Saknar mina marsvin!
Det är så himla tomt här hemma! Buren står tom. Då upptäcker jag att jag alltid tänker på hur jag kliver in i rummet, undrar hur de tar det när jag dammsuger, alltid vill plocka med mig gräs hem, hur jag är beredd på att de springer och gömmer sig efter varje nysning och hostningar. Tur att de bara åkt ut på grönbete två veckor före mig!
Naww <3 Mysigt med grönbete!
Min syster tyckte jag var knäpp som saknade mina marsvin, dags för psykologhjälp ungefär ;-) skönt att det finns andra "knäppisar" haha. Tycker jag är normal och hon är konstig :D
Min blogg: Fibroflicka med myalgisk encefalomyelit.
Hade inte gosat med dem på hela dagen för vi var upptagna… hehe
Jag saknar mina med… Dock är det jag som inte är hemma
Gud vad bra jag stavar…
Nu har jag också varit ute på landet och fått vara med dem igen. Vi har lagt pengar på en ny utebur och det är så himla roligt att se dem kuta runt som om de vore ungar igen. De skuttar och ser tusen gånger piggare och gladare ut än hemma i buren!
Nu har jag också varit ute på landet och fått vara med dem igen. Vi har lagt pengar på en ny utebur och det är så himla roligt att se dem kuta runt som om de vore ungar igen. De skuttar och ser tusen gånger piggare och gladare ut än hemma i buren!
Mina har också vart ute och älskar allt gräs men har varit väldigt försiktiga och rädda. Min mammas hund var såå nyfiken och hade gärna stått och kollat på dem 24/7 om han fick, men känslan var inte ömsesidig direkt! ;-) På väg hem, slår vad om att de kommer vara trötta ikväll! De har kurat ihop sig i filten i reseburen nu trots massa goa fruktträdskvistar.
En hund som står och kollar skulle nog göra mina marsvin rätt nervösa också. De är inte vana vid hundar alls. Har dina varit ute mycket tidigare somrar? Jag tycker mina var betydligt modigare i år än förra året. Hoppas dina känner sig tryggare i uteburen snart!
Jag vet faktiskt inte hur mycket de varit ute eftersom de är adopterade. Vet att de var ute då och då och hade trädgård men ingen hage. De är tre år denna sommaren, jag fick dem i januari. Men de blev modigare för varje dag, förhoppningsvis ska vi flytta till en lägenhet med uteplats så de kan vara ute mer regelbundet :) Utan en hund som försöker springa dit hela tiden! Men de vande sig nästan vid honom med, Blixten gick tom fram och nosade genom gallret en gång!