Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: boendeinredning
Läst 572 ggr
Kickan1234
0

Marsvinshus bygge, marsvinets reaktion

Hej!
Så har lyckats samla på mig ett par frågor under planeringsfasen av marsvinshuset som jag hoppas kunna få svar på här.

- Vid ett marsvinshus på 100x40cm ( LxB ) med en dörr troligtvis fyra fönster på långsidan och ett eller två på kortsidan går tankarna att det kanske ändå blir för mörkt?
Hur hanterar dom mörker? Är det en bagatell så länge dom får skydd eller behöver jag skänka det ytterligare en tanke och få in mera ljus?

-Även ett en ramp ska göras och då undrar jag efter en del letande efter liknande konstruktioner, men utan utdelning; skulle det vara några problem att ha en 90 graders böj på rampen ?
            Förtydligande) En vanlig ramp som mynnar ut i en vågrät platå för att sedan ta sig en 90 graders sväng och fortsätta i ännu en ramp.

-Staketet som ska byggas (7cm högt) med en överliggare på 1x1,5cm (HxB) kanske blir lite väl tuggvänligt? Vräker dom i sig trät som tuggummi?

-Sedan är sista frågan rörande utformningen invändigt. Finns det skäl att göra det avskiljt med tanke på huset storlek eller är en yta utan avskiljningar att föredra?

Tack på förhand!