Oxbow Cavy Cuisine
Jag har funderat..jag har ju två vuxna marsvin, och fem växande i samma bur, dvs. samma matskål, jag har ju Cavy Cuisine till allihopa, Cavy Performance funkar ju inte för dom vuxna..vad är den eg. skillnaden, kan det skada dom växande att äta Cuisine?
Helena
puttar upp
Helena
nej pelletsen i sej kan inte skada marsvinsungarna, men då den är kalkfattig så ska du tänka på att ge dom kalkrika grönsaker som tillskott ibland.
Jag är ganska bra på sånt, annars, men vad i grönsaksväg innehåller mycket kalk?
Helena
Skillnaden är att Performance innehåller mer kalk, fett och protein som växande, dräktiga och digivande marsvin behöver. Bättre för unga/dräktiga/digivande att äta Cuisine än vuxna att äta Performance.. :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Mm, jag tänkte så också, det är ju mer kraft i Performance också, just för att dom ska lägga på sig och kunna växa.
Helena
Så om jag har både vuxna/äldre marsvin i en bur tillsammans med yngre som fortfarande växer, o de får massa grönsaker varje dag, så är det bäst att ge cuisine? E ju svårt att dela upp det när man har blandade åldrar i en flock.
#6 ja ge cuisine tycker jag. så gör jag iaf och det har fungerat bra. det är den enda pellets som jag känner mej ganska säker på att vuxna marsvin inte kan ta skada av.
#6 Ja det bör du göra.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Ok, tack! Ska försöka få tag i den maten nu.

Jag har samma problem som den som skapade inlägget. Nu vet jag iaf då vilken sort jag ska välja men jag undrar bara om det är någon här som bor i Göteborg som vet var man kan få tag på det? Det är nämnligen så att jag var på blå stjärnan nyligen och jag trodde att de skulle ha oxbows men tyvärr har de bara höet. Var kan jag få tag i detta på närmaste vis inom Göteborg? Har hört tidigare att det ska finnas på granngården men tyvärr finns det inte så nära här.