tipsar ju köparen om att köpa en transportbur samtidigt som köper av djur (medför att tjäna pengar antagligen) :) sorry om det var lite luddigt!
»♛❣❣Hälsningar❣♛«
Hahahaha nån som skrev att h*n har bäver??? menar du allvar? BÄVER!? XD