Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: sjukdomarohyraskador
Läst 787 ggr
Lundqviist
0

Snälla hjälp? vad är detta? (bild)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad kan de på bilden vara? Vad tror ni och vad ska jag göra för att få bort det, är det torr hud bara, eller är det något annat? någon som vet? Känner mig värdelös som inte har sett detta,

Båda mina 2 marsvin har detta, men den på kortet har mest, Det sitter vid rumpan.  Mitt andra, har inte alls lika mycket.  

Hur kunde jag inte ha märkt detta tidigare..

~ 

battlecruiser12
0

Har ingen aning vad det kan vara men vi får hoppas du får hjälp snart.

Skulle kunna vara skabb men är inte helt säker.

Min Youtube-Kanal: TheBattlecruiser12
----------------------------------------------------------
Heter battlecruiser12 i de flesta spel jag spelar. 🦸‍♂️

Lundqviist
0

Jag tänkte också att de har kunnat vara skabb, men jag ser inte direkt att dom kliar sig, men ska kolla egendom riktigt noga om de finns sår på dom. Är det någon som vet eller har ett förslag på vad det kan vara? Tacksam för alla tips jag får.

~ 

emmaaslund
2

Testa att bada igenom dem ordentligt och skölj ut schampot noga. Använd något milt schampo och torka dem torra efteråt. Jag är ingen ohyresexpert men om jag ändå ska uttala mig så kan jag inte se någon direkt koppling till någon Ohyra. Kan vara mjäll, död hud eller schampo som ligger kvar. Börja med ett bad, är mitt råd.

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

Lundqviist
0

tack så mycket. Ska göra det, ska genast göra det imorgon! Tack så mycket, dom verkar inte störa sig på det direkt. inte vad jag har sett, har inte sett att dom kliar eller något. Vad för schampo skulle du rekommendera?

~ 

chokladtassen
0

oparfymerat schampo brukar jag använda :)

Checka in @gnagarboden på instagram Skämtar