Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 493 ggr
Novathepiggie
0

Vilket namn ska man välja?

Vilket namn ska man välja på mina marsvin, tänkte köpa två honor. Har tänkt lite på namnen Nova, Minja, Lotus, Ellie och Ella?

Finns det några speciella tips på namn som de lyssnar på eller något annat sådant? 

Tack😛

puzzelface
0

Man kan lära dom komma om man säger ett speciellt ljud. Pussljud t.ex. Men då får man lära dom att dom får en godis varje gång man gör det ljudet så dom förknippar ljudet med godis :)

JonnaCecilia
0

Vet inte om marsvin lyssnar bättre till vissa ljud faktiskt. Mina har lärt sig vad de heter (inte jag som döpte dem, adopterade när de var 2,5). Vet däremot att hundar lyssnar på s och r, möjligt att det stämmer för fler djur… och rätt korta. Men jag tror att du kan lära dem lyssna på det mesta med rätt uppmuntran som #1 säger :) Marsvin är av naturen skygga men ändå rätt nyfikna, så om du sitter vid buren och lockar på dem kommer de kika fram från sina gömställen tror jag. Och sen märker de att du alltid gör samma ljud och öär sig :)

22tlo00
0

Nova och Ellie tyckte jag va väldigt sött;)

BuGoG
0

Chiquita rycker jag låter urgulligt

Misarn
1

Alltid svårt att välja ut namn i förväg tycker jag, måste nästan få ha marsvinen ett tag innan namnen kommer, som våran Nimbus som fick heta "Den vite" i säkert två-tre månader innan Nimbus föll på plats :-)

Novathepiggie
0

Tack för svaren!🙂

Opalen
0

Har själv en hona vid namn Loutus! :) 

Här är andra förslag: Ester, Ellie, Otilia, Otelia, Sally och Indra :)

MVH Lovisa och kaninerna.

Misarn
0

Tycker om namn som finns i mumintrollets värld som totikki,snorkfröken,filifjonkan, lilla my m.m :-)

Novathepiggie
1

Tack för förslagen bestämde mig igår för namen

Nova och Ellie

I mellan namn heter Nova Minja

Och Ellie heter Lotus i mellan namn!

Namn från mummintrolls världen är super söta! Som Misarn sa. :D