Jobbigt läge..
Nu är det såhär att det var tänkt att jag bara skulle ha 2 marsvin kvar. Men för att göra en lång historia kort så blev det 1 hona och 1 hane kvar jag hade. Honan fick en kull med 2 honor och jag har fäst mig något enormt vid den ena honan och så min hane.
Men jag ska ju antingen ha 2 honor eller 2 hanar. Så jag vet inte vad jag ska göra.. Behålla tösen med en hona eller köpa hanen en kompis och behålla dom..
Kastrera vill jag inte göra (detta kanske låter konstigt) för jag tycker hanens pungkulor är så gulliga 🤪 När han springer och vickar på rumpan *-*
Förlåt för rörligt inlägg men vad skulle ni gjort i denna situationen?
Checka in @gnagarboden på instagram 
Köpt en varsin kompis om jag varit väldigt fäst vid båda.
Eller omplacerat/sålt ena och köpt kompis till den andra.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
1 Mhm.. Är ju så otroligt fästa vid dom båda men ekonomin tillåter mig inte att ha 4 marsvin :(
Då är ju frågan om jag ska ha hanar eller honor? :/
Vill helst ha hanar (hehe) Men bebishonan känns verkligen rätt för mig också..
Jobbigt läge.. Det kanske är säkrare om hoborna redan sitter med varann, tänk om två hanarna början bråka :/ Hoppas allt löser sig :)
»♛❣❣Hälsningar❣♛«
#3 Hanar brukar gå bra att para ihop om båda är bebisar eller 1 vuxen+ 1 bebis. Brukar fungera helbra, själv gjort det många gånger.
Aha :) Okej. Bara hört att en del fått problem med det. :)
»♛❣❣Hälsningar❣♛«
#5 De kan småbråka och så vid "slyngelåldern" osv. men har själv tre hanpar nu och haft betydligt fler i olika kombinationer och är enbart 1 par jag fått dela på som inte fungerade ihop, men de fungerade bra med andra sen :)
Jag kanske ska påpeka att jag ska ta en till kull på honan nu i juni.
Så jag ska nog spara honan med mamman och vänta och se vad som kommer ut ur mamman :)
Hanen kommer få en kompis snart så oroa er inte.
Om du bara ska ha två marsvin så behåll mamman och den ena lilla honan som du sa och sälj hanen och den andra lilla honan.Varför ska du ta en kull till och riskera honan när du ändå bara ska ha två marsvin? Eller spara hanen och köp en liten bebishane till han och sälj honorna =)
Jag vet inte vad jag tänker med.. Är så förvirrad, allt jag tänker på är honor eller hanar. Hanar eller honor? :(
Men jag frågar ju om jag ska ha honor eller hanar då blir det ännu mer förvirrande när man får '' spara honorna eller så sparar du hanarna'' som svar 🤪
Jag skulle spara honorna =)
10 Jo, jag tror det lutar åt det hållet. Kommer göra ont i hjärtat att sälja min fina kille. :P
Jag funderar lite på det ekonomiska. Det är inte speciellt mycket dyrare att ha 4 marsvin. Man kan hålla nere matkostnader och köpa spån och annat i större volymer. Möjligen veterinärskostnader, men risken är knappt större att ett djur insjuknar om man har 2 eller 4. De är heller inte så mycket mer jobb.
Eftersom du är förtjust i både hannen och honorna, så slipper du välja. Men om det verkligen verkligen inte går, så sälj hannen och avstå från att ta kull. Du riskerar annars att sitta med flera osålda småhannar som växer samtidigt som du har hannen osåld.
Kastrera o behåll dom hanen med, dom är även söta utan pung 😉
Jag har 2 hanar och vadå pung?Har jag honor?
#14 Haha.. Du är rolig
Medarbetare på Social fobi iFokus